Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
kristelhans schreef:Zo wat gaan jullie hard! Moest 6 pagina's bijlezen!
Rare verhalen met verkoop..gelukkig geen ervaring mee!
Ik zag een heel koddig shetje voorbij komen, de voskleurige en ook nog 2 zwartjes, ik wil ook wel een shet haha maar man ziet dat niet zitten. En eigenlijk heeft ie ook wel gelijk.
En veel weide-activiteit, heerlijk, eindelijk een beetje voorjaarsgevoel. Hier is van de week ook geïnjecteerd door onze boerman en de mestplaat is weer leeg gehaald door een andere boerman, alles knapt er dan altijd zo van op!
En die wind vandaag, brrrr, echt koud he.. ik moet zo nog even stront scheppen maar heb geen zin.Pyjamadagje met TV vooral.. en snaaien en loedermoederen.. lekker onbeperkt schermpjes vandaag.. moet soms even.
Oh en wij hebben sinds deze week ook 2 ooievaars op ons ooievaarsnest in de wei! Zo gaaf om te zien. Ze wippen alleen echt de hele dag door... haha!
stuk is zo groot dat ze er ook niet uitkomen en dat dubbel omheinen een hele klus is.... Alleen 1 keer met slecht weer kwam mijn ouwe ineens aan galopperen. Die was er kennelijk klaar mee. Toen was de aansluiting door de wind er af gewaaid en hij heeft dan wel feilloos door dat er geen stroom op staat. Na enige twijfel kwam zonnebloem er achter aan en Billie durft dat helemaal niet. Die stapt niet over een draad heen.
Zou niet weten hoe ik alles dan rond moest krijgen, haha. Mijn partner werkt op dit moment meer dan fulltime en ik zelf werk fulltime. Dan nog de dieren, het huishouden en proberen wat klussen op te pakken.

maar gaat wel gewoon door, dat is gewoon een match geweest vanaf de eerste minuut.
Vorig jaar viel het nog heel erg mee (hebben het huis in juli gekocht) maar op het terrein van natuurmonumenten naast onze wei staat zoveel en dat is nu dus lekker uitgezaaid naar ons. Ze zijn gelukkig nog niet heel groot, maar wel met heel veel. We hebben er vandaag heel veel uitgestoken, maar met een hectare weiland is het gewoon bijna niet te doen, hele middag bezig geweest en dan heb je nog maar zo'n klein stukje gedaan... Heeft er iemand een gouden tip, is er nog een andere manier om het weg te krijgen? Of gaat dit mijn bezigheidstherapie voor de komende weken zijn? We hebben begin november vorig jaar gekalkt en als het nu gaat regenen ga ik bemesten met Pavo fieldcare. Bodemonderzoek staat ook nog op het lijstje.

Wékenlang regent het achter elkaar, nu hebben we 't nodig en is 't droog
En zo droog dat ik alweer een hoop mensen zie beregenen om ons heen 

Met langs de binnenkant een stroomdraadje, tegen het schuren en per ongeluk kapot maken.. maar met de paniek met oud en nieuw is de kleine van 80cm toch mooi over dat hek gesprongen van een meter hoog....
schijnt net zo goed te zijn. Onze gras"mat" gaat nog niet zo hard, ben benieuwd of de paarden er dit jaar nog op kunnen. ben bang van niet...