Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 09:03

Hier is mijn hele weide, Het is intotaal 2 of 3 hectare met de schuur en het huis enz er bij. Het klopt niet helemaal maar bij die foto lag het dak van de schuur er af dus dan is het een beetje vaag. De bak is dus ook gewoon 20x40!

Afbeelding

Blauwe lijnen; schrikdraad.
Groen; bossen/bomen.
Licht blauw; waterbakken.
Ander blauw; putten.
Bruin; Hekken.
Zandkleur; de bak.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 09:12

wuswa schreef:
Je zou een (tijdelijk) pad lunnen maken vanuit je paddock rechts langs het bestaande pad door de wei. Je 'offert' een strookje wei op maar kan, zoals ik schreef, afwisselen en steeds een stuk laten drogen. Je moet dan wel je mooie omheining aanpassen....

ik heb alleen maar het pad naar de wei links op de foto, rechts daarnaast is tuin :+ , neemt niet weg dat we ze vorig winter wel door de tuin geleid hebben, maar ja daar werd het niet fraaier van :n

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 09:14

melizz13 schreef:
Hier is mijn hele weide, Het is intotaal 2 of 3 hectare met de schuur en het huis enz er bij. Het klopt niet helemaal maar bij die foto lag het dak van de schuur er af dus dan is het een beetje vaag. De bak is dus ook gewoon 20x40!

Afbeelding

Groen; bossen/bomen.
Ander blauw; putten.
Bruin; Hekken.
Zandkleur; de bak.

het is mij dus nog nooit gelukt om zo'n foto van google af te halen, hoe doe je dat? :o?

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 09:59

Soraya85 schreef:
plaatzand, die stond nog niet in mijn rijtje! hihi. klinkt goed!
maar dat van de voldoende laagdikte volg ik niet helemaal... :o

daar bedoel ik mee dat je minstens een laag van 10 cm moet storten.

bij mij is de [rij] bak afgegraven,gedraineerd en heel de mikmak.
het pad en de paddox is zo op het gras gestord.
het pad is net een week of 2 geleden gedaan maar de paddox al een aantal jaar.
hier geen naar boven gelopen klei of iets.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 10:05

off topic. :o

wat leuk dat ik melizz13 hier zie.
ik kom al jaren voorbij jullie belg [net zoals de halve wereld] en blijf het zo lief vinden hoe die altijd onder zijn boom staat de dromen.
die is niet meer weg te denken uit heinkenszand. :D

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 10:23

jolandje schreef:
melizz13 schreef:

Afbeelding

Groen; bossen/bomen.
Ander blauw; putten.
Bruin; Hekken.
Zandkleur; de bak.

het is mij dus nog nooit gelukt om zo'n foto van google af te halen, hoe doe je dat? :o?

op print screen drukken. (Prt Sc)
dat staat naast F12.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 10:25

mariska32 schreef:
off topic. :o

wat leuk dat ik melizz13 hier zie.
ik kom al jaren voorbij jullie belg [net zoals de halve wereld] en blijf het zo lief vinden hoe die altijd onder zijn boom staat de dromen.
die is niet meer weg te denken uit heinkenszand. :D

Dankje, ja ze is echt bekend in Heinkenszand en ze mogen trots op haar zijn ook want ze is al 25! :D Ze staat inderdaad altijd onder een boom daat vind ze heerlijk! En ze heeft geluk want in iedere wei staan lekker grote bomen. Ik hoop dat ze de winter haalt want ze is echt dun!
Laatst bijgewerkt door xMelissaa op 03-10-10 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 10:35

fojoe schreef:
ik heb een hele hoop van die fijnmazige hooinetten van nicky's keet, maar ik heb niet echt de indruk dat de mazen groter geworden zijn :o?

Toen ik ze kreeg waren de mazen toch wat kleiner dan nu omdat de knoopjes strakker gaan zitten. Dat scheelt toch wat.
Daarna rekken ze idd niet verder op, behalve dan waar het net stuk is. Er gaan toch ook vrij snel touwtjes kapot waardoor de mazen natuurlijk ook groot worden.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 12:38

melizz13 schreef:

dat staat naast F12.[/quote]
alleen maar op print screen drukken? dan gebeurt er niks :o

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 13:06

jolandje schreef:
wuswa schreef:
Je zou een (tijdelijk) pad lunnen maken vanuit je paddock rechts langs het bestaande pad door de wei. Je 'offert' een strookje wei op maar kan, zoals ik schreef, afwisselen en steeds een stuk laten drogen. Je moet dan wel je mooie omheining aanpassen....

ik heb alleen maar het pad naar de wei links op de foto, rechts daarnaast is tuin :+ , neemt niet weg dat we ze vorig winter wel door de tuin geleid hebben, maar ja daar werd het niet fraaier van :n

Ohhhhh :o ....ik dacht dat dat ook weiland was......dan heb je niets aan mijn idee!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 13:20

hier zie je hoe we het vorig winter hadden gedaan, dwars door de tuin geleid met prikpaaltjes en wit lint ;)

Afbeelding

wuswa

Re: Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 14:37

Ja! Zo bedoelde ik het!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:06

ja, haha dat dacht ik al, maar dan gaat weer de tuin eraan, ik denk toch maar iets van grindtegels leggen ofzo

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:45

Hmmm, gezien de toch wel 'ernstige' modder die ik zag op jouw foto, vraag ik mij af of je dat, nu het zo nat is, redelijk bestraat krijgt. Je zult iig de drap moeten verwijderen, nieuw zand moeten storten en dan bestraten met een bandje (zoals DD geloof ik al schreef). Er wordt een aantal droge dagen voorspeld dus wellicht kan je met een andere loonwerker tot afspraken komen. Ik zou het nu goed aanpakken want ik ben vorige winter nog niet vergeten......(zie jouw laatste foto...).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:47

@jolandje: persoonlijk zou ik dus een 'vast' pad van grindtegels gewoon door de tuin langs je modderpad maken.
Bekleed het met wat struiken zodat het niet zo opvalt als je dat storend vind.
Je kunt het dan alleen gebruiken als de track echt te modderig is. Voordeel is dan je dan al een mooie vlakke ondergrond hebt :)

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:58

gaaf dat paddock paradise, bij equixantos hebben ze dat ook, als ik ooit een eigen weiland heb ga ik het zeker ook zo indelen, ik vind het een veel beter principe dan een grote wei!

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:54

jolandje schreef:
melizz13 schreef:

dat staat naast F12.

alleen maar op print screen drukken? dan gebeurt er niks :o[/quote]

Dan moet je het in Paint plakken en dan kan je lijnen enz zetten en dan opslaan en dan heb je het! :)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 19:59

wij zijn vandaag weer druk bezig geweest.

tegels die vd wk in de prut gelegd zijn zijn nu toch aardig vast gaan liggen dus valt mee.ijn

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:05

Op mijn vorige stal is er op net zo'n blubberpad toen een stuk worteldoek gelegd en daarop zand.

Dat heeft het de eerste winter super gehouden maar doordat de paarden(teveel) er de hele dag opstonden en zo alles aanstampte en hun stront er trapte(ja je staat er niet 24 uur met je vork klaar) was het het jaar daarop erg slecht.
Maar ik denk als je dit systeem alleen als looppad gebruikt, het enigzins wat schuin legt voor het water dat het best een goede (tijdelijke ) oplossing kan zijn.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:10

zou het dan ook een optie zijn om worteldoek te gebruiken op de blubber en daar grindtegels opleggen? zou het dan beter blijven liggen? ik wil eigenlijk niet door de tuin heen, dan moeten we hele omheining loshalen daar want er zitten geen hekken in de tuin, alleen een groot hek van de paddock naar de track die naar de wei gaat

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:16

Hier zijn de tegeltjes rechtstreeks op de aarde gelegd, al was op die plek weinig blub. Blijven eigenlijk netjes liggen, hoewel ze eigenlijk te klein zijn om niet alle kanten op getrapt te worden door pony.
Denk dat als je aan de laagste zijde een geultje graaft en dan eind deze week modder aanharkt en die grote tegels legt het wel lukt.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 09:29

Hoe groot zouden de tegels voor A pony's moeten zijn?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:01

wel eens "gras keien" overwogen??? Die dingen die ze op parkeerplaatsen in het bos leggen omdat daar begroeiing doorheen kan... Wel steen, de kunststof keien zijn glibberig met modder.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:05

Wij hebben ook graskeien, er ligt nu een klein stukje en we moeten er nog 240 leggen :wow: , ze blijven prima liggen worden niet glad, ze liggen bij ons met de hobbelige kant boven. We hebben ze via marktplaats, voor nog geen euro per stuk, nadeel is wel dat deze vrij dik zijn en daardoor loeizwaar (>30 kg) per stuk).

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:03

Wij hebben ze ook liggen en die lagen er al, maar ik weet dat ze zwaar zijn. En je hoeft er ook geen hele erge maatregelen voor te treffen...tenminste niet wanneer er alleen maar paarden overheen moeten. Een grote vrachtwagen wel....
Ik zou het wel afgraven tot de grond wat compacter is (maar dat hoeft niet zo diep te zijn) en dan zand er overheen ipv grond.