Gini schreef:Toch gek dat Brendaaa dan wel ineens 'goed' bevonden wordt (al ben ik het er wel mee eens, je doet wat je kan, Brenda). Komt dat door het verhaaltje erbij?
Als ik als volstrekt onbekende dit topic zou binnen wandelen en zeggen dat mijn paard niet zo lang buiten komt, maar zeker wel twee uur per dag, meestal iets meer, maar niet meer dan 6 uur per dag, dan zou ik op niet zo aangename berichten kunnen rekenen.
Dus hoe komt het toch dat we daar zo ander in denken? Waarom klinkt een dagdeel naar buiten ok, maar 4 uur naar buiten is toch wel weinig? Terwijl een dagdeel (ochtend, voormiddag, middag, namiddag, avond,...) toch echt zelfs geen vier uur duurt.
Geen pure kritiek van mijn kant trouwens. Gewoon een mijmering van mezelf.
Tegen mij waren ze ook niet zo extreem negatief hoor.
Dat komt denk ik wel doordat je zelf aanheeft te streven naar beter (lees meer vrije beweging) en in mijn geval is een dag overslaan not done en ik ga zelfs de meeste dagen twee keer per dag naar stal om mijn paard er zoveel mogelijk uit te krijgen. De meeste dagen staat hij ook los met een vriendje

Voor mij (kost ongelooflijk veel tijd) noch mijn paard (krijgt te weinig vrij beweging) niet ideaal maar op dit moment het best werkbare voor alle betrokken (ik heb ook rekening te houden met mijn kinderen).
Voor mensen in zo een situatie die wel gerust een dag of meer overslaan of alleen hun paard een uurtje rijden en dan weer hup op stal gooien heb ik ook niet zoveel begrip

Zeker niet als ze WEL beter weten maar niet beter doen....