Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 21:34

Solleke_Noah schreef:
Wat leuk! Ik woon helemaal niet in de buurt van de kust of polders dus voor mij zijn scholeksters wel speciaal :D

Ik ook niet, maar ze zitten hier toch echt :')

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 21:36

Utopia, heel veel sterkte.. Wat mooi dat je op die manier wel een gedenkplekje kan maken.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 21:54

Maartje_M schreef:
Solleke_Noah schreef:
Wat leuk! Ik woon helemaal niet in de buurt van de kust of polders dus voor mij zijn scholeksters wel speciaal :D

Ik ook niet, maar ze zitten hier toch echt :')

Leuk :D

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 21:57

Belker schreef:
Jade, bij mij komen ze via een semi verhard pad omringd door eiken.

Dit dus. Aan het einde moeten ze rechtsaf ons erf opdraaien. Dat lukt net met 2 grote weidehooibalen.

dank! ik heb voor de zekerheid maar kleine baaltjes besteld, ons pad is 'gewoon' bospad, en onderdeel van de track. Normaliter komt de hooiboer met de trekker en is dat geen probleem, maar in dit geval weet ik het niet. Mocht het meevallen, kan ik de ronde erna altijd nog een grote baal bestellen :)

utopia, wat verdrietig. Jullie maken wel een mooi plekje :knuffel:

onze buurhaan heb ik al verdacht lang niet meer gehoord, ik denk dat die ook 'op wintersport' is gegaan :+
hier ook spechten, duiven, eksters, roodborstjes, mezen, merels en vogeltjes die ik niet kan identificeren.
Laatst bijgewerkt door Jade op 09-03-21 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:01

DubbelFun schreef:
De buren hebben ook een haan en ik hoor hem zelden. Het nachthok gaat dicht en pas na mijn opstaan weer open. Soms hoor ik hem ergens ver weg wat 'gesmord' kraaien, maar dat mag geen naam hebben.

Hmm misschien is dan zo'n chicken guard met timer nog wel een idee en dan het hok goed dicht maken zodat het donker is. Zou dat helpen tegen achterlijk vroeg kraaien?

JudithO

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:07

Nee, maar het dempt het geluid wel. Onze mega Mechelse haan kraaide ook 's ochtends zodra hij wakker was, maar als hij in het hok zat hoorde je dat echt niet buiten 10 m rond het hok.
Opsluiten deden we hier 's nachts sowieso, dat hielp enorm tegen aanvallen van de marter. En met het eruit laten 's ochtends kun je mooi zien of iedereen er nog is (en in welke staat).

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:08

Prairy schreef:
Hmm misschien is dan zo'n chicken guard met timer nog wel een idee en dan het hok goed dicht maken zodat het donker is. Zou dat helpen tegen achterlijk vroeg kraaien?

er is zo'n reclame filmpje voor een philips wake up light waarin ze testen of de haan ook gaat kraaien als de wekker gaat. Werkt uitstekend, dus ik zou verwachten dat een verduisterd hok ook werkt :+ Verder geen ervaring, maar ben wel benieuwd naar t resultaat :D

https://www.youtube.com/watch?v=7fVG3tmnm2Y

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:17

Haha briljant! Dat zou ik dan ook wel kunnen doen, vanaf 8u ofzo langzaam het licht aan laten gaan :P

Het is al enigszins geïsoleerd, zou nog wat meer kunnen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:36

Hier gaan de kippen en haan collectief naar buiten vanaf half 6/6u. Ja, in het donker...
Nu zijn ze elke ochtend boos dat de ren dicht is (die is niet groot genoeg om in te leven met 3, maar wel voor te slapen.)
Weekdieren die we zijn gaan we dus nog een ren uitbreiding maken. En inderdaad met een gate timer werken voor de (zomer) ochtenden.

Zal zo eens kijken wbt die voorspelde storm. Zal wel een west/zuidwest exemplaar zijn..

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 08:24

@Natasja, je krijgt nogal wat te verwerken zo, sterkte :(:)

@DF, zondag nog beetje wattig gevoel in mn hoofd door de migraine maar daarna weer helemaal fit!

Hier geen hanen maar ik heb 2 russische kip soorten en die maken ook een partij herrie zeg :Y)
Hier sluiten wij de kippen niet op maar ze gaan vanzelf rond schemer hun hok in en in de ochtend met licht er weer uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 09:15

Mijn nachthok is ook stikdonker, maar mijn haan kraaide evengoed.... Soms begon hij om een uur of 2, dan kraaide hij een minuut of 5 en was het weer stil. Een uurtje later begon hij dan weer opnieuw. En overdag kon hij er ook wat van. Dus donker zegt niet veel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 10:03

Andere hanen horen kraaien werkt ook aanstekelijk :) Of sowieso íets horen... de buurman ging soms laat de hond nog op eigen terrein uitlaten en dan begon de haan ook te kraaien.

Vanochtend viel er toch nog wat ijs van het tentdak af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 11:28

Klopt helemaal DF. Ik hoor nu ook vaak de haan van de buren, meestal rond een uur of 3 in de nacht. Ik vind het altijd wel leuk klinken, heb er in ieder geval geen last van.

Oh ijs? Hier gelukkig niet. Staat hier wel een koud windje. Beetje waterkoud..... Zie ook een flinke pluk regen aankomen en gok dat het rond een uur of 13 - 14 bij ons begint met regenen. Voor die maar even flink met de honden wandelen en de paarden in de paddock zetten. Staan nu op het land, waar het kaal, koud en zonder schuilmogelijkheden is.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:39

Ijs! Zo koud is het hier niet gelukkig. En gelukkig ook nog niet heel erg nat.

Hier komen ooit wel kippen. Zonder haan

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:43

Ja, ik was ook verbaasd dat er ijs van het tentdak afkwam. Er hangen altijd druppels onder aan de binnenkant en Boon haat het als ze die op haar krijgt als ze staat te eten, dus ik duw het doek altijd even omhoog zodat het water er af loopt en nu waren het ijsschotsjes.

Overigens heb ik ook net de belasting ingevuld en fietste er in 5 minuten door heen ondanks de waarschuwing op de homepage dat er vertragingen waren en dat je het later nog eens moest proberen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:50

Door alle gezellige verhalen over kippen krijg ik steeds meer zin om te kijken hoe wij het kip-proof kunnen inrichten! :D <3

Dank voor al jullie lieve woorden ook weer <3 Het plekje krijgt steeds meer vorm, in het echt, en in m'n hoofd nog meer.. kan niet wachten tot 't allemaal zo uitkomt zoals het in m'n hoofd al is <3 Maar haal er nu al enorm veel steun uit.. toch het gevoel dat ze nog dicht bij me zijn. Mijn laatste oma is gisteravond, heel vredig gelukkig, heen gegaan... |( |( Wat een klap zeg, zo'n eenzaam gevoel.. het gevoel dat er ineens zóveel mist in m'n leven, het was ook even heel erg stil hier gisteravond om half 8 's avonds.. terwijl ik op dat moment niet eens wist dat het al gaande was.. achteraf, na het telefoontje van m'n vader, snap je het dan ineens.. F*CK wat doet dit pijn.. ;(

Vandaag maar weer storten op al het moois hier buiten <3

Over Venhorst (bedankt voor de herinnering, ik moet nog bestellen := ): hier konden ze prima over zachte grond rijden met die kooiaap +:)+ De grond was zelfs nog aardig modderig, maar ging gewoon goed! Ben ook erg te spreken over hun service en communicatie! Hooi hebben we nog te weinig ervaring mee om iets over te zeggen.. de eerste grote baal is er net doorheen, maar de paarden aten het direct goed in ieder geval! :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:52

@xXutopiaXx: gecondoleerd en sterkte !!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 13:03

Utopia gecondoleerd en sterkte!

Ik was het afgelopen weekend ook hooi halen bij mijn hooiboer, daar gaat het ook ineens hard, maar hij verwacht dat straks als het gras weer begint te groeien het ook wel weer wat zal stabiliseren.
Maar hij heeft nog extra rollen (onverpakt) staan dus het zal wel goed komen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 13:16

Sterkte en gecondoleerd utopia. :knuffel:

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 13:22

Gecondoleerd Natasja, en veel sterkte komende tijd :(:)

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 13:38

xXutopiaXx schreef:
Door alle gezellige verhalen over kippen krijg ik steeds meer zin om te kijken hoe wij het kip-proof kunnen inrichten! :D <3

Dank voor al jullie lieve woorden ook weer <3 Het plekje krijgt steeds meer vorm, in het echt, en in m'n hoofd nog meer.. kan niet wachten tot 't allemaal zo uitkomt zoals het in m'n hoofd al is <3 Maar haal er nu al enorm veel steun uit.. toch het gevoel dat ze nog dicht bij me zijn. Mijn laatste oma is gisteravond, heel vredig gelukkig, heen gegaan... |( |( Wat een klap zeg, zo'n eenzaam gevoel.. het gevoel dat er ineens zóveel mist in m'n leven, het was ook even heel erg stil hier gisteravond om half 8 's avonds.. terwijl ik op dat moment niet eens wist dat het al gaande was.. achteraf, na het telefoontje van m'n vader, snap je het dan ineens.. F*CK wat doet dit pijn.. ;(

Vandaag maar weer storten op al het moois hier buiten <3

Over Venhorst (bedankt voor de herinnering, ik moet nog bestellen := ): hier konden ze prima over zachte grond rijden met die kooiaap +:)+ De grond was zelfs nog aardig modderig, maar ging gewoon goed! Ben ook erg te spreken over hun service en communicatie! Hooi hebben we nog te weinig ervaring mee om iets over te zeggen.. de eerste grote baal is er net doorheen, maar de paarden aten het direct goed in ieder geval! :j

Gecondoleerd, heel veel sterkte.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 13:42

Wij hebben ook kippen. We hebben 5 Australorps en 1 normale legkip. we hebben dagelijks 5 eieren, ik heb het idee dat we 1 haan hebben maar welke het is ben ik nog niet achter.

We hebben in het bos vaak grote vogels zitten, volgens mij buizerds (maar dit weet ik niet zeker). Het is echt super gaaf om te zien. Een tijdje geleden hadden we allemaal veren op de grond liggen, ik was even bang dat er eentje dood was maar heb nergens iets doods gevonden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 13:56

Sterkte utopia. mooi als je iets kan maken om te herinneren :knuffel:

Ik heb dat met mijn beplanting tegen de hooiopslag, mijn oma had altijd zachtroze rozen in de tuin en kamperfoelie, als die muur in het voorjaar bloeit kan ik daar zo van genieten

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 14:32

Dankjulliewel :+:
Dat is inderdaad een mooi idee LN, zoiets hoop ik straks ook te hebben <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 15:18

Ik heb mijn grootouders op 1 na niet gekend.

Heerlijke les gereden, zometeen hooi lossen en dan wellicht nog 1 rijden.