Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yoshiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 23:47

MDJ schreef:
[ [url=m/iGW6YF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wUNeT8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eindresultaat!

Dát noem ik een zadelkast!

MDJ

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 23:55

Bedankt voor de complimenten! :D Ik ben vooral erg blij met de sensor lampjes die ik er in heb geplakt. :)) Een grote in het bovenste gedeelte van de kast en voor het onderste gedeelte heb ik vandaag nog 3 kleinere mee genomen bij de action. Super handig. :j

Op de kop getikt voor 2 tientjes op marktplaats, greywash er over en hier en daar wat veranderd. Het is gewoon een computerkast officieel. Een zadel zal er wellicht niet in passen maar die hebben mijn mini's ook niet. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:57

morgenavond heb ik het onderste deel van mijn kast al ter beschikking en maandag heel de kast :D (ivm dat de eigenaresse van de kast haar paarden nog niet verhuisd zijn heb ik al wel 1 deel zodat ik neit te veel meer te verhuizen heb maandag als ik te paard verhuis :P
ben terug aan het twijfelen over de indeling :( maar anders zie ik het wel gewoon maandag hoe ik ze ga indelen

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:17

Bedankt voor jullie tips maar helaas ga ik verhuizen en kan mijn kast niet mee.
Ik krijg nu een kast van de stal die, jawel, de helft kleiner is. Baal natuurlijk super erg maar goed, is helaas niet anders.

Richt hem vanavond in. Kan dan wel een foto maken al is dat natuurlijk lang zo mooi niet als de zelfgemaakte kasten en mijn vorige!

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 13:18

zijn er misschien nog meer voorbeelden van lage kasten ?
denk toch dat daar mijn voorkeur naar uit gaat :)

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 00:03

Ik ga eens kijken of ik hier wat mee kan

Afbeelding

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 10:11

Maaike_Kealy schreef:
Ik ga eens kijken of ik hier wat mee kan

[ [url=m/CdflGg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo zeg daar kun je nog eens kast tegen zeggen.
Ik geloof dat ik het wel wist. :~
Alleen je moet zoiets wel kunnen plaatsen.
Vraagje is die diep genoeg voor een zadel ??

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 14:25

Diep niet, maar kan hem wel in de breedte kwijt.

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 15:09

Maaike_Kealy schreef:
Diep niet, maar kan hem wel in de breedte kwijt.

Oké dat is altijd fijn als je er wel een zadel in kwijt kan.
Al een idee wat je er mee gaat doen ??

dabbo19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 15:56

ben benieuwed hoe dat word

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 23:20

Omdat die onderste 2 lades zijn, kan ik hem niet kwijt waar ik hem in gedachten had. (Verhoogt beton vd zelfde diepte) En er kunnen dus ook geen wieltjes onder omdat die lades er los onder staan en dus kieren zou krijgen.
Op dit moment staat de kast thuis niet in de weg, dus ga maar brainstormen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 00:12

Is verstevigen en hem op z'n kop zetten geen optie?

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:53

Ook aan gedacht. Maar dan kan ik die 2 lades niet meer gebruiken omdat de kast tegen het plafond komt. En wil de lades wel behouden.
We komen er wel uit. Heeft geen haast.
Wordt op dit moment toch van alles gedaan met kasten. Miss dat ik nog een ander plekje vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 14:21

ik heb uiteindelijk de helft van de kast doorverkocht aan iemand anders die bij mijn paard staat met haar shet, maar ik vind de kast ruim genoeg:
Afbeelding
ondertussen liggen er nog beenbescherming in, onder mijn zadel hangt mijn cap, links hangt mijn touwhalster en rechts mijn halster
dat ijzertje aan het rechts haakje is om de kast dicht te doen met een hangslotje ;)
ligt ook nog ergens een dressuurzweep in en gaat nog een bbp en 2 dekjes in

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 17:50

Aangezien er hier zoveel mensen zitten met een goede kijk.
Ik heb geen ruimte buiten stallen om, maar zou graag wat spullen op kunnen staan. Nu is de box van mijn kleine pony erg ruim voor haar. Dus ik zou er graag een stukje van gebruiken om daar een kast te maken. Tips en tricks?
De kast moet natuurlijk stevig genoeg zijn om eventuele lompe acties te overleven. Verder twijfel ik over het materiaal wat ik dan moet gebruiken.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:37

Ik heb ooit een keer een kast in mijn stal gehad in de hoek naast de voerbak, dit was toch loze ruimte. Ik weet niet of dit bij jou ook past?

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 11:36

Hoeveel ruimte kan je missen?
Vriendin heeft over de breedte van de achterkant dicht gemaakt en een deurtje. Zo had ze een 'inloopkast' van 1x3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 19:50

mijn kast is nu beetje minder ordelijk en voorzien van een naambordje :P
buitenkant: (staat in de schuilstal)
Afbeeldingandere namen staan er nog op van vorige eigenaar
en de binnenkant zit ook al goed vol:
Afbeelding
aan het haakje links hangt een vliegenfrontriem
links achteraan staat een zweep, daarvoor een dekje poetskist en halster (aangezien ik die nergens meer kwijt geraak) en staat ook normaal nog een opstapje
2 potten paardensnoepjes
een grondwerktouw
op mijn zadelsteun zadel 2 singels en dekje, onder zadelsteun mijn cap
rechts achteraan staat mijn bbp en mijn deken
daarvor zit een tasje waar nog borstels inzitten (die moet ik nog eens uit het tasje halen) en een fles drinken voor het geval ik dorst heb :p
binnenin mijn kast hangt mijn bitloos hoofdstel
aan de deur mijn touwhalster en touwteugels (missen op deze foto -> hingen aan mijn paard :P ) en mijn hoofdstel met bit, laatste haakje is vrij aangezien als ik er iets aanhang ik mijn kast niet meer dicht krijg :(

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:19

Misschien dat iemand hier me daarbij kan helpen. Binnekort komt mijn westernzadel, mijn dressuurzadel is dan overbodig maar ik wil deze graag behouden en thuis houden ivm plaatsgebrek op stal.
Nu heb ik een grote kast voor mijn spullen maar weet niet of ik het zadel hier in kan doen of beter binnen? Het is een oude kledingkast en lang niet stevig genoeg voor een zadelsteun dus ik zal gewoon een bokje erin zetten. De kast is dus niet helemaal 'veilig' voor muizen/ratten. Of gaan deze niet aan leer knagen?

Ik ben een beetje bang dat mijn zadel verrot wordt geknaagd en dat zou ik ook zonde vinden maar zie het niet helemaal zitten om 'm op mijn toch al veel te kleine kamer te leggen(+ de geur...). Iemand tips? :')

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:10

Maaike_Kealy schreef:
Hoeveel ruimte kan je missen?
Vriendin heeft over de breedte van de achterkant dicht gemaakt en een deurtje. Zo had ze een 'inloopkast' van 1x3

Pony verdrinkt in de ruimte zowat, dus kan flink wat ruimte missen.
Wat nu het plan is om een metalen, grote kast neer te zetten en eventueel te verstevigen. Dan kan ze er niets mee qua kapot maken en ruimte is er genoeg. Komt goed dus :D

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:38

Ook ik ben bezig met "mijn project" genaamd zadelkast. Hier was al wat voorwerk gedaan zoals je ziet. maar geeft wel een indruk van de indeling.
Afbeelding

En hier issie nagenoeg af, op wat kleinigheidjes na dan :-)
Afbeelding

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:39

goed bezig!

MovieAddict

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:24

Ik ga zelf een zadelkast maken, maar zit nog een beetje met de indeling en afmetingen.
Ik ben alles behalve netjes dus wil zo veel mogelijk vakken/lades/mandjes zodat ik alles apart kan leggen en het makkelijk netjes te houden is.

De kast word 2m hoog, 2m breed en 1m diep.
De binnenkant van de kast verdeel ik in 2 vakken.
het linkervak word 1,20 m breed en ga ik gebruiken voor:
- zadels (2)
- longeersingel
- hoofdstellen (3)
- Bijzet (4)
- halsters (2)
- touwen (2)
- zwepen (5)
- dekjes (3 planken)
- dekens (4 planken)

Het rechtervak word 80 cm breed en ga ik gebruiken voor:
- Beschermers/springschoenen
- Poetsspullen
- Schoonmaakspullen (zadelzeep/vet etc.)
- Rijlaarzen
- Wedstrijdjasje
- Kalkoenkoffer.
- Opstapkrukje.

Ik weet alleen niet hoe ik deze vakken dan het makkelijkst in kan delen. en op welke hoogtes de steunen en haken moeten.
Ik wil zo min mogelijk loze ruimte in de kast. dan heb ik liever dat ik eerst een aantal vakken leeg heb, waar ik dan later wat in kan doen.
Het liefst heb ik geen haken aan de deuren. Bij mij valt alles daar altijd af als ik de deuren open doe.

Wie heeft er goede ideeen voor een indeling?

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:35

Daarom heb ik gekozen voor een verplaatsbare indeling. Ik kan met planken de volledige 60cm diepte gebruiken, of als ik er een plank uithaal een diepte van 30cm. Zoals je kan zien in het smalle gedeelte van mijn kast, gebruik ik planken van 30cm diepte zodat ik aan de deur eventueel longeer en/of springsingel e.d op kan hangen.
In de stijlen van de kast zitten "gaatjes" waarbij ik dmv pennetjes de planken op die hoogte kan zetten waar ik ze wil hebben.
Het grote lege gedeelte komen twee zadels te hangen. Daar waar dat houten kistje staat op de foto komt een soort van tussenschotje waar ik mijn hoofdstelhaken aan vast monteer. De zadels komen in de lengterichting in de kast, hierdoor onstaat er een stuk ruimte waar makkelijk hoofdstellen kunnen hangen ...of iets anders natuurlijk.

Deze kast is 180 hoog, 140 breed en 60 diep. In het verleden heb ik een soort gelijke kast gemaakt van 226 hoog met verder dezelfde afmetingen.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:44

Jouw topic gaat waarschijnlijk gesloten worden omdat dit een soort algemeen topic is voor deze vragen.

Normaal zou ik er uitgebreid op in gaan, maar zit met een zware hersenschudding dus het zal even beknopt zijn. Longeersingel zou ik onder je zadel hangen.

Wat ik eerder zou doen, is om 2 leggers in beide kanten vanboven te gebruiken voor je dekens, en dan je opstapkruk onder je zadel te doen.

Dekens leg je het best zo hoog mogelijk, die heb je ook niet altijd nodig en kan geen kwaad om eens een stoeltje voor te nemen. Ook dekjes leg je best niet beneden (allemaal vanwege muizen die door minuscule gaatjes kruipen om lekker in de dekens huisjes te maken)
Maar je zegt 4 planken voor dekens en 3 voor dekjes? Is dat niet erg veel. Stel nu je neemt 30cm tussen elke plank dan ben je voor de dekens alleen al 1.20 kwijt. Dat is al meer dan de helft van je kast (1 helft), dus met je dekjes er bij is dat een hele helft van de volledige kast.

Zadel hang je best op heuphoogte. Dat neemt het makkelijkste uit.