Net naar een optocht van 3 uur lang zitten kijken.
We konden gelukkig zitten en hadden zo’n. Waren wel echt mooie groepen en wagens bij.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Moska schreef:Wat gaan jullie weer snel zeg! Lees van alles, maar onthou bar weinig met mijn koortsige snothoofd. Dacht dat ik er vanaf was, maar dat was blijkbaar slechts een korte opleving. Zie wel steeds leuke foto’s voorbijkomen, erg leuk en stiekem zo af en toe jaloersmakend (Buitenrit foto’s, kijk er zo naar uit om het straks zelf ook te doen).
Mijn verhaal van mijn paardenavontuur is weer helemaal ‘des mij’. Altijd weer wat bijzonders. Het begon zondag al, was nog geen tien minuten onderweg op de snelweg met de beide paarden en reed zo de file in, in de richting van Drachten. Bijna uur langzaam gereden voor we er voorbij waren en we richting Apeldoorn konden. Maandag nog even gewerkt en dinsdagochtend eerst springles gehad met het oudste paard bij mijn vriendin thuis. Ging hartstikke fijn, dus mijn dag kon al niet meer stuk.
In de middag het jongste paard opgeladen om richting Brabant te gaan. Mooi op tijd aangekomen en geen gekke dingen onderweg. Leuk om weer terug te zijn daar en deze keer met een hoop minder stress omdat je nu weet wat je kunt verwachten.
Fijne complimenten gekregen over de veranderingen in het lijf van mijn paard en de vooruitgang die we geboekt hebben. Hij heeft het paard zelf eerst bij de hand genomen en verschillende dingen uitgevoerd en laten zien, voor ik het zelf mocht overnemen. Mega interessant en leerzaam. Ga nu thuis aan de slag met het ‘rijden vanaf de grond’, dus met hoofdstel en bit het grondwerk doen en werk op de hoefslag. Eens kijken of mij dat zelf lukt.
Maar toen zouden we naar huis… en besloot mijn paard dat hij toch liever daar bleefHij ging met geen mogelijkheid de trailer in. Dus ik met het schaamrood op de kaken bellen dat we niet wegkwamen. Gevalletje ‘doet ie anders nooit’
Het lukte hem uiteraard wel, na wat manoeuvres, maar paardlief ging op de stang zitten en was flink van de leg. Lang verhaal kort. Paard bleef daar en ik ging zonder paard en trailer naar huis. En gisteren hebben we hem weer opgehaald (en mijn andere paard natuurlijk ook) met een hoop handvaten om verder te trainen.
En woensdag was ik zieken nu eigenlijk nog steeds niet fit, maar we hobbelen wel door. Ziek zijn is werktechnisch nu ook even niet zo handig.
Vandaag de trailer maar even in de bak geparkeerd en geoefend met het trailerladen, na het bestuderen van de online training en de persoonlijke tips. En zowaar, het lukte! Nog niet perfect, maar dit geeft wel vertrouwen voor de toekomst (vooral in mijzelf) niet alleen voor het trailerladen, maar ook voor het oorspronkelijke probleem waar we voor kwamen.
Het schijnt dat in mei de serie van afgelopen zomer online gaat komen.
MarjanB schreef:Heerlijk Marit, ik krijg altijd van die ponykamp vibes bij jouw foto’s![]()
Xlady, geen ervaring mee maar hoe zit het met bijvoorbeeld jkk? En kan je al het hooi allemaal zelf kwijt of ga je het verkopen?