Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:58

Caily schreef:
Graszaad, waar koop je dat en waar moet ik op letten? Is voor een stukje van ca 500m2 dus veel zal ik niet nodig hebben.

As je nog een keer in de buurt van Limburg komt heb ik nog wel een halve zak voor je staan. :+

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 13:00

Oei Spatter...had poezenbericht gemist :(:) sterkte

Caily...Ik heb bij http://www.visscherholland.com/ wel zak,prijs is per kg en idd niet goedkoop.Ik vind altijd prettig om extra graszaad te hebben,makkelijk met doorzaaien.Zolang je maar lucht,licht,vochtdicht op kunt bergen :)

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 13:35

Ik heb graszaad ooit via Marktplaats bij een bedrijf ui DL vandaan laten komen. Geen idee meer welke, maar was echt veel goedkoper. Was van dat paardengraszaad en zat veel meer soorten graszaad in dan de gebruikelijke uit NL. En scheelde echt veel geld. Dus mss de moeite om even te zoeken (alhoewel het maar voor een klein stukje was, zei je. Dan mss niet de moeite waard).

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 13:52

Zadelpasser komt zo dus ff geen tijd om helemaal bij te lezen.

Zoefie pfff...naast werk en bevallen/kids. Lijkt me dat super slopend.

Manen vd shet Ik begin van onderaf. Uit elkaar te halen. Kleine plukjes en soms ff flink trekken. Komt dan ook vaak oud haar uit/los.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 13:52

Het plan is gemaakt *\o/*
Afbeelding

Ok, nu alleen nog uit gaan zoeken hoe we het aan gaan pakken en in godsnaam al dat werk gaan verzetten :')

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 14:07

Je kunt ook bestellen bij schrikdraad.nl en schrikdraad-expert.nl.

Hoop dat het poesje het haald en Anke dat je veulen snel geboren wordt. Succes.

Ik heb net gratis via marktplaats betonnen gootjes opgehaald. Hiermee kan ik het water naar mijn nieuwe put leiden. Dat zal fijn zijn. Er blijft altijd veel water op de tegels staan. Straks kan het afgevoerd worden naar de sloot.

Ik zit er aan te denken om de onderste meter van de nieuwe stal te metselen. Heeft iemand dat hier ook? Ik moet weten hoe diep de fundering dan zou moeten. Ik heb lol in het gratis ophalen, dus op zoek naar bakstenen. Hihi

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 14:30

Zo wat gaan jullie vooruit. Moet een 12 pagina's bijlezen.

Voor ontworming bel ik naar de dierenarts, geef haar Door wat ik vorige keer heb gegeven en zij legt dan klaar wat ik moet geven..

Heb een serieuze baal week achter de rug. Paarden die vervelend waren en mij extra werk bezorgde.

Heb ook even met het idee rondgelopen om er te koop te zetten. En een nieuwe te kopen. Maar dan komt er altijd de maar, ik heb de 2 jongste nu volledig zelf gereden van 0 tot waar we staan nu en als ik een andere koop die alles al kent waar ik zo mee op wedstrijd kan gaan. Zal ik nooit kunnen zeggen kijk dat heb ik gedaan. En ik voel wel aan hun dat ze het ook in zich hebben om verder te geraken. We moeten het alleen eruit krijgen, dus ik ben aan het rondkijken om terug te gaan trainen. Wie kent er nog een fijne en eerlijke reining trainer die goed omkan en op een eerlijke manier werkt met een heel moeilijke en pittige merrie. Afstand vind ik niet zo erg..

Ik had regen besteld voor het gras, maar zoveel regen nu ook weer niet. Hopelijk gaat snel de zon schijnen.

Hoop dat het kitten het gaat halen. Hoelang is hij al slecht?
Ik heb paar jaar geleden kitten ook proberen te redden maar helaas, was ze aan het reanimeren meer.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:12

Double :(:)

Mijn nieuwe laarsjes zijn binnen *\o/* fijne korte regenlaarsjes omdat de andere gewoon te warm zijn op dit moment.
Zijn maatje te groot maar moest toch gelzool in...

Bij de Hema...afgeprijst :D

Afbeelding

http://www.hema.nl/winkel?searchtext=laarzen+fab

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:35

doubblev sterkte met je paardjes :(:)
Ik zou zo niemand weten , de enige goede die ik kende is er plots mee op gehouden dus ik zit zelf ook al weer een tijdje zonder les.
Je zou kunnen kijken in Grathem, daar zitten er twee maar geen idee hoe die les geven.
Zijn de grote mannen en dito prijs vrees ik maar als ze kunnen helpen...

tinky leuke laarsjes!

kitten zit iets meer leven in, leeft op dit moment op mijn buik onder mijn trui
piept iets meer en heeft een beetje melk via een spuitje gehad en heeft wat gepoept
systeem werkt dus maar of ze bij moeders ook de tepel gaat zoeken, weet ik niet, ga ik zo uit proberen

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:06

Ja idd bij jurgen in grathem wou ik eens gaan vragen. Heb vroeger ook al 50 euro voor een uur les betaald dus qua prijs ben ik al wel wat gewend voor een les. Wil gewoon iemand vinden die mij begrijpt met mijn paard.

Ohw wat goed nieuws van het kitten. Als het systeem werkt is het meestal wel al een goed teken. Ik duim alvast +:)+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:08

Ik ken alleen krista sterrenburg maar weet even niet welke diciplines zij les geeft. Stark als je gaat googlen

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:10

Double, ik kan je alleen maar aanraden om het wel te doen. Tjah, dat je ze zelf niet op dat niveau hebt opgeleid is toch geen schande? Ik heb een 19 jarige gekocht als leermeester voor het springen en omdat die dood en doodbraaf is en nee ik heb hem zelf alle kneepjes niet bijgebracht maar ik heb nog nooit zoveel lol gehad van een paard. Eergisteren 1.20m gesprongen en zondag eerste wedstrijd.
Deze beslissing had ik veeeeeel eerder moeten maken.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 16:17

AbbyBlues schreef:
Caily schreef:
Graszaad, waar koop je dat en waar moet ik op letten? Is voor een stukje van ca 500m2 dus veel zal ik niet nodig hebben.

As je nog een keer in de buurt van Limburg komt heb ik nog wel een halve zak voor je staan. :+

Waar zit je? Binnenkort weekendje omgeving Tilburg/ Den Bosch en net over de Belgische grens daar.

Ik heb verder echt zo geen verstand daarvan. Misschien toch maar iemand anders vragen.

Voor de rest voor iedereen een :(:) en *\o/* Ik ga aan het werk :evaw:

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:18

Tilburg is uurtje gok ik van hieruit

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:20

Yontheke schreef:
Double, ik kan je alleen maar aanraden om het wel te doen. Tjah, dat je ze zelf niet op dat niveau hebt opgeleid is toch geen schande? Ik heb een 19 jarige gekocht als leermeester voor het springen en omdat die dood en doodbraaf is en nee ik heb hem zelf alle kneepjes niet bijgebracht maar ik heb nog nooit zoveel lol gehad van een paard. Eergisteren 1.20m gesprongen en zondag eerste wedstrijd.
Deze beslissing had ik veeeeeel eerder moeten maken.

Het is ook een beetje dat ik het niet durf denk ik om hun te verkopen. Zijn hier geboren en de andere gekocht toen ze 2 dagen was. Heb ook gewoon bang waar ze terecht gaan komen ed. Best wel beetje zielig van mezelf ik weet het..
Heb mijn oudere merrie die alles kent en ik mee op wedstrijd kan. Dus het is niet dat ik helemaal niet op wedstrijd kan.
Het is niet simpel jonkies.
Vandaar dat ik eigenlijk wil gaan lessen eerst voordat ik de knoop doorhak.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:25

Ik heb dat ook hoor, DoubleVv. Ik had liever ook wat bravere paarden, maar ga ze echt niet inwisselen. Mocht er ooit iemand bij mij het terrein op lopen en er meteen mee kan lezen en schrijven, dan wil ik er over nadenken. Maar tot die tijd blijven ze hier. Ik heb wel een gele goeie juf die heel goed kan omgaan net paarden met gebruiksaanwijzing. Ze doet alleen geen western.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 16:29

Ik heb juist het omgekeerde gehad. Meestal jonge dieren, waaronder Kyra. Uiteindelijk voor een ervaren paard gegaan, en die heeft me echt heel veel kansen gegeven die ik met de jonkies nog niet had, heel veel plezier gehad. Maar na een paar jaar was het over. Vreselijk lief paard, maar we groeiden uit elkaar qua werk/training. Ik heb na veel wikken en wegen toch Kyra gekocht en inderdaad, het gevoel om met een zelf opgeleid paard samen te groeien, is nog veel mooier en Kyra verveelt nooit. En anders pech dan :+ Voor Lola geldt hetzelfde. Zij wordt nu 2 en ik zie tegen het beleren oid echt niet op, maar vind het ook prima hoe het nu is, ik kijk er ook niet echt naar uit zeg maar. Kyra wil ik dressuurmatig trainen, Lola mag richting de western/reining. Erg divers en in beide ben ik best onervaren. Maar met lessen kan je al best ver komen (doe ik veel te weinig) en anders zou ik ze eerder in training zetten of een trainer laten komen, dan dat ik ze zou verkopen. Bovendien heb ik niet het type paard om heel ambitieus mee te zijn. Ben ik ook niet, liefste scheuren we buiten rond :o

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:33

Jonkies zijn een vak apart.
Zadelmak maken op zich al en daarna krijg je het verhaal van het doorleren.
Ik vind het zelf het allerleukste :j
Daarna krijg je de vervelende jaren waarin je 1 stap vooruit gaat en weer 2 terug en dan weer 3 vooruit enz.
Tot ze een beetje op niveau zijn en dan wordt het weer leuk omdat je tenminste resultaat ziet.
Blue zit nu in de laatste fase, zijn lichaam is eindelijk uitgegroeid en hij wordt sterk genoeg om de moeilijke dingen onder controle te krijgen.

Kwa karakter moeten ze wel bij je passen , anders werkt het niet echt.

Kitten terug bij moeders gelegd.
Moederpoes acepteerde de kliene er nog gewoon bij, morgen zal ze dat waarschijnlijk niet meer doen dus hopelijk is het nu mans genoeg om te drinken bij mama.
Kleine kroop in ieder geval lekker warm bij moeders en moeders likte de kleine.
Het moet ook de biest binnen krijgen want anders blijft het een zwakkeling.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:57

Ik doe het ook graag. Daar niet van. Ik denk gewoon dat ik moet gaan trainen bij een trainer met hun die mij erbij kan helpen. Ik kom met chick van erger af kon in het begin nog niet fatsoenlijk stappen met haar zonder dat ze protest gaf of beet naar de sporen. Nu ben ik al zover dat ik met cirkel werk voor de spin bezig ben en het fence werk voor de stops hebben we er ook bijgenomen. Qua karakter kan ik er wel goed mee om heb het liefst paard met karakter want dat verveeld nooit.. moeilijke fase waar ik met hun inzit denk ik

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:02

Mcpa: wij krijgen dat via, via... Iemand met spuitlincentie... Ben er erg blij mee! Na een week kun je evt maaien en weer beweiden.

Ik schrok even van een dikke klit... Ik denk huh... Wat nu! :+

Bestel ook via internet... Heb eigenlijk nog geen ellende ondervonden.
Schrikdraad en toebehoren heb ik ook van agradi.... De houders hebben we snel vervangen door gallagers... Daar waren we niet tevreden over.

Graszaad heb ik bij de welkoop gekocht... Weet dat het daar ws duurder is dan elders... Maar ik had maar 1 zak nodig.

Jammer van die kitten...
Jonge paarden rijden.... Ik heb eigenlijk nooit anders gedaan... Ik hou der van...
Maar ook doorrijden en houden....

Tinky, je bent vast sexy lexie met die laarzen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 18:34

Ik vind het ook wel fijn als eentje al doorgereden is en wedstrijdklaar.
merkte dat een 3, 4, 5 en 6 jarige die allemaal zadelmak/ingereden/doorgereden moeten worden, toch minder leuk is.
Hou wel van verschil.

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:09

Malibu heb ik zelf beleerd. Zowel voor de wagen als onder het zadel. Ik heb hem ook vanaf dat hij een jaarling is. Jack hebben we beleerd gekregen. Ze zijn beide heel braaf maar ik merk wel een diepere band met malibu omdat we echt samen alles hebben gedaan. Met jack heb ik dat minder. Ik betrap me er ook op dat anderen minder snel op malibu mogen dan op jack^^

Malibu weer even naar het water. Wat kan hij daar toch van genieten. En ik ook!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ik zag graszaad bij de aldi. Maar zal vast niet zo goed zijn voor de paarden (a)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:10

anke dat zijn de lastigste jaren , daarom is dat alleen leuk als je het daarvoor ook hebt meegemaakt.

Tika heb ik van veulen af aan dus die ken ik door en door voor ik die begin te beleren.
Blue was 1.5 jaar.
Maar Nina was 2.5 jaar en daar was al mee geprutst ook al zeiden ze van niet en dat was gelijk een stuk moeilijker.
Ook nog omdat ik te zwaar was om haar in te rijden en dus mijn dochter van 12 jaar(die van 14 jaar was veels te eigenwijs, dat ging de eerste keer gelijk helemaal fout en was daarmee de baan uitgestuurd) daar mee moest helpen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:11

Ik wil ook zo'n plas, pruil....

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:20

Met Diva heb ik een heerlijke band, daar kan ik echt alles mee en zou ik zo op kunnen stappen (maar dat doe ik nog niet want ze word volgende maand pas 3). Dat doe ik zo nog eens denk ik.
Haar moeder is 10 maar kan ik na 8 maanden nog niet veel mee dus het inrijden gaat heel moeizaam. Een gevoelig paard uit spanje even inrijden bleek niet te makkelijk. Dat doe ik dus niet nog eens op deze manier :+