Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JudithO

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:21

Het zal ook een stukje karakter zijn.
Punette ging op een gegeven moment ook staan terwijl ik er nog tegenaan zat, maar die zag je echt eerst nadenken hoe dat het best te doen zodat ik gewoon heel bleef. Dus ik ben blijven zitten en ze stond iets onhandig, maar wel heel veilig voor mij op. Schatje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:38

Wat een streken met de paarden verkoop.

Hier helaas een kreupel paard en vrees erg voor een peesblessure. Maandag meteen bellen om te laten scannen....

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:44

Ai... Hopelijk valt het mee robijn.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:46

Jeetje wat aso zeg Claudia :oo
Staat Rocky nu op pension? Want je bent al verhuisd toch?

@Robijntjah, hopelijk valt het mee :(:)
Waardoor denk je aan een peesblessure?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:58

Omdat het een plek is die dat doet vermoeden (net boven de kogel aan de zijkant meer richting achterkant)... Heb die ooit eerder laten scannen en toen was het niks maar ze is echt heel kreupel (in draf) en ik mag er niet aan zitten :(

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:59

Achh, da's wel heel lief Judith :+:

Echt poedersuiker Jolijn... :(:) Hoop zo dat 't meevalt..

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 22:06

Oei hopelijk valt het mee Robijn. Welke is het, Mo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 22:09

Ja... Meteen op een postzegel gezet, een geluk bij een ongeluk is ze de einzelganger dus geniet zelfs wel van alle rust maar ik ben alles behalve rustig. Ben echt niet zo bang aangelegd maar ik heb er een slecht gevoel bij. Mo is in 9 jaar tijd nog nooit kreupel geweest. Meh.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 22:12

Ah oliebol... dan duurt het ook nog lang voor het maandag is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 22:15

Ja. Zou het liefst nu bellen maar dat is echt geld weggooien zodat ik kan slapen (of juist niet). Ze loopt in stap 'normaal' dus ze kan naar haar eten en drinken dus ja...

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 22:18

Niet vergeten te koelen hè!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 22:19

Karin_deB schreef:
Jeetje wat aso zeg Claudia :oo
Staat Rocky nu op pension? Want je bent al verhuisd toch?

@Robijntjah, hopelijk valt het mee :(:)
Waardoor denk je aan een peesblessure?

Rocky is uiteindelijk meegegaan naar pension inderdaad en de pensioneigenaar heeft hem gekocht voor zijn zoontje.
3 dagen voordat ik melle zou verhuizen begon dat gezeur dus ik was wel een beetje in paniek op dat moment :')

OH kak jolijn. Hopelijk geen peesblessure

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 22:19

Nee sowieso 3 x per dag, liefst de hele dag :=

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 22:20

Overdrijven is ook een vak :)) maar ik snap wat je bedoelt

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 22:34

xXutopiaXx schreef:
Jeetje zeg, wát een mensen zijn er toch... Gelukkig nog niet zulke kopers meegemaakt. Wel een keer een (hele brutale!!) meid die vond dat ik haar had opgelicht, dus paardje teruggekocht +:)+ Ze had me toen op FB behoorlijk zwart zitten maken.. gelukkig waren er ook heel veel mensen die mij kenden die erop reageerden met: nouuu, dat zou Natasja nóóit doen, dus ik weet niet waar jij je brutale praat vandaan haalt.. :P Da's dan wel weer fijn haha

Thanks Libera, voor de tip!! Voorlopig kunnen alleen wij er nog redelijk op lopen.. dus zal nog wel ff duren voordat er ook maar iets anders op staat dan de kruiwagen _O- Maar eerst maaien is wel een goeie ja! Desnoods een dagje er voor uittrekken en met onze gazonmaaier doen :') halve hectare is op zich ook zo gedaan +:)+

Ik maai onze weides ook vaak met onze zitmaaier :o
Vind manlief niet zo leuk ivm stenen etc. in de wei, maar het gaat prima en de wei ziet er super uit naderhand :D

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 08:39

Wat lief Judith!

Jakkes Robijn dat klinkt waardeloos, duim dat meevalt.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 09:25

Heb 1 keer geprobeerd te maaien met een zitmaaier, maar dat was geen doen.
Grasmat is een knolleveld, ondanks ingesteld op de hoogste stand vaak het mes de grond in.
Heb voor de walkant een bosmaaier gekocht die op een accu loopt.
De bosmaaier van ML is op benzine en me veels te zwaar.
En voor langs het hek pak ik de motormaaier.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 09:51

Kantjes laat ik de paarden altijd regelen :+ gister hebben ze de bak gedaan
Afbeelding
Dan haal ik de stroom er af en gaat de Welsh bijna op haar knieën en dan is het weer netjes :')

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 10:12

Libera schreef:
xXutopiaXx schreef:
Jeetje zeg, wát een mensen zijn er toch... Gelukkig nog niet zulke kopers meegemaakt. Wel een keer een (hele brutale!!) meid die vond dat ik haar had opgelicht, dus paardje teruggekocht +:)+ Ze had me toen op FB behoorlijk zwart zitten maken.. gelukkig waren er ook heel veel mensen die mij kenden die erop reageerden met: nouuu, dat zou Natasja nóóit doen, dus ik weet niet waar jij je brutale praat vandaan haalt.. :P Da's dan wel weer fijn haha

Thanks Libera, voor de tip!! Voorlopig kunnen alleen wij er nog redelijk op lopen.. dus zal nog wel ff duren voordat er ook maar iets anders op staat dan de kruiwagen _O- Maar eerst maaien is wel een goeie ja! Desnoods een dagje er voor uittrekken en met onze gazonmaaier doen :') halve hectare is op zich ook zo gedaan +:)+

Ik maai onze weides ook vaak met onze zitmaaier :o
Vind manlief niet zo leuk ivm stenen etc. in de wei, maar het gaat prima en de wei ziet er super uit naderhand :D

Haha ohhh! Gewoon 's proberen dus :D Wij hebben geen zitmaaier, maar een handmaaier met (ik denk..) hetzelfde bereik en ook op benzine :P +:)+ Moeten er dus alleen zelf achteraan lopen.. goed voor de stappenmeter :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 10:35

Verschil zitmaaier met grasmaaier is ook de maaubreedte. Handmasier is maar smal, zitmasier maait ook ern stuk breder. Hoe groot is het stuk?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:17

Ik heb vorige week ook de weide uitgemaaid met de zitmaaier. Gaat goed, het duurt even, maar het wordt er wel mooi strak van.

Met onze logee gaat het ook goed.

Afbeelding

Heb ze nu wel op stal gezet, want er is een koude wind. En dat is het manege paard niet gewend. Dus ze morgen aan het einde van de dag, als de wind is gaan liggen, weer naar buiten. Zijn vanmorgen ook even buiten geweest.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:27

Zo wat gaan jullie hard! Moest 6 pagina's bijlezen!

Rare verhalen met verkoop..gelukkig geen ervaring mee!
Ik zag een heel koddig shetje voorbij komen, de voskleurige en ook nog 2 zwartjes, ik wil ook wel een shet haha maar man ziet dat niet zitten. En eigenlijk heeft ie ook wel gelijk.
En veel weide-activiteit, heerlijk, eindelijk een beetje voorjaarsgevoel. Hier is van de week ook geïnjecteerd door onze boerman en de mestplaat is weer leeg gehaald door een andere boerman, alles knapt er dan altijd zo van op!

En die wind vandaag, brrrr, echt koud he.. ik moet zo nog even stront scheppen maar heb geen zin. :') Pyjamadagje met TV vooral.. en snaaien en loedermoederen.. lekker onbeperkt schermpjes vandaag.. moet soms even.
Oh en wij hebben sinds deze week ook 2 ooievaars op ons ooievaarsnest in de wei! Zo gaaf om te zien. Ze wippen alleen echt de hele dag door... haha! :x

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:36

Mijn god wat een wind, ik waaide bijna van mn knol af
Ik zou eigenlijk nooit meer een shet nemen als ik kon kiezen, eerder een welshje ofzo, dat gaat toch net iets minder makkelijk door de draden heen heb ik het idee. Mijn weiland is echt een half fort knox voor die kleine.
Heb mijn haflinger nu weer even met zn regendeken gezet tegen de wind. Komt van een hele winter onder dekens, maar vorige week had ik alles eraf gehaald, maar nu in de wind is het toch wel erg koud.

Ik maai mijn wei met een bosmaaier of met een zeis (de erg lange stukken). Zeis is meer voor de lol dan dat het hard opschiet.

@ Robijntje, veel beterschap voor je paard! Hopelijk valt het mee

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:42

Och ik werk al zo lang met Shetlanders, op een gegeven moment weet je niet meer beter. Hier 3 draden met een flinke klap stroom. Zolang de draden ten allen tijde op hun plek blijven én het stroom erop blijven ze prima staan.
Altijd stroom erop. Ander hekwerk zonder stroom was geen succes (Miracle is wel eens onder prikkeldraad 10 cm boven de grond door gekropen).

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:45

Bij mij staat er ook met stroom regelmatig een kleine aan de verkeerde kant van het hek := met draad op 40-80-130 en een pony van een goeie meter, maargoed, hij staat dan hoogstens eens op een verkeerd stuk, buitenomheinig is houten hek met 4 draden stroom en schapengaas, dus daar raakt hij niet door }:)