Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kristelhans

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 23:46

Twenterand begint buiten Ommen en ik woon tussen Ommen en Dalfsen maar dan aan de kant van Balkbrug en daarachter begint Drenthe. :D snappiemnog?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 23:52

@kvulden: mijn familie komt uit Salland, zij wensen niet geassocieerd te worden met Twente :') En dat ligt toch echt tussen jou en twente in :')
@kristelhans: denk ut wa joa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 23:53

Hahaha! Dank jullie wel! Ik begreep er al geen donder meer van toen mijn DA zei dat ik nu zowat in Twente zat en dus te ver weg om nog langs te komen voor hem. Maar zal het wel weer verkeerd begrepen hebben, want ik ben nu juist uit Twente weg en woon er dus net buiten zie ik nu.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 23:55

Hier is t ook nog Salland, het Vechtdal. Een van de mooiste stukjes Nederland vind ik! <3

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 00:37

Tja Raalte is ook Salland toch. Dus ja....ik moet zeggen dat ik dat nooit gehoord heb, maar ben daar al sinds me 10 de weg.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 01:08

Ik zit op de grens van Overijssel en Friesland. Ik woon in Overijssel en de paardjes lopen achter mijn huis in Friesland.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 06:53

Volgens mij ben ik hier 1 vd weinige die echt in t midden van t land woont.. Leusden ( Amersfoort ).. Hier is de grond zeer schaars, weinig stallen..Of stallen waar de paarden 24/7 binnen vertoeven..
Wij hebben mazzel en ook nog een t bos op 5 min afstand..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 07:54

Ik zit in Overijssel en Drenthe en Friesland zijn de achtertuin :D

Gefeliciteerd Chaniek...en welkom!!

karev schreef:
Haha jos de pleeboy!

Wendy schreef:
@kristelhans: Jos vraagt of je hem wel even Koning Jos wilt noemen :D

Jos...de koning van het schijthuis _O-

Hier pestweer...blijft beetje hangen de komende dagen als ik BR mag geloven -O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 10:27

Ik woon 1 km van het officiƫle middelpunt van Nederland, dus ik mag met recht zeggen dat ik in midden-Nederland woon.

De foto's van Jos zijn geweldig... hij moet niet te veel muizen vangen anders past ie er niet meer door :D

Drenthe lijkt me ook erg mooi wonen, maar voorlopig bevalt de Veluwe als achtertuin me nog het beste :D

Hier vannacht wel iets regen gehad, maar het meeste komt er nog aan als ik BR eens bekijk.
Gelukkig geen gladheid zoals in het noorden.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 10:39

Ik zag code oranje voor het noorden vh land! Wegens gladheid. Ik zit helemaal in het zuiden, tegen de belgische grens aan. Hier is het nog steeds lente. Wel een natte lente, nu...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 10:50

Hier ook al de hele ochtend regen en een graad of 4. Bah, heb geen zin.

Leuke foto's en welkom chaniek! Ziet er mooi uit.

Ik heb effe een vraag aangaande vit/min brokjes. Zie nl door de bomen het bos niet meer. Gaf een tijdje Metazoa, maar las hier eerder dat daar nogal veel ijzer in zit. En mijn merrie eet het af en toe gewoon niet. Nu heb ik op voervergelijk gekeken naar Marstall Force en de Vitalbix. Ik wil verder eigenlijk geen krachtvoer geven. Hier mensen met ervaringen? Mijn voorkeur gaat op het eerste gezicht uit naar de Force.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:00

Ik hoor ook goede dingen over MF. Ik geef zelf Cavalor Strucomix, heel ruw (als in je ziet van alles en ruikt heerlijk 'echt'), veel vitaminen en weinig krachtvoer en suiker (koudbloeden). Zou je ook nog naar kunnen kijken.

Hier ook nat en koud en we zitten op het randje van de vorst geloof ik.. niet glad maar wel anders dan anders. Fructaan is ook aardig hoog voor een regenachtige dag dus de paarden staan nu net op het gras en over 2 uur moeten ze er weer af. Ik word wel een beetje treurig van de vooruitzichten deze week hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:01

Ik geef de balancer van je paard gezond en fit. Zit geen ijzer in en vinden die van mij smakelijk.
Ik ben zelf fan van liquihorse, geen ijzer en geen calcium, maar dat gaat er nogal moeizaam in.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:02

Ik zit op de grens Groningen Drenthe. Paarden staat 3 km van de Groningse grens af. Dit stukje drenthe is niet heel mooi vind ik zelf hihi

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:03

Heeft het gevroren daar Tamara?

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:04

Goedemorgen is het al april? Schijtweer bah ik dacht ga zo effe lekker rijden denk dat ik maar effe wacht. Moet hoognodig eens zon lange rij regenjas kopen.

haha die kat.

Nou dubbeldun dan woon ik ook in het midden van Nederland.

Bwor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:05

Ik voer sinds een tijdje Force aan beide haflingers, ze doen het er prima op. Heb ook een tijd metazoa gevoerd maar daar kregen die van mij enorme jeuk van, dus gauw maar weer mee gestopt.
Ik vroeg me af hoe jullie je schrikdraad aangesloten hebben, klopt het dat als je gebruikt maakt van het lichtnet dat er dan ook een apparaat tussen moet?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:08

Wij hebben zo'n 'tikker' in de schuur gemaakt, de linten van de wei/paddock zijn met een speciaal stukje verbonden aan een kabel die onder de grond door naar de schuur loopt waar dat apparaat hangt. Die kun je wel aan en uit zetten, meestal hebben we de stroom eraf.. eens in de zoveel tijd gaat er even een klap op als mijn ruin 'vergeet' dat lint is om achter te blijven. :') Geheugen opgefrist en weer een paar maanden geregeld. :P We hebben ook een onderbreker ertussen, dan kun je de stekker er altijd in laten en hoef je alleen maar een schakel om te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:12

ohjajoh6 schreef:
Ik geef de balancer van je paard gezond en fit. Zit geen ijzer in en vinden die van mij smakelijk.
Ik ben zelf fan van liquihorse, geen ijzer en geen calcium, maar dat gaat er nogal moeizaam in.

Ik heb ook wel eens een balancer geprobeerd, maar daar krijgt mijn merrie krampkoliek van..... Het gekke is, dat ze altijd supermooie mest heeft, maar mega gevoelig is op haar darmen -O- , daarom wil ik ook zo min mogelijk krachtvoer gaan geven.

Over de Vital bix heb ik weer gelezen dat het soms slokdarmverstopping veroorzaakt.

Geef jij niets anders bij de balancer, behalve ruwvoer?

Liquihorse ga ik nog even naar kijken.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:13

Het vriest hier nog nu. Ik wilde naar de paarden gaan en moet eerst de auto uitbikken. .het regent hier ook nl. Ijzel dus..bah.
De straat hier is niet glad. Kijken hoe de paarden er bij staan zo..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:24

Ik heb nu ook de Marstall Force. Bonte eet het graag (wat niet eigenlijk :D ) en ik merk geen gekke dingen, ze is er ook niet feller van geworden oid.

Stroom hier ook via een stekkerdoos waar ook de lichtslang en het verlengsnoer voor de hoeven etc op staat. Meestal zit de stekker er niet in en is alles dus mooi stroomloos.
Vooral dat je het afafhankelijk van elkaar aan/uit kan doen is handig.

https://www.conrad.nl/medias/global/ce/ ... FB.EPS.jpg

HafNap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:30

In het vorige topic had ik mezelf al voorgesteld, maar tot nu toe alleen maar mee gelezen hier.
Omdat onze sleuteloverdracht vervroegd is met 2 weken (15 februari), gaat het nu eindelijk een beetje opschieten. Ik heb even vraag (heb er ook een topic voor aangemaakt, maar misschien hebben jullie ook tips).
Hoe kan ik de track van mijn paddock paradise gras vrij maken? Ik zie het niet zitten, om m'n Haflinger en A pony het kaal/kapot te laten lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:31

DubbelDun schreef:
Ik heb nu ook de Marstall Force. Bonte eet het graag (wat niet eigenlijk :D ) en ik merk geen gekke dingen, ze is er ook niet feller van geworden oid.

Stroom hier ook via een stekkerdoos waar ook de lichtslang en het verlengsnoer voor de hoeven etc op staat. Meestal zit de stekker er niet in en is alles dus mooi stroomloos.
Vooral dat je het afafhankelijk van elkaar aan/uit kan doen is handig.

https://www.conrad.nl/medias/global/ce/ ... FB.EPS.jpg

Geef jij er verder ook niets bij aan krachtvoer?

@bwor, zelfde vraag voor jou.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:33

HafNap schreef:
In het vorige topic had ik mezelf al voorgesteld, maar tot nu toe alleen maar mee gelezen hier.
Omdat onze sleuteloverdracht vervroegd is met 2 weken (15 februari), gaat het nu eindelijk een beetje opschieten. Ik heb even vraag (heb er ook een topic voor aangemaakt, maar misschien hebben jullie ook tips).
Hoe kan ik de track van mijn paddock paradise gras vrij maken? Ik zie het niet zitten, om m'n Haflinger en A pony het kaal/kapot te laten lopen.

Je kunt het dood spuiten..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:35

Walter krijgt de balancer pro van je paard gezond en fit. Dit ivm zijn verleden met spierproblemen, met deze balancer hoef ik namelijk geen selenium supplement meer te voeren.
Verder krijgt hij wat bietenpulp met zemelen erbij, maar geen ander krachtvoer oid.

Lirina krijgt de 18+ muesli van pavo :D