Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarjanB schreef:Wat een pech zeg! Ik weet niet of ik het dan idd nog leuk zou vinden. Maar aan de andere kant ik heb het wel echt nodig om m’n hoofd leeg te maken.
Hier kwamen ze net over de weg met zo’n ding om eikenprocessierups te bestrijden.. hebben zelf ook grote eiken tussen wei en huis staan en gisteren vind ik allemaal rupsen poepjes in de waterbak. Dus maar even snel wat mails naar bedrijven gedaan voor prijsopgaaf. Want wil niet de hele zomer jeuk hebben en dat de paarden er last van hebben. Hebben zo’n 15 eiken staan en zit vol hier met vogels maar durf t niet aan om het er op te gokken. Hoe is jullie ervaring?
Solleke_Noah schreef:MarjanB schreef:Wat een pech zeg! Ik weet niet of ik het dan idd nog leuk zou vinden. Maar aan de andere kant ik heb het wel echt nodig om m’n hoofd leeg te maken.
Hier kwamen ze net over de weg met zo’n ding om eikenprocessierups te bestrijden.. hebben zelf ook grote eiken tussen wei en huis staan en gisteren vind ik allemaal rupsen poepjes in de waterbak. Dus maar even snel wat mails naar bedrijven gedaan voor prijsopgaaf. Want wil niet de hele zomer jeuk hebben en dat de paarden er last van hebben. Hebben zo’n 15 eiken staan en zit vol hier met vogels maar durf t niet aan om het er op te gokken. Hoe is jullie ervaring?
Je kan al beginnen met aan elke boom een nestkastje voor koolmees te hangen. Die pakken al heel veel rupsjes.
Hier ook veel eiken maar we hebben er niet echt last van. Wel in enkele bomen een nest processierupsen, maar de vogels pakken de meeste. Het kan wel erg extreem worden en dan heb je echt wel overlast, dus goed in de gaten houden of je bomen vol zitten of niet.
MarjanB schreef:Niet alleen zielig, het kan zelfs dodelijk zijn!!@fokfanaat, zo zielig! Ook als ze het in de mond krijgen
DubbelFun schreef:Sinds ik ze hier in de eiken langs de weg heb gehad spuiten ze. Nadeel is dat ze niet melden wanneer ze komen spuiten en ik dus kans heb dat de paarden net op de PP langs de weg lopen
Ik weet niet waarmee ze spuiten c.q. of dat schadelijk is voor mens en dier, maar ik ben het maar liever voor.
MarjanB schreef:Ja ze spuiten inderdaad met een bacterie waardoor de rupsen geen honger meer hebben en dood gaan.
Oh robijtjah dat stemt positief weet jij welke rupsen het nu zijn?
Moet er niet aan denken dat ik er hier 1 in ademnood tref door die stomme beesten..
Oh Bianca dat is zuur zeg! Mijn vriend zal hier nooit meer weg willen om de rust denk ik dus dan wordt t of grond verhuren of iets van schapen.