Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JudithO

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 17:01

Ik haat andermans hanen. Zodra die van mij aggressief worden gaan ze op wintersport, haha.
Maar de kipjes zelf zijn leuk en vooral nuttig voor eitjes, en als ze dat niet zijn gaan ze de verkoop in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 17:02

Wintersport _O-

Ik heb alleen maar kippetjes of hanen met wintersport :')

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 17:02

Ook belangrijk :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 17:08

Rambo is, ondanks zijn voorkomen met grote prikkers, echt een pussy :')
Als je hem aankijkt loopt hij al de andere kant op en als je hem vastpakt beweegt hij niet meer, maar gilt als een speenvarken. Het is hilarisch :))
Hij spendeert zijn dagen met beestjes zoeken voor zijn meisjes, en hen dan luidkeels tokkelend roepen :+:

Ik hou van vogeltjes. Mijn dag is goed als ik de reiger in de wei muizen heb zien vangen. De Torenvalk biddend heb zien hangen. Onze groene specht voorbij heb zien fladderen etc :))
Vanochtend 2 scholeksters in de wei, benieuwd of ik die vaker ga zien :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 17:09

Oh om de reigers en valken te zien vind ik prachtig, op ruime afstand _O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 17:09

Dat vind ik dan wel weer erg mooi ja, de roofvogels in de wei of de musjes op een rijtje in het zonnetje op de dakgoot.

Maar als er dan weer eens een domme duif binnen in stal zit vliegend naar de lichtplaten in het dak..... -O-

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 17:11

Volgens mij zijn mijn paarden vriendjes met de torenvalken, ik zie ze regelmatig vlak in de buurt van de paarden en de torenvalken zitten ook gewoon op de randen van de hooibakken terwijl ik relatief dichtbij ben...

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 17:28

Ik heb mechelse koekoek, brahma, New hampshire, marans. Maar nog geen haan, die wil ik pas als ze veel verder van het huis af zitten Ivm kraaien in de ochtend. Ben nogal gevoelig voor geluid.

Groene specht heb ik hier 1x gezien vorig jaar. En dit jaar hoor ik er steeds 2 lachen maar de rotzakken laten zich niet zien :')

Buizerd zit regelmatig in de wei en ik hoop dat k laatst een steenuil heb gezien, daar hebben we een nestkast voor opgehangen :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 17:34

Akshay schreef:
Als je hem aankijkt loopt hij al de andere kant op en als je hem vastpakt beweegt hij niet meer, maar gilt als een speenvarken. Het is hilarisch :))
Hij spendeert zijn dagen met beestjes zoeken voor zijn meisjes, en hen dan luidkeels tokkelend roepen :+:

Ik hou van vogeltjes. Mijn dag is goed als ik de reiger in de wei muizen heb zien vangen. De Torenvalk biddend heb zien hangen. Onze groene specht voorbij heb zien fladderen etc :))

Dat is een leuke waarneming, scholeksters! Zouden ze ook broeden bij jou denk je?

Hier sinds enkele dagen af en toe een zilverreiger, die had 'k hier nog nooit gezien.

En je beschrijft je haan wel heel grappig :')

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 17:46

Gaaf Prairy, wij hadden ook Mechelse Koekoeks. Ook een ronde Maransen uitgebroed, maar die groeven ontzettend veel dus die zijn naar de vriezer(hanen) en marktplaats (hennen) gegaan.

Ik heb als afstudeerproject roofvogels bestudeerd in uitlopen van kippenbedrijven. Daar heb ik zulke ontzettend mooie dingen gezien! 1 bedrijf had 20 jaar geleden bomen geplant, dus het was nu 1 groot bos met stukken gras ertussen. Ik lag dus onder een camouflagenet onder een boom, toen er op een gegeven moment een buizerd op de kippen dook. Vervolgens kwam er een havik en die joeg die buizerd zo tussen die bomen door. Zoef, zoef, ze gingen echt helemaal door dat bos heen. En ik maar kijken daar vanonder die boom. My goodness, zoiets magisch ga ik nooit weer zien. Ze kwamen echt op 5 m langs me heen vliegen. Met het ondergaande zonnetje was dit echt een adembenemend schouwspel!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 17:50

@judith: dat zijn idd wel momenten om niet te vergeten.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 17:53

Gaaf Judith. In Maartensdijk zat er een buizerdnest in het bos achter ons huisje. Ook mooi. Verder diverse spechten en uilen. De middelgrote bonte specht was daar gesignaleerd en het hele bosje stond vol met vogelaars...... minder, weg rust.

Ik vind kippen wel grappig maar na mijn ponyclubtijd waar je altijd een hooibaal vol kippenstront had hoef ik ze zelf niet.........

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 18:20

Wat naar, sterkte Utopia. Mooi plekje zo.

Deftige haan :-)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 18:23

Prachtig plekje Utopia. Daar ga je vele mooie 'stille' momenten beleven denk ik.

Hier ook kippen. Vooral omdat mijn man altijd kippen wilde. Toen we op de school waar ik werkte een zielig kuiken hadden heb ik die voor hem mee genomen. En daar kwam later nog wat 'overschot' aan hennen bij toen de kippen op school opgehokt moesten worden en er te weinig ruimte was. Ik vind ze echt heel erg leuk en binnenkort komt er ook eindelijk een haan bij. We wonen nu landelijk genoeg en alle buren hebben aangegeven het prima te vinden. Ik ben heel benieuwd naar wat de hennen er van gaan vinden.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 18:29

Heel veel sterkte Utopia, wat heftig allemaal.

Judith0, wat gaaf om meegemaakt te hebben!

Akshay, wat een stoere haan van zien. Welk ras is dat?

Ik hou niet van kippen, maar verder vind ik vogels wel mooi/prima. We hebben hier sinds kort een blauwe kiekendief gespot. Supergaaf. De buizerd is hier vaste klant (die pikt schelpjes en stenen uit mijn rijbak, ideaal!) en torenvalkjes zie je hier ook veel.

Verder zitten er wat merels die elke dag liedjes voor mij zingen en scharrelen en wat roodborstjes hier en daar. Nog wat duiven die alles onderkakken en overal eieren laten vallen... Er zit ook nog een nest met, ik denk winterkoninkjes en ik hoor elke dag een specht en veel spannender dan dat wordt het niet echt....

Ik hoop de zwaluwen snel weer terug te zien, die vond ik zo gezellig.

We hadden ook een vos in de buurt, maar ik zat er vorige week letterlijk op te kijken hoe ze hem met 5 man hebben neergeschoten nadat een jack russel hem uit zijn hol joeg.

Donderdag geven ze weer storm af. Geen idee hoe ik de deuren weer open krijg om de paarden binnen/buiten te zetten. Snel een schuifdeur voor ontwerpen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 19:01

De buren hebben ook een haan en ik hoor hem zelden. Het nachthok gaat dicht en pas na mijn opstaan weer open. Soms hoor ik hem ergens ver weg wat 'gesmord' kraaien, maar dat mag geen naam hebben.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 19:28

Hier ook scholeksters, herrieschoppers :+ en ook een groene specht, en een bonte. Vlaamse gaaien zitten hier ook, en er wonen zo af en toe 2 reigers in mijn wei. We hebben ook onze huis buizerd, die loopt regelmatig ruzie te maken met een paar meeuwen hier in de lucht :))
Ook nog ransuilen, ook van die fijne herrie makers. Er zit hier ook nog een andere uil die geluidstechnisch lijkt op een oehoe, maar ik betwijfel een beetje of hij het wel echt is

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 19:30

Het meeste komt hier ook wel voor, behalve meeuwen die zie je hier nooit.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 19:36

Dais_ schreef:
Akshay, wat een stoere haan van zien. Welk ras is dat?

Donderdag geven ze weer storm af. Geen idee hoe ik de deuren weer open krijg om de paarden binnen/buiten te zetten. Snel een schuifdeur voor ontwerpen.

Deze isvan het ras "werk gedaan bij de buren, rijp voor de soep"
Dus geen idee :)) we vinden hem wel gaaf, qua kleuren zo'n echte boerderijhaan.

@solleke; ik weet niet óf ze hier gaan broeden, niet waar ik ze vanochtend zag, daar komen de honden. Maar gezien onze wei nu al redelijk lengte heeft kan ik zomaar geloven dat ze hier een plekje zoeken :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 19:49

Hier zit ook vanalles, een oehoe is laatst gefilmd, dat weet ik dus eker, buizerds en nog wat roofvogels maar vraag mij niet wele en ik hoor elke ochtend een soecht, maar of dat een bonte groene of welke soort is, geeeen idee

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 20:00

weet iemand of venhorst ook grote hooibalen over onverhard pad brengt met de kooiaap? mijn hooiboer belt net dat hij door het droge hooi heen is, kan natuurlijk, maar was handiger geweest als hij het iets eerder had aangegeven, nu red ik het net niet tot venhorst bezorgt ^)

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 20:01

Utopia, Wat een mooie gedacht zit er achter dat plekje. Dat is toch wel gaaf dat je zo de herinnering vast kunt houden. En spulletjes overnemen die je aan ze doet denken...

Wat een mooie haan is dat zeg! Dat het een watje is, is toch ook een beetje mooi meegenomen. Je hebt van die rotzakken er tussen zitten. ( heb ik van horen zeggen, ik heb gelukkig ook een watjeshaan. Die wil graag op schoot zeg maar).

We hebben hier ook zat vogels :D . Ook een steenuiltje die 's nachts blijft roepen, maar helaas nog nooit kunnen spotten. En in de speciaal daarvoor opgehangen uilenkast is vorig jaar een spreeuwenpaartje gaan zitten. Ik kan daar ook wel van genieten. Ik kijk alweer uit naar de zwaluwen, hoewel we daar nog nooit nestgeluk mee hebben gehad. Minder blij met de reiger die bij mijn vijver op bezoek komt...

Ik heb onder andere Cochins, krielkippies mét voetbevedering. Maar die doen qua graven in de tuin echt onder voor de de kippies zonder sokken hoor.. Ze worden alleen sneller vies ;)

Ja mijn Corgi! Ohh ze is echt super.. <3 Precies wat ik van een eigen hond had verwacht. Ze is mijn schaduw; altijd bij me in de buurt, heel volgzaam, speels, slim en hartstikke happydepeppy. En ze is er nog maar een paar dagen, maar ze begint steeds vrijer te zijn en haar eigenheid te krijgen, waar ze de eerste dagen nog beetje timide was...
Heel fijn, ze reageert niet op andere honden, ze kijkt niet naar de konijnen en reageert niet op de kat ( die overigens nog niet naar beneden durft te komen sinds hondje er is, maar goed). Ze spiekt wel naar de kippen, dus die gaan maar niet tegelijkertijd los in de tuin. En bij de paarden moet ik meer letten op de paarden dan andersom.. Ze slaat niet aan op de postbode, gelukkig, anders kunnen mijn collega's aan de andere kant van de videobelmeeting meegenieten van de blafconcerten...

Vandaag nog geen regen gehad. Ik ben benieuwd hoe we de hond uit gaan laten in de regen en storm ( ik haaat regen O:) )... En mijn kippenhok is nog niet af. Er ligt nu zeil over de dakplaat.. Ik hoop dat het niet wegwaait... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 20:28

Solleke_Noah schreef:
Akshay schreef:

Dat is een leuke waarneming, scholeksters! Zouden ze ook broeden bij jou denk je?

Hier sinds enkele dagen af en toe een zilverreiger, die had 'k hier nog nooit gezien.

En je beschrijft je haan wel heel grappig :')

Bij mij stikt het van de scholeksters...... Grappig dat sommige vogels voor anderen een leuke waarneming zijn. Hier broeden er ook ontzettend veel. Vorig jaar bij mij 2 nesten in het land.

Haan is bij ons ook op wintersport gegaan. Het kraaien had ik zelf geen probleem mee, al deed hij dit vaak al rond een uur of 2 in de nacht. Wat ik wel heel naar vond, was dat hij mijn kipjes nogal hardhandig besprong en daarbij de kammetjes en kopjes tot bloedens toe kapot prikte -O- .

Rambo is wel heel knap!

Sterkte Utopia :(:)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 20:51

Jade, bij mij komen ze via een semi verhard pad omringd door eiken.
Afbeelding

Dit dus. Aan het einde moeten ze rechtsaf ons erf opdraaien. Dat lukt net met 2 grote weidehooibalen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 21:24

Wat leuk! Ik woon helemaal niet in de buurt van de kust of polders dus voor mij zijn scholeksters wel speciaal :D

@utopia: ik had er overheen gelezen, maar veel sterkte :knuffel: je hebt er wel een heel mooi gedenkplekje van gemaakt. En tegelijk ook knap dat je er eigenlijk al meteen zo mooi naar kan kijken.