Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
In de winter dan, want ik heb nu nog voor ongeveer 70 dagen aan gras wat het hele seizoen nog niet afgegraasd is, prachtig hoog, langstengelig en uitgebloeid. Daarna nog voor 4-6 weken weer de bijgegroeide weilanden kaal eten. Fingers crossed voor een droog najaar, want anders wint de natte kleigrond en moeten ze toch voor sinterklaas de paddock op. Maar ik heb goede hoop, want vorig jaar is het ook gelukt, en toen had ik minder land, minder gras, meer regen en een paard meer.

1 is door de vogels helemaal omgeploegd sinds deze week. De andere 2 zij zand en onkruid en achteraan en beetje gras. 2 jaar geleden was alles opnieuw ingezaaid. Dit jaar tegen onkruid gespoten en kunstmest erop gegaan. Hoop geld in gestoken en nu niks meer van te zien. Dit jaar laat ik het zo. Vanwege de verbouwing is er ook geen budget voor en elke 2 jaar dik 1000/1500 investeren excl de pacht is mij te gek
wat er hier staat is of te grof gras (bijna riet) of het is dor en droog. palousa_boy schreef:Bij jou staat er iig nog groen Lynnwat er hier staat is of te grof gras (bijna riet) of het is dor en droog.
Paarden hebben inmiddels echt besloten dat het hooi lekkerder is (ook al staat dit hooi er al even)
MizzMontana schreef:Hè bah wat vervelend Azmay.
Kun je eventueel met alle twee de paarden naar de pensionstal totdat Kim verkocht is?
belle_boef schreef:Ik heb zaad uit Duitsland. Was aanzienlijk goedkoper. 31 euro voor 15 kilo en gewoon weidezaad.
MissYvette4u schreef:belle_boef schreef:Ik heb zaad uit Duitsland. Was aanzienlijk goedkoper. 31 euro voor 15 kilo en gewoon weidezaad.
Denk niet Original Landmühle paardengraszaad, of wel?
Zag die gisteren nl in de catalogus van Krämer staan, 59,90 euro: https://www.kramer.nl/Stallen/Omheining-toebehoren/Toebehoren/paardengraszaad
Waar haal jij jouw zaad?