Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 09:05

Fabster oke bedankt voor de tip!
Ga dat dan maar eens halen.

Haha tinky dat gaat inderdaad lang duren.
En omdat dit me niet zo topic voor leek.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:03

Ik dacht dat dit hier recent besproken was, maar kan het niet vinden..
Waar bestellen jullie het weidemateriaal online?
Draad, handvatjes etc bedoel ik dan?

Zit nu op agradi te kijken, lijkt me voorlopig het goedkoopste. Maar wil toch nog eens op andere sites kijken.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:04

Janinevv schreef:
Fabster oke bedankt voor de tip!
Ga dat dan maar eens halen.

Haha tinky dat gaat inderdaad lang duren.
En omdat dit me niet zo topic voor leek.

We hebben het hier ook over gips,braces...koken en andere huisdieren...vraagje over knoopmanen lijkt mij er ook wel bijpassen ;)

Iemand vroeg iets over MCPP? Wat wilde je weten?

Kirr www.schrikdraadwinkel.nl

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:15

Wij bestellen ook veel bij schrikdraadwinkel.nl
Behalve de poortgreep. We hebben simpele zwarte en die hadden ze daar niet. Dus die komen van de welkoop vandaan.

Met een hoop antiklit (met siliconen) of baby olie moet de klit er wel uit te krijgen zijn. Niet gelijk na het inspuiten gaan borstelen, eerst het er goed in wrijven.
Ponylief is ook kampioen in moeilijke klitten maken. Vooral als ze met haar quartervriend speelt. Dan weten ze samen de mooiste heksenvlechten in haar manen te maken. Maar ik vind het continue invlechten ( wat je bij sommige tinkers en Friezen ziet) niks. Mij te veel gedoe en ben altijd bang dat zo'n vlecht ergens achter blijft haken. Dus lekker met losse manen en iedere dag er een heksenvlecht of knoop uit priegelen.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:18

Thank you!
Bij agradi zijn de roze handgrepen goedkoper dan de zwarte.
Gaat vriend erg blij mee zijn denk ik. :D :+ }:0 :Y)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:31

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:38

Isolatoren heb ik voldoende.
Alleen van die hele lange moet ik bestellen, mogen die op de palen van de buur zetten. Spaart weeral een hele hoop palen.

Had er nu zo'n van 40cm op oog... 20cm is niks hé..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 10:40

Maken jullie dan gewoon overal geld naar over? Ik ben altijd ergens in mn achterhoofd wel alert bedonderd te kunnen worden daarmee. Ik bestel ook meestal bij agradi, samen met nog meer dingen.

Manen ontklitten, inderdaad veel antiklit en dan stukje voor stukje. Ik heb er eens 8 uit de knoop gehaald, manen tot over de schouders en al jarenlang niks aan gedaan. Niks geknipt. Maar wat een rotklus, daarom hebben die van mij het meestal in de vlecht. Ook tegen de warmte trouwens.

Graszaad, waar koop je dat en waar moet ik op letten? Is voor een stukje van ca 500m2 dus veel zal ik niet nodig hebben.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:43

@kirr: dure liefhebberij met die lange afstandhouders... ben je niet beter af met een dwarslatje op die palen schroeven en daar in de punt een simpele isolator zetten ??
Kun je zelfs aan de buurkant ook doen als die er paarden heeft lopen :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:45

Caily schreef:
Maken jullie dan gewoon overal geld naar over? Ik ben altijd ergens in mn achterhoofd wel alert bedonderd te kunnen worden daarmee. Ik bestel ook meestal bij agradi, samen met nog meer dingen.
.

Ik ben misschien te makkelijk of te goed van vertrouwen, maar ik heb al vele duizenden euro's zonder problemen via ebay betaald zelfs naar Amerika (westernzadels).
In al die jaren is het misschien 2x niet goed gegaan (gelukkig met kleine bedragen) en dankzij Paypal/CC heb ik dat geld terug gekregen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:04

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:07

Hm... Mijn man is dus naar de W. in Boukoul geweest en heeft daar Ivermectin meegekregen tegen de spoelwormen?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:12

DD, daar ook al over nagedacht.. dacht snel en makkelijk.. maar komt idd wel duur uit.

Ik bestel ook zowat overal. Als ik niet zeker ben via VISA, heb daar ook al 2x geld van terug gekregen.
Van particulieren vind ik meer risicovol.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:21

AbbyBlues schreef:
Hm... Mijn man is dus naar de W. in Boukoul geweest en heeft daar Ivermectin meegekregen tegen de spoelwormen?

Spoelwormen toch beter Strongid-P (pyrantel) ,spoelwormen ontwikkelen een resistentie tegen Ivermectine

http://www.daphorst.nl/nl/paard/medisch ... ontwormen/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:34

Als jullie ontworming in het buitenland kopen, kan dat dan enkel met visa betaald worden, of ook met bankcontact? Ik heb geen en wil geen visa, vandaar.
Verder ben ik niet bang om op het internet int zak gezet te worden, ik weet gewoon dat mij dit met particuleren kan overkomen, omdat ik ook in real life te goedgelovig ben. Ik ben onlangs te weten gekomen dat ik destijds te veel betaald heb voor mijn westernzadel en dat terwijl ik toen geloofde dat ik een koopje deed. Ik kocht het in een winkel die de deuren sloot, volgens de verkoper aan de helft van de prijs. Toen ik het onlangs wilde verkopen, liet iemand me weten dat je deze zadels tegenwoordig nieuw kan kopen aan de helft van hetgene ik toen betaald heb. 8)7
Ik praat trouwens ook continu tegen mijn beesten. Ze spreken niet tegen, kunnen niet van je weglopen in het midden van je betoog en zijn dus altijd een luisterend oor.

Er was hier ook iemand met geblesseerde beestjes, sterkte en hopelijk valt het allemaal wat mee.

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:43

"Iemand vroeg iets over MCPP? Wat wilde je weten?"
Ik wilde eigenlijk graag weten of jullie ook bekend zijn met primus, starane of primstar ipv mcpp/mcpa. Die mag namelijk niet meer gebruikt worden in grasland. Daarom komt er ander spul over. Hebben jullie ervaringen met die middelen?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:55

Heb gewoon degene van 20cm besteld. Kijken wat dat geeft.
Die kan ik nog wel ergens anders gebruiken ook.
1000m draad en een hoop handvatjes en isolatoren voor aan de poorten.
Weten weer wat doen dit weekend.

Caily... je hebt veel verschillende soorten en prijzen.
Wij hebben thuis en op het nieuwe stuk gezaaid met goedkoper zaad dan 2 jaar geleden.. ik zie geen enkel verschil.
Zat op 5,6euro per kg. Zakken van 10kg.
Maar voor 500m² heb je maar een 3kg nodig gok ik..

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:20

Ik heb de mest container staan eindelijk! Ben benieuwd hoe snel ze 6 kuub gescheten hebben hihi..

Vanmorgen alleen leeg kunnen hozen...Door al die regen van gister lag er een behoorlijke plas in.

Zeil er over werkt niet omdat je die niet strak krijgt doordat de voorkant schuin loopt..

Maar ff over nadenken. Soort carport van zeil dat schuin afloopt is mischien een idee maar moet wel makkelijk los te maken zijn ivm ophalen vd container..
Afbeelding

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:25

Kirrr schreef:
Ik dacht dat dit hier recent besproken was, maar kan het niet vinden..
Waar bestellen jullie het weidemateriaal online?
Draad, handvatjes etc bedoel ik dan?

Zit nu op agradi te kijken, lijkt me voorlopig het goedkoopste. Maar wil toch nog eens op andere sites kijken.

http://www.weidezaun.de of http://www.agrishop.nl (NL dochter weidezaun)

DD, ik bestel ook alles overal vandaan. Alleen wel met CC of PayPal. Ben ik tenminste verzekerd tot een X bedrag :) Vind ik niet een kwestie van makkelijk zijn hoor.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:26

Die containers heb je toch ook met afdekking?
Mag ik vragen wat je er voor betaald? ik wil er zelf ook aan.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:30

Ik betaal 95 voor het ophalen. De jongen die dit doet zit een aardig end bij mij uit de buurt dus daardoor is het halen prijzig helaas. Huur is elke week 10,-. 1e 3 weken gratis.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:31

tinky ik heb zo'n bak gehad , heerlijk werken
zelfs toen de tractor al jaren dood was , kon ik geen afscheid nemen van die bak.
uiteindelijk natuurlijk toch verkocht

caily foei toch, maar lekker genoten

zoefie wat een kl#te werkgever

palousa succes met vangen en hopelijk valt het mee met de kreupelheid
ook sterkte met de poes

poes is vanacht bevallen maar blijkbaar is het niet goed gegaan
eentje dood, ik vermoed de eerste want het was een grote, tweede zwak en de derde is okee.
Nu zit ik met de tweede in mijn hand om te kijken of daar nog leven in te krijgen is.
Hopelijk knapt het binnen een paar uur op en wil het drinken, anders houdt het op.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:39

PaulineH schreef:
"Iemand vroeg iets over MCPP? Wat wilde je weten?"
Ik wilde eigenlijk graag weten of jullie ook bekend zijn met primus, starane of primstar ipv mcpp/mcpa. Die mag namelijk niet meer gebruikt worden in grasland. Daarom komt er ander spul over. Hebben jullie ervaringen met die middelen?

Ik heb nog een voorraad staan van de MCPP/MCPA...die gebruik ik met mate...erg zuinig mee :o dus over andere middelen kan ik je weinig vertellen.Zit er niet een loonwerker in de buurt aan wie je wat dingen kan vragen?Of anders in een betere landbouwwinkel wat info vragen.

Spatter die bakken zijn erg fijn...wij willen ook nog een bij de verzameling :j

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:44

Ach babypoezen. Ik hoop dat hij het redt, Spatter.

Heb net een bosritje gemaakt. Viel er op de heenweg een beest in mijn kleren. Beet ook nog. Ik ben eraf gegaan en mijn kleding doorzocht. Hij was in ieder geval dood, want ik had een grote vlek in mijn onderhemd :r .

Ik had me trouwens veel te warm aangekleed. Zweette me helemaal gek.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:57

Caily schreef:
Graszaad, waar koop je dat en waar moet ik op letten? Is voor een stukje van ca 500m2 dus veel zal ik niet nodig hebben.

Vergis je niet in de prijs. Ik haal het bij de voerhandelaar. Soms kun je ipv volle zaal ook per kg krijgen. Aangezien een zak rond de 90- kost is het zonde om een halve te laten staan