Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:36

@HafNap : doodspuiten is idd een optie. Of ergens schapen lenen of door een loonwerker de bovenlaag te laten afschrapen en afvoeren.

@abfap: de bonte krijgt een schepje muesli. Te weinig voor de dagelijkse behoefte, dus een bekertje Force er bij om dat aan te vullen.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:37

HafNap schreef:
In het vorige topic had ik mezelf al voorgesteld, maar tot nu toe alleen maar mee gelezen hier.
Omdat onze sleuteloverdracht vervroegd is met 2 weken (15 februari), gaat het nu eindelijk een beetje opschieten. Ik heb even vraag (heb er ook een topic voor aangemaakt, maar misschien hebben jullie ook tips).
Hoe kan ik de track van mijn paddock paradise gras vrij maken? Ik zie het niet zitten, om m'n Haflinger en A pony het kaal/kapot te laten lopen.

Je kan het door een loonwerker laten omgooien

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:39

Alleen als je op zandgrond zit en dan is het maar de vraag hoe diep het zand zit !!
Overigens zou dat niet meer mijn keus zijn, want de bodem wordt er heel mul van is mijn ervaring.
De buren hebben hier de track wel laten leegeten en daarna een laag zand er over. Dit blijft erg mooi en stevig moet ik zeggen.
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 03-01-16 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:41

Ik voer bix van de welkoop 5 zakken voor 40 euro.

ps ik hoorde gisteren op verjaardag de rodel dat die in Harskamp per 1 januari mee ophoudt, zal morgen eens kijken bij het langsrijden.

Bwor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:45

[***] schreef:
DubbelDun schreef:
Ik heb nu ook de Marstall Force. Bonte eet het graag (wat niet eigenlijk :D ) en ik merk geen gekke dingen, ze is er ook niet feller van geworden oid.

Stroom hier ook via een stekkerdoos waar ook de lichtslang en het verlengsnoer voor de hoeven etc op staat. Meestal zit de stekker er niet in en is alles dus mooi stroomloos.
Vooral dat je het afafhankelijk van elkaar aan/uit kan doen is handig.

https://www.conrad.nl/medias/global/ce/ ... FB.EPS.jpg

Geef jij er verder ook niets bij aan krachtvoer?

@bwor, zelfde vraag voor jou.

Nee bij mij krijgen ze er geen krachtvoer bij, soms een handje muesli maar dat is meer omdat het op moet

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:45

@dynamiek : De Welkoop in Wekerom bedoel je ??

Kan me haast niet indenken, die hebben net een hele nieuwe winkel gebouwd.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:48

Ik haal mijn voer zelf in wekerom bij de welkoop

ik bedoel die voerzaak in harskamp die houdt ermee op of gaat weg hoorde ik, of dit klopt weet ik niet.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:51

Gezellig nog meer oosterlingen in dit topic :)F
Wij wonen in een heel klein dorpje in de buurt van Almelo. 10 minuten met de trailer en ik kan heerlijk rijden op de prachtige Holterberg.

Voer wordt hier gebracht, samen met vlasbalen. Ik voer Horsefood. Alleen zemelen moet ik ergens anders halen.

Bodems keren geen ervaring mee. Het goede nieuws is wel dat in mijn bak nog steeds geen enkel plasje te bekennen is *\%/*
Als het droog is ga ik vanmiddag lekker rijden. Opbouwen na de blessure gaat gelukkig goed alleen heb ik zelf nog wel last van het 'penny-hypochonder-syndroom' :o

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:00

HafNap...wat fijn zo'n vervroegde sleuteloverdracht :D

Wij houden de baan hie grasvrij door freesen en slepen,wellicht dat een cultivator ook kan op losse grond.(Zag mijn boerman vorig jaar met zo'n ding scheuren,ga met warmer weer eens aan hem vragen wat ding exact doet maar zag er volgens mij voor baanonderhoud prima uit)

Als er een flinke wortellaag zit dan is het wellicht verstandig om het eerst om te laten ploegen als het met een frees niet gaat.

Wat vitaminen betreft,ik heb momenteel Marstall Force...voorheen Pavo vitalcomplete.Hier eten ze bijna alles...zijn net Kliko's :Y) :+ momenteel doen ze er goed op.

Wat is het smerig buiten baaaaaah :brr: waterkoud...miezer en regen.Jongens vanmorgen wel even op het gras geweest maar vanmiddag misschien nog een uurtje en verder paddockarrest.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:04

dynamiek schreef:
ik bedoel die voerzaak in harskamp die houdt ermee op of gaat weg hoorde ik, of dit klopt weet ik niet.

Ik ken er 2 in Harskamp... Top en ergens op een industrieterreintje (Molenstraat) zit nog iets wat ook voer verkoopt.
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 03-01-16 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:05

Ik voer ook de force. Met wat muesli erbij van marstall. Willekeurig welke. Handje om te mengen. Anders gaat de force er niet in.

24/7 opstallen is niet wenselijk voor een paard toch? En als ze dat zelf kiezen dan, dan geeft het niet toch? Haha. De dames kozen eieren voor hun geld vandaag..

Afbeelding

*toet heeft nog wel pijpbeenderen hoor, voordat jullie denken dat ze onder de knie zijn geamputeerd :D *

PPPeet

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:08

Wat een heerlijk foto Karev! Verwend nestje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:10

Ha, ha, ha, wat een gave foto!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:11

Ze vertikken het om naar buiten te gaan haha. Even de kop uit de deur, een rondje voor de deur om zich weer om te draaien en naar binnen te lopen..dat kan nog nét hihi

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:12

Met een cultivator trek je de grond grof los, om te zorgen dat er weer lucht in komt.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:14

Aahh koddig! Die van mij staan op een open stuk, kontjes in de wind en regen en kop omlaag op t gras.

HafNap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:16

Ja heel fijn Tinky! Kunnen de paarden ook eerder naar huis. Op het stuk grond dat we bijgekocht hebben, kunnen we nu al aan de slag. Gisteren het draad en bijna al het prikkeldraad verwijderd. Vandaag gaan we verder.
Volgende week komt de mollenvanger. En week daarop komt er iemand kijken voor de omheining. We kunnen eindelijk wat gaan doen!

Grappige foto hierboven! Ze staan lekker dik in het stro!

Ik geef mijn Haflinger nu de mineral bricks van Eggersman. Mijn jaarling krijgt ze ook in de opfok. Is een vitaminen/mineralen koekje. Ze vinden het beide erg lekker. Dus wil dit thuis ook blijven voeren.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:26

palousa_boy schreef:
Met een cultivator trek je de grond grof los, om te zorgen dat er weer lucht in komt.

Dat vermoeden had ik al...ga een babbelen,kijken of het een optie is ipv freesen :)

Hihi Karev...heerlijk als ze zo kunnen kiezen,die van mij staan ook allemaal onder het afdak.Lekker uit de wind :j
(Zie...zie...mijn verwennen valt best mee,ik heb ze niet niet dik in het stro staan :o )

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:28

Haha ik ook niet hoor...Toet is gewon heul klein.

Zie wel op tegen morgen. Ze voorspellen sneeuw...Karev staat voor op ijzers. En ik moet de hele dag werken.. dub nog over sokken, vaseline of evt andere tips?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:31

Ik denk dat de sneeuw wel meevalt, zal vooral blubber worden dus ik zou niks doen. Als ze er last van heeft gaat ze vast binnen staan.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:32

Karev...je lijkt de NS wel :P Sneeuw blijft niet liggen,zal wel van die gore miezersneeuw worden...grond is nog niet koud genoeg.
Zou nog niet heel druk maken,volgens mij gaat het dag erna alweer regenen en temp boven vriespunt.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:05

kvulden schreef:
Ik heb 15 jaar in Twente gewoonte. Daarvoor in Raalte en nu in Twello. Niet zo ver weg. Mijn familie woont daar nog en veel vrienden. Dus kom daar nog regelmatig. In Hengelo had ik een tijdje een paardje vlak aan huis.

Vaak zeggen ze dat ik niet echt weg ben uit Twente. Ik woon in Twellooooo haha

Ik kom oorspronkelijk uit Deventer! En mijn vader heeft jaren in Hengelo (ov) gewoond!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:29

Haha nou! Vroeger Had ik een stal genoot die dan kon opletten...nu moet ik het alleen doen en kan ik me er wel eens (te) druk om maken haha..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:53

Ik ben minstens zo erg hoor Karev...zoniet erger :o :D

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:10

Liefde voor je dier is dat!