Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:46

Ik doe niet eens meer moeite om die Shetlander binnen te houden. Man wat een Houdini. Kijk er dan ook niet meer van op dat ie weer eens aan de verkeerde kant van de draad staat.... zucht.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:47

Op 40 zou de laagste hier ook te hoog hangen. Hier zitten ze ongeveer op 30-60-90, pony's zijn 94-101 cm hoog. 30 cm is maximale hoogte van het onderste draad, op meerdere plekken is hij lager.

Azmay

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:49

Was dan toch eigenlijk wel blij met Prim, 1 kniehoog draadje hield zowel Diva als Prim netjes tegen :')

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:52

kristelhans schreef:
Zo wat gaan jullie hard! Moest 6 pagina's bijlezen!

Rare verhalen met verkoop..gelukkig geen ervaring mee!
Ik zag een heel koddig shetje voorbij komen, de voskleurige en ook nog 2 zwartjes, ik wil ook wel een shet haha maar man ziet dat niet zitten. En eigenlijk heeft ie ook wel gelijk.
En veel weide-activiteit, heerlijk, eindelijk een beetje voorjaarsgevoel. Hier is van de week ook geïnjecteerd door onze boerman en de mestplaat is weer leeg gehaald door een andere boerman, alles knapt er dan altijd zo van op!

En die wind vandaag, brrrr, echt koud he.. ik moet zo nog even stront scheppen maar heb geen zin. :') Pyjamadagje met TV vooral.. en snaaien en loedermoederen.. lekker onbeperkt schermpjes vandaag.. moet soms even.
Oh en wij hebben sinds deze week ook 2 ooievaars op ons ooievaarsnest in de wei! Zo gaaf om te zien. Ze wippen alleen echt de hele dag door... haha! :x

Ik loedermoeder met je mee vandaag :+

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 14:13

Mijne staan nu maar achter een enkel draadje :+ stuk is zo groot dat ze er ook niet uitkomen en dat dubbel omheinen een hele klus is.... Alleen 1 keer met slecht weer kwam mijn ouwe ineens aan galopperen. Die was er kennelijk klaar mee. Toen was de aansluiting door de wind er af gewaaid en hij heeft dan wel feilloos door dat er geen stroom op staat. Na enige twijfel kwam zonnebloem er achter aan en Billie durft dat helemaal niet. Die stapt niet over een draad heen.

Hier zal een gedeelte hout met 2 liggers en een stroomdraad komen en verder iig 2 draden.

Ik loedermoeder ben gaan werken. Papa is aan de beurt!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 14:24

Ik ben (gelukkig) geen moeder. :)) Zou niet weten hoe ik alles dan rond moest krijgen, haha. Mijn partner werkt op dit moment meer dan fulltime en ik zelf werk fulltime. Dan nog de dieren, het huishouden en proberen wat klussen op te pakken.

Wat een smerige wind staat hier zeg. Ik had de afgelopen weken overdag de dekens af, maar nu staan ze toch even met een regendekentje op tegen de wind. Ik heb mij trouwens ingeschreven voor een online minicursus werken aan de hand. Ik deed dat al wel eens met de paarden, maar dat was niet meer dan een stukje basis(gehoorzaamheid). Gisteren de eerste video gekeken en daarna met beide paarden aan de slag gegaan. Ontzettend leuk om het verschil tussen de twee paarden ook te zien. Zanzi gaf op alles zijn 'ik regel dit'-reactie en gooide op den duur allerlei oefeningen (ongevraagd) door elkaar heen. Fernando is wat onzekerder en daar kreeg ik dus vooral zijn 'ik wacht wel op iets dat ik wel snap'-reactie. De een moet ik dus afremmen en de ander moet ik motiveren om het gewoon eens te proberen. Heel leerzaam en leuk om na zo'n druilerige winter weer lekker met ze aan de slag te kunnen.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 14:29

Puck van 95cm bleef prima achter een draad van 50 cm.
Ik had 50,80 en 110cm ongeveer.

Haha kristel, natuur tv live in de tuin _O-

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 14:53

Leuk flew, ik ben er ook net mee begonnen. Meer als opfriscursus, vooral met Punette hebben we vroeger echt héél veel grondwerk gedaan. Die kan ook rustig nog steeds schouder binnen- en buitenwaarts als ik het vraag.
Leuk excuus om het weer eens op te pakken.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 14:57

Verkopers... Wat een verschrikking... Ik heb een keer bijna een rechtzaak aan mn broek gehad omdat ik en paard na een eerste keer kijken niet geschikt vond voor een geïnteresseerden. Was vooral een gevoelskwestie, achteraf flink juist dus. Gelukkig verder ook veel goede ervaringen.

Heb je al reactie op je bod Azmay?

Fijne afloop voor Rocky ClaudiaHS :)

Ik heb gisteren rond middernacht nog bij mijn 3 slapende paarden gelegen. Die staan dus echt niet op he. Gaan alleen om snoep bedelen. De ene legt zelfs dr hoofd op mn schoot. Lag eigenlijk gewoon in mn bed maar teveel zorgen om een die kreupel was/is, dus toch nog even kijken. Dan moet je wel wachten tot ze opstaan he :Y)

Beterschap Robijntjah, hopelijk is de pijn snel over bij je paardje.

Hier ook de dekens zo weer op. Mijn oudste sowieso al voor de nachten en vandaag niet af gedaan. De jongste twee gaan zo met voeren er ook weer onder.

Cursus aan de hand had ik ook gezien, staat op de planning voor komende week om te beginnen. Ene paard dit weekend bezet door de bijrijders, en andere paard bijkomen van intensieve training op vrijdag. Als ze zometeen minder gereden kunnen worden lijkt me dit een leuke bezigheid. Mijn vorige paard kon ook heel veel aan de hand, meer dan onder het zadel.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-20 14:59

Caily en rechtszaak bij enkel een kijker. Nou dat was dan wel een hele sneue kijker

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 15:10

Ja mondelinge afspraak was ook rechtsgeldig aldus haar. Maar we hadden nog geen afspraak want waren het zelfs over de prijs nog niet eens. Het was een jonge Tinker met pittig karakter en net beleerd. Enorm lief en altijd blij. Maar wel combinatie van dominantie en onzekerheid. We moesten van wei naar stal een stukje langs de weg en de 19-jarige toekomstige eigenaresse durfde hem dan niet mee te nemen, dat moest degene doen die met haar mee was. Ook erop was ze erg onzeker. Tinker moest aan een touwtje en alleen stap, met veel aanmoedigen durfde ze een stukje draf als iemand mee rende, terwijl ik alleen met hem op buitenrit ging in stap/draf/galop. Dat kon prima, alleen verkeersmak was hij nog niet helemaal (groot verkeer). De begeleider die ze mee had (haar nicht ofzo) woonde op een waddeneiland en meid zelf ergens in flevoland. Ik zag dit dus echt niet goed komen. Maar meiske was helemaal verliefd op de pony en en begeleider meende dat het een fantastische leer zou zijn. Ik had hem zelf gefokt en kende hem dus door en door. Ook het steigeren en dominant uit de hoek komen. Hij is naar een meid van dezelfde leeftijd verkocht uiteindelijk, die stapte op en reed weg, zette hem op zn plek indien nodig. Die heeft er ook best wat mee te stellen gehad, maar doet alles met hem, heel mooi om te zien. En ik ben nog steeds heel blij dat ik bij die eerste koper vol heb gehouden. Hij was daar nooit gebleven, want meiske wat hem nu heeft, heeft ook ambulance al van binnen gezien :o maar gaat wel gewoon door, dat is gewoon een match geweest vanaf de eerste minuut.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 15:12

Nog altijd niets gehoord van mijn bod op Prim, de f5 knop heeft het zwaar op de marktplaats pagina :=
Stiekem lijkt het me wel fijn als ze dadelijk weer hier staat, maar heb niet te veel hoop.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 15:16

Wat naar om prim zo terug te vinden Azmay. Hopelijk lukt het om haar zelf terug te kopen. Kan je anders niet iets van een opmerking bij ervaringen van die verkoper plaatsen dat ze helemaal niet eerder mak gemaakt is? Ik lees altijd de ervaringen van andere mensen voordat ik ergens iets zou kopen op mp.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 15:23

Ik ga ook beginnen aan de werken aan de hand cursus, alleen is vandaag niet de beste dag met die wind denk ik. Misschien straks nog even met Jonique. Elevada heeft gister al een mentaal lastige training gehad dus die mag morgen ofzo wel haha
Heb alleen even geen kaptoom want Joon vond het nodig hem stuk te trekken |o

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 17:12

Pff niet normaal die wind, terwijl wij juist vandaag bedacht hadden aan de schuilstal te beginnen, flink extra gestut uit voorzorg dus. Kan later wel weer weg, maar totdat het beton waarin de poeren staan uitgehard is is wat extra steun wel handig.

Wat een verhaal Azmay, ik duim ook dat je haar straks weer lekker thuis hebt staan.

Onze mini's ontsnapten ook steeds, nu echt laag draad met flinke klap stroom erop, dat helpt gelukkig heel goed.

Vraagje, we hebben zo veel zuring in het weiland staan |( Vorig jaar viel het nog heel erg mee (hebben het huis in juli gekocht) maar op het terrein van natuurmonumenten naast onze wei staat zoveel en dat is nu dus lekker uitgezaaid naar ons. Ze zijn gelukkig nog niet heel groot, maar wel met heel veel. We hebben er vandaag heel veel uitgestoken, maar met een hectare weiland is het gewoon bijna niet te doen, hele middag bezig geweest en dan heb je nog maar zo'n klein stukje gedaan... Heeft er iemand een gouden tip, is er nog een andere manier om het weg te krijgen? Of gaat dit mijn bezigheidstherapie voor de komende weken zijn? We hebben begin november vorig jaar gekalkt en als het nu gaat regenen ga ik bemesten met Pavo fieldcare. Bodemonderzoek staat ook nog op het lijstje.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 17:14

Uitsteken is helaas de enige manier. Ik heb er vroeger een JKK-steker voor gebruikt.Doodspuiten kan ook, maar dan gaat er meer dood dan je misschien lief is én vaak is een 2e keer spuiten nodig.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 17:28

Met de speciale JJK steker kwam ik hier met de zuring niet zo ver, al kan ik me voorstellen dat de eerste zaailingetjes misschien nog wel willen. Ik heb vorig jaar deze gekregen van een hele goede vriendin. Die werkt super!

http://zuringsteker.nl/

Maar blijft natuurlijk veel werk als je er echt heel erg veel van hebt staan -O-

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-20 17:30

Als je meer zuring hebt dan gras zou ik spuiten denk ik toch overwegen. Je hebt een middel wat enkel onkruid dood en het gras laat staan. Na het spuiten zou ik dan wel snel gras erbij zaaien als je veel kale plekken hebt. En een monster van de grond nemen zodat je die ook kan verbeteren tbv gras

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 17:32

Zou je een foto kunnen maken van de zuring Martine? Zijn nog kleine plantjes nu denk ik toch? Dan weet ik ook waar ik op moet letten :o :')

Ik heb net ook PAVO fieldcare besteld en lavameel om er weer wat leven in te blazen.. Nu wachten op regen :') Wékenlang regent het achter elkaar, nu hebben we 't nodig en is 't droog _O- En zo droog dat ik alweer een hoop mensen zie beregenen om ons heen :=

Wat leuk, die werken aan de hand cursus, veel plezier en succes allemaal! :D

Wat een gedoe met die verkoper zeg Caily.. mooi dat je vol hebt gehouden +:)+

Wij hebben bij de mini's aan 2 zijdes gaashek, en aan de andere 2 zijdes schapenhek <3 Met langs de binnenkant een stroomdraadje, tegen het schuren en per ongeluk kapot maken.. maar met de paniek met oud en nieuw is de kleine van 80cm toch mooi over dat hek gesprongen van een meter hoog.... 8)7

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 18:05

Utopia, hier ook wel eens meegemaakt dat een merrie van 95 cm over een hek van zo'n 120 ging. Tja je bent hengstig en je staat naast een hengst...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:09

Wij hebben ongeveer 3 jaar gevochten tegen de zuring en zijn nu zuring vrij. Ik moet wel eerlijk toegeven dat mijn schoonmoeder destijds 3 keer in de week kwam om te steken, in heel rustig tempo. Ik ben meer van de categorie; de beuk erin, en kan best even knallen. Veel werk aan gehad, maar met enorm resultaat!

Afmaaien werkt niet, spuiten wil je niet, mag meestal ook niet, dus steken blijft over.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:45

onze locale "boerderijwinkel" verkoopt Fertigreen, dat is goedkoper en er zit meer in :) schijnt net zo goed te zijn. Onze gras"mat" gaat nog niet zo hard, ben benieuwd of de paarden er dit jaar nog op kunnen. ben bang van niet...

Hier bewust gekozen voor een New Forest (jaarling) hengst als "maatje" voor mijn kwpn ruin en geen shetlander, omdat die dieren écht overal uit schijnen te breken...

Onze beide "buren" hebben landbouwgrond/akkerbouwgrond, ik hoop daarmee dat onkruid een beetje uitblijft. Zal wel ijdele hoop zijn :)

Wat een gedoe met verkopen allemaal.... lijkt me echt verscrikkelijk.

Flew: hier staat ook een akelig harde wind, zeker nu we alles hebben neergehaald.. mn vingers zijn gewoon gezwollen van de kou.
ML longeerles gegeven, was leuk! Paard loopt heel graag balkjes, dan doet ie heel erg zn best, dus dat was de ultieme kans. Als paard een beetje loopt te sloffen, vindt ML er niks aan :+

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-20 20:17

Wij hebben vandaag gewoon compleet gemist dat de klok verzet is. Kwamen er vanavond om half 8 pas achter toen het nog licht was. :')

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:21

Haha lekker wakker belle ;)
Als in alle klokken hebben zich vanzelf verzet of hoe?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-20 20:25

Ja op het horloge van mijn man na. Toen ik opmerkte dat het nog ligt was keek ik op mijn telefoon en noemde de tijd. Hij keek op zijnhorloge en wilde me overtuigen dat het een uur eerder was. Daarna dachten we eerst dat zijn horloge was stil blijven staan. Pas een uur later kwamen we er achter dat de tijd was verzet.