het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 07:34

Wauw wat een mooie foto's allemaal <3

Gisteren buitenrit gemaakt met de ruin en merrie met mn zusje.
Ze waren lekker eigenwijs haha.

Wij gaan vandaag een dagje Efteling, ben benieuwd hoe druk het is.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 07:45

Mooie foto`s!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 07:55

Veel plezier Karin. Zuid Nederland is al terug naar school dus dat zal wel al schelen qua drukte hopelijk!

Boemel, prachtige foto's <3

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 08:07

Wat een fantastische foto’s! Echt mooi!

Heb zelf niks meegekregen van de zonsondergang, lag al heel vroeg ziek op bed. Fantastische timing, zo op de laatste vakantiedag. Vandaag weer beginnen met werken. Gelukkig voel ik me iets beter en kan ik vanuit huis werken.

Verbouwing van het huis is de afgelopen drie weken flink opgeschoten. Alleen de badkamer is nog steeds drama. En mijn vader, onze drijvende kracht achter veel werkzaamheden, heeft een ongeluk met de cirkelzaag gehad en is voorlopig uit de running. Voel me plaatsvervangend schuldig. Kon er zelf niks aan doen, maar vind het zo naar voor hem. Hij heeft zoveel voor ons gedaan, zou vandaag lekker op vakantie en zit nu thuis met stukjes vinger minder :\

De stallen zijn nog niet klaar. Heb al wel bijna alles in huis voor de wanden. Heb ook staldeuren gekocht (helaas nieuw, kon ze tweedehands niet vinden en al helemaal niet een beetje in de buurt). De vergunning voor de bak is binnen en ze beginnen zoals het nu staat volgende week met de aanleg. ‘Gelukkig ‘ is mijn jonkie nog lang niet zover dat ie naar huis kan komen, dus we hebben nog even de tijd.

Ik lees vooral mee dus :D en leef mee met alle blessures en onzekerheden :(:)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 08:25

Oh wat erg van je vader Moska!
En ook lastig van je badkamer. Hoe douche je nu?

Wel heel fijn dat er een vergunning voor de rijbak is. Daar kunnen velen alleen maar van dromen.

Wij gaan zo naar de paardenmarkt in Elst. We gaan geen paard kopen, dus we voelden weinig behoefte om er om 5.00 te gaan rondlopen ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 08:46

Jeetje wat heftig van je vader. Sterkte!

Veel plezier Boemel!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 08:58

Moska wat heftig van je vader! En beterschap :(:)

Boemel mooie foto’s!
Karin, veel plezier!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 09:31

MarjanB schreef:
DF verkoop jij je kunstwerken? Want je maakt best veel :D vind het leuk!
Ik verkoop weleens wat, maar krijg meestal erg weinig tot geen reacties als ik eens iets op Fb of MP zet. Ik kom dus ook regelmatig ruimte te kort om het op te bergen :D
Maar mochten er mensen zijn die iets zouden willen kopen dan staat mijn pb-box open :)

Daar zitten super mooie zonsondergangen bij !

@manzano: mijn buuf had zich zo'n opblaasbaar vest aangeschaft na een stevige duikeling, die was daar erg over te spreken... als ze niet vergat om zich los te koppelen van het zadel bij afstappen :D
https://www.dekroo.nl/products/hit-air- ... irEALw_wcB

@moska: ik snap dat je je schuldig voelt aan het ongeluk met je vader. Dat soort gereedschap is niets om te gemakkelijk mee om te gaan.

Een paardenmarkt is niets voor mij. Paardjes kijken is leuk, maar ik vond die markt zo'n trieste aangelegenheid en ik zou nooit sterk genoeg in mijn schoenen staan.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 09:58

Hahaha DF, die "als" is dus een reden om die niet te kopen. Moet er in het bos ook vaak op en af. En soms ook verdomd snel.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 10:00

_O- Ben je alsnog je paard kwijt

Ik vind ze vooral enorm duur

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 10:04

Ik heb ook zo’n opblaasvest en zou niet meer zonder willen. Heeft mij al best vaak goed beschermd.
Het zit trouwens zo in mijn systeem om mij los te klikken dat het mij 1x in de 8 jaar dat ik dat ding gebruikt is overkomen dat ik mij ben vergeten los te klikken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 10:06

Maar als je achterover de sloot in valt met paard en al doet hij het niet.

@moska sterkte met je vader :knuffel:

En wat een prachtige foto's!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 10:07

DuoPenotti schreef:

@moska sterkte met je vader :knuffel:

En wat een prachtige foto's!

Dan moet je een zwemvest nemen :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 10:09

:+ wie weet werken die ook

T is wel heerlijk weer zeg! Ff pauze van t werk

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MarjanB op 04-09-23 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 10:09

Haha _O-

Ik heb zelf een rug protector gekocht toen ik mijn jonkies een paar jaar terug ging rijden.
Niet de totale bescherming van een BP. Maar wel wat meer dan niets.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 10:23

Wat een prachtige fotos.

Moska, dat verbouwen weer wat he.
Heel veel beterschap voor je vader, wat naar..ongelukje zit in een klein hoekje.

Hier heel druk met verbouwen. Paarden doen weinig, sinds kort vd ijzers af heeft even tijd nodig.
Zaterdag krijgen we de oude stacaravan van de buren, wordt onze woonkamer. Zal wel wat rust geven. Zo beginnen met keuken slopen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 10:32

DubbelFun schreef:
Meestal is koorts in de avond iets hoger als in de ochtend, dus 38.2 is best netjes.

Mijn laatste projectje is zo leuk geworden... vind ik dan :)

[ [url=m/ClD50m.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze walvis heeft 2 vakjes in zijn buik verborgen.

Het is al een leuke verzameling ondertussen

[ [url=m/pLsmjB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Schattig <3

Mooie luchtfoto's allemaal!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 10:37

boemel schreef:
Oh wat erg van je vader Moska!
En ook lastig van je badkamer. Hoe douche je nu?

Wel heel fijn dat er een vergunning voor de rijbak is. Daar kunnen velen alleen maar van dromen.

Wij gaan zo naar de paardenmarkt in Elst. We gaan geen paard kopen, dus we voelden weinig behoefte om er om 5.00 te gaan rondlopen ;)

We hadden al het vermoeden dat de badkamer een langdurig project zou worden, dus we hebben zo’n losse nooddouche gekocht en in de bijkeuken gezet. Was afgelopen winter erg koud, verwarming was afgekoppeld ivm werkzaamheden, maar hebben toen een terrasverwarmer op een stoel geschroefd. Maar het werkt an sich wel prima.

Paardenmarkt, daar ben ik nog nooit geweest, lijkt me ook beter omdat zo te houden :D Heb ik straks nog meer beesten.

Dank voor het medeleven. Het had erger kunnen zijn, we hopen nu op een goed herstel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 11:01

Dat soort verbouwingen hoop ik niet meer mee te maken Leuk als je jong bent :)

Ik heb wat jonge aanplant maar wat water gegeven, want die gaan het de komende dagen weer moeilijk krijgen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 12:20

Ik ben net klaar met verbouwen maar na 3 huizen ben ik er ook klaar mee
Nu alleen nog 3 rolluiken ophangen en de bijkeuken uitgraven storten en de muren en plafond afwerken.
Volgens mij hebben weinig paardenmensen een klant en klaar huis. Alles met grond kost al veel,, alles afgewerkt is onbetaalbaar voor de meesten

Moska beterschap voor je vader, brrr een afgezaagde vinger

Mijn hindernispalen zijn net voor de laatste laag in de lak gezet, turquoise zwart en wit

Grond gehaald en de gaten die mijn buurman veroorzaakt heeft gedicht, na al die regenval is alles namelijk weer gezakt en verzakt en was het weer een maanlandschap.

Tandarts is ook net weg, de merrie op pension had was haken maar dat vermoeden had ik al, de ruin ter controle bleek juist wel de scherpste haken te hebben waar ik niks van gemerkt heb en de oude merrie deed weer drama veroorzaken, wegrennen, moeilijk doen met de klem maar eenmaal de mondklem open weer braaf en niks aan de hand, net gebit. De kleine pony is licht bevangen en heb ik overgeslagen dit keer.
Die heeft vorige week het gras tussen de perkjes gegeten en ik hoop dat dat de oorzaak is en niet mijn voordroog ( Die heeft 10% suiker en laat het eerstvolgende nieuwe pak volledig testen)

Nu moet ik eigenlijk het huishouden doen mar ik heb echt geen zin

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 12:23

manzano schreef:
DuoPenotti schreef:

Dan moet je een zwemvest nemen :')

Jaaaa, deze moet ik de quotes van de maand komen, ik lag dubbel

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 12:29

Hopelijk de pony snel weer over de HB heen, turquoise/zwart/wit hindernisbalken is wel sjiek :)

Hier op de knietjes wat onkruidjes tussen de stoeptegels uit gepeuterd en weer een handvol eikels geruimd. Ik vrees dat ik er niet aan ontkom om nu al het worteldoek neer te leggen al had ik liever gezien dat het pas na de warmte tijd zou zijn. Die plek geeft nl wel de beste schaduw.

Die quote moest ik idd wel om lachen al vroeg ik me wel af of het DP echt overkomen was ??

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 13:04

Mijn shetje is ook gevoelig voor hoefbevangenheid en die geef ik sinds een supplement waar ze echt zo super veel baat bij heeft. Na een zware hoefbevangenheid dachten we dat ze nooit meer helemaal pijnvrij zou kunnen lopen dus zaten al af te wegen of het niet beter was haar te laten gaan. Dit supplement was het laatste wat we nog wilden proberen en binnen 2 weken was ze weer aan het draven op t harde en door de bak aan het scheuren. Kan zelfs weer op het gras zonder problemen (alhoewel we hier heel voorzichtig mee blijven uiteraard). Kan vanavond wel even kijken hoe het spul heet mocht je interesse hebben.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 13:10

Df
Nee gelukkig niet. Maar wel bijna.
Ze hadden hier op de kruisingen van onze smalle landweggetjes varkensruggen geplaatst spierwit natuurlijk.
Ik had ze al de hele week gezien maar Ryan niet.
Dus ben lekker aan het draven. Hij ziet ineens zo'n ding en net zo snel als dat we vooruit gingen gingen we achteruit.
Alleen wel schuin richting sloot.
Echt net op tijd staat hij stil.

Nu zijn de sloten hier sowieso mijn grootste angst.
Alle wegen zijn hier smal. Ben je met de auto en krijg je een tegenligger moet je beide de berm in.

Sloten worden niet zo netjes meer bij gehouden dus berm-sloot is meer een weet dan ook echt zichtbaar.
Dus bij een schrik reactie zit je daar ook snel in.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 13:16

Phoe, ik zag toch wel hele knappe paarden op de paardenmarkt. Bijna alles stond er rond en gezond bij. Wat buitenlanders met ribben en lange hoeven.

Dieren kregen met regelmaat water en goed hooi. Ik zag weinig stress, meer wat hengsten die de patser uithingen. :D

1 paard kwam naar ten val en had een vieze schaafwond. Sommige veulens leken me nog wel heel jong.

Er stonden een aantal Friezen. De prijzen van Friezen zijn zo hoog en er is zoveel vraag. Waarom op een markt? Denk ik dan :=