Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rapido schreef:rapido schreef:Hier een stukje over voor én....NA delen van slow-feeden
http://dierpraktijk-beest.nl/hooinet-sl ... n-nadelen/
Inderdaad niet veel positiefs. Enige waar ik me in kan vinden is dat het wel het beste is het paard zo laag mogelijk van de grond te laten eten in plaats van netten op te hangen. Paarden zijn gewoon niet gemaakt om hoog te eten.
Ook dat ze gefrustreerd kunnen raken van het pulken uit die kleine maasjes maar dat is alleen als ze erge honger hebben gehad lijkt mij!?
Ik ben in ieder geval blij met mijn netten met kleine maas!
pmarena schreef:Tja als je er echt mee zit kan je altijd nog netten op de grond leggen... achter een opstaande rand zodat ze er niet overheen lopen.
Ik zou echt nooit meer los op de grond willen voeren, veels te veel nadelen
pmarena schreef:De meeste mensne doen het geleidelijk, maar heb ook al zat klanten gehad die direct bij 20mm begonnen.
Gaat meestal wel goed hoewel het natuurlijk een heel verschil is tussen voor de voet weg eten en ineens hele kleine mazen hebben, er zullen best paarden bij zitten die daar geïrriteerd / gefrustreerd van raken
Als je net maar groot genoeg is dan kan er wel een baaltje in, maar ik kies zelf liever voor een half baaltje per net als je het net ook zelf moet verslepen, dat is toch wat praktischer