_Nelleke_ schreef:Dat was ik.
Ik was inderdaad 40 tot 50 minuten onderweg enkele reis. Op goede dagen, maar ik stond regelmatig in de file en kostte het me 1,5u enkele reis. Ik trok dat niet. Hij heeft een jaar in hilversum gestaan, maar dagelijks ruim 1,5u in de auto om bij je paard te komen om vervolgens daar aangekomen geen tijd meer over te hebben om nog iets met je paard te doen is gewoon niet meer leuk, buiten het feit dat je bijna failliet gaat op benzinekosten naast je normale woon-werk verkeer.
Hij staat nu nog steeds 24/7 buiten hoor, daar niet van. Maar ik heb zelf wel heel veel concessies moeten doen (geen bos meer, geen uitrijmogelijkheden, geen binnenbak, geen wasplaats etc.) en het blijft wel 25 minuten enkele reis.
Zoals nikass al eerder aangaf zijn stallen in het westen (ik heb eerder in zuid-holland gewoond, nu ruim 3,5jr in Amsterdam) bedroevend slecht. Zelfs als geld geen rol speelt kun je niks fijns vinden, laat staan als je ook nog een budget hebt waar je mee moet dealen.
Maar betekend dat dan dat je je paard maar moet verkopen? Zonder zicht op hoe iemand anders ermee omgaat? Ik heb een papierloze haflingerruin die hoogstwaarschijnlijk in het manegecircuit rond gaat circelen gezien zijn exterieur en gebrek aan papier. Moet ik 'm dan toch maar wegdoen omdat hier in het westen geen fijne stallen te vinden zijn? Kom op zeg, buiten dat het opportunistisch is, help je er niemand mee en lost het geen enkel probleem op.
en dit bedoel ik idd. Ik denk dat het echt niet vol te houden is. Ook al zou je paard dan wel moeten inleveren, zou je het denk ik nog doen. Althans, ik heb het er niet voor over om in deze ellende te belanden voor mn paard. Het is mijn alles begrijp me goed, en ik heb nu geen enkele luxe meer buiten een buitenbak en buitenrijmogelijkheden twee paddocks op een boerderij, maar ik sta hier omdat het voor mijn paard de beste optie is, wat voor mij betaalbaaar blijft en op niet al te achterlijk verre afstand. Ik geloof er helemaal niks van dat er mensen zijn die anderhalf uur in de auto gaan zitten om een eigen paard aan te houden. En doe je dat wel, dan heb je geen eigen paard, het dier kent je dan niet eens. Daarbij hoef ik het niet te proberen mijn paard te verkopen. Gezien zijn slechte dressuurkwaliteiten zou hij waarschijnlijk binnen notime bij de slacht uitkomen.....