Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 14:19

Sow wat brutaal. Hopelijk hebben ze het fatsoen prim terug te geven voor de prijs waarvoor ze weg is gegaan. Arm diertje.

Wat leuk, meer mensen die willen fokken. Ik heb 3 drachtige Tinkers en overweeg er 2 weer te dekken. Dit jaar, of volgend jaar, omdat ik graag een natuurlijke dekking van hengst in Polen wil. Maar eerst afwachten wat er nu uit komt en hoe alles gaat.

Voorheen zag ik ze trouwens ook nooit hengstig. Tot ik een jaar geleden zelf een hengst hier kreeg. Toen was alles duidelijk. Dus voor de Tinkermensen. Naar de hengstenhouder brengen en die komt er samen met de hengst makkelijk achter ;)

Ik heb liefste de veulens in mei/juni dus vorig jaar in juni begonnen te dekken. Alledrie mooi vlot drachtig. Een merrie is de vrucht verloren, wel nog opnieuw gedekt en nu 4 juli uitgerekend. Dus zou om dat soort situaties misschien voortaan wel iets eerder beginnen. Merrie van vriendin wilde helemaal niet lukken. Uiteindelijk ging de ruin op stalling weg en omdat al mijn merries drachtig waren, op verzoek van vriendin de hengst erbij gezet. Ging prima. Hij heeft de hele winter er mooi bij gelopen in de kudde. De merrie is 30 september gedekt en krijgt dus eind augustus een veulen. Zou mijn keuze niet zijn. Gelukkig ook niet mijn stress, want paard staat straks bij haar zelf aan huis.

Mijn palen zijn ook 7cm doorsnee. Maar ik heb in de hoeken en bochten hout, en verder prikpaaltjes. Denk wel geregeld nog aan verhaal van solleke, maar aan hout kunnen ze ook spiesen. En tal van andere manieren om gewond te raken.

Ik krijg steeds meer tijd om te kletsen hier. Minder paarden te rijden, minder werk, minder paarden dus minder stront.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 14:23

Ik kan het hier met uitmesten ook goed merken nu er eentje 100% buiten staat en de ander alleen de stal in kan als het zand nat is.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 14:24

jeannaa schreef:
Dank jullie :D ze was een jaar terug zo lelijk.

Wij zijn ook super benieuwd! Fleur is nu drachtig van His Royal Badness DK. Voor komend seizoen ben ik nog niet uit welke hengst.

Irene jij was ook bezig met bouw/verbouw toch?

Die hengst heb ik op de kampioenschappen nog gezien Ik was schrijver daar. dat is een D of E maat toch? Jemig die liep leuk, ook een welverdiene eerste plek daar

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 14:24

Malenka schreef:
Een vraagje tussendoor. Hoe dik zijn de palen in jullie omheining?

Ik wil kastanjehout bestellen. Maar twijfel over de diameter.

8 of 10 heb ik, weet niet meer zeker maar zeker niet dunner dan 8

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 14:26

Waar ik mijn palen op (DS Afrasteringen, aanrader!) kies je een 'segment'. De meeste van mijn palen zijn 8 ~ 10 diameter. Tot de leverproblemen haalden ze die 10cm allemaal heel makkelijk. De levering daarna was een stukje minder helaas (maar daar konden hun ook niks aan doen). Om de roundpen heb ik 10~12 staan (die eerder 12~13 zijn haha).

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:57

Lynn_Nikita schreef:
jeannaa schreef:
Dank jullie :D ze was een jaar terug zo lelijk.

Wij zijn ook super benieuwd! Fleur is nu drachtig van His Royal Badness DK. Voor komend seizoen ben ik nog niet uit welke hengst.

Irene jij was ook bezig met bouw/verbouw toch?

Die hengst heb ik op de kampioenschappen nog gezien Ik was schrijver daar. dat is een D of E maat toch? Jemig die liep leuk, ook een welverdiene eerste plek daar

Is een grote D. Ik was er ook direct weg van en ze was gelukkig ook ineens drachtig.

Afbeelding

Mijn man zaait het laatste gras in +:)+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:02

Wat een heerlijk weer vandaag! Hier staan alle palen weer recht, vast en op de juiste hoogte. Manlief raakt er nog wel eens met de bak slepen :+

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:08

Heb net een bod uit gebracht op Prim, eens zien in hoeverre de uitspraak "goed huis is belangrijker dan de prijs" gaat hier :=

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:10

Was prim de Shetlander? Ik weet het even niet meer.
Maar wat oliebol zeg dat het weer zo moet :(

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:11

Chasey schreef:
Was prim de Shetlander? Ik weet het even niet meer.
Maar wat oliebol zeg dat het weer zo moet :(

Ja dat vosje. :j

Afbeelding

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:24

Ah nee wat een rotstreek zo met Prim! Hooen dat ze er op in gaan!

Wij hebben vierkante palen van 10x10cm (4”x4”). Spiesen kan inderdaad ook op hout, ik zaag alle palen daarom af zodat de leggers en palen op dezelfde hoogte zitten. Mijn hekken zijn ook vrij hoog dus sowieso al knap als er eentje op springt :P

Hier ook de mest uitgereden op ons winterlandje... moet nog wel kalken maar doe ik later wel.
Afbeelding
Afbeelding
Judith, Lana is uitgerekend op 9 mei!

Utopia, was al een paar pagina’s geleden dat je het vroeg, maar ik zou sowieso 1x maaien voordat je er paarden op zet, dan krijg je een sterkere grasmat

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:25

Herkenbaar Azmay.
Hier was het nog een tikje asocialer.
Rocky 'verkocht' aan mensen die ook puck hadden gekocht.
Rocky wilden ze later ophalen, dus een kleine aanbetaling gedaan.
2 weken later zie ik hem op een facebookpagina te koop staan voor €500 euro meer dan de prijs die wij hadden afgesproken.
Beschrijving : te rijden door iedereen, terwijl dat absoluut niet waar was en ook nog MIJN foto's bij haar advertentie en Rocky stond nog gewoon bij mij thuis.
Ik was zoo boos, verkoop is uiteindelijk dus ook niet doorgegaan.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:29

ClaudiaHS schreef:
Herkenbaar Azmay.
Hier was het nog een tikje asocialer.
Rocky 'verkocht' aan mensen die ook puck hadden gekocht.
Rocky wilden ze later ophalen, dus een kleine aanbetaling gedaan.
2 weken later zie ik hem op een facebookpagina te koop staan voor €500 euro meer dan de prijs die wij hadden afgesproken.
Beschrijving : te rijden door iedereen, terwijl dat absoluut niet waar was en ook nog MIJN foto's bij haar advertentie en Rocky stond nog gewoon bij mij thuis.
Ik was zoo boos, verkoop is uiteindelijk dus ook niet doorgegaan.

Zo dat is wel heel brutaal zeg :oo

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:34

Ik mag toch hopen dat je hun het aanbetalingsbedrag niet hebt terug gegeven...

M97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 19:13

Wow, het lef dat sommigen hebben . . .

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 19:17

Jeetje zeg, wát een mensen zijn er toch... Gelukkig nog niet zulke kopers meegemaakt. Wel een keer een (hele brutale!!) meid die vond dat ik haar had opgelicht, dus paardje teruggekocht +:)+ Ze had me toen op FB behoorlijk zwart zitten maken.. gelukkig waren er ook heel veel mensen die mij kenden die erop reageerden met: nouuu, dat zou Natasja nóóit doen, dus ik weet niet waar jij je brutale praat vandaan haalt.. :P Da's dan wel weer fijn haha

Thanks Libera, voor de tip!! Voorlopig kunnen alleen wij er nog redelijk op lopen.. dus zal nog wel ff duren voordat er ook maar iets anders op staat dan de kruiwagen _O- Maar eerst maaien is wel een goeie ja! Desnoods een dagje er voor uittrekken en met onze gazonmaaier doen :') halve hectare is op zich ook zo gedaan +:)+

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 19:22

En heerlijk rustgevend Utopia!

Hier vanmiddag echt even heerlijk zen geweest. Punette lag te slapen dus ik ben erbij gaan zitten, half erbovenop gelegen, zeg maar op de grond tussen de benen in zitten halverwege de buik en dan achterover hangen over haar heen. Heerlijk!

Afbeelding

Afbeelding

En dan dit slapende koppie naast je...

Afbeelding

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 19:30

Ahhh wat lief

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 19:38

Wat een verhalen allemaal over verkoop... Ik moet er niet aan denken.

En bedankt voor de antwoorden op mijn palen vraag. Dit geeft me wat meer zekerheid.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 19:39

Dat is waar, ook nog eens rustgevend! Als het niet zo vreselijk hard waait... _-:(

Ach wat heerlijk is dat zeg!! <3 Dan voel je je zo gelukkig :+:

Oja! Ik heb vandaag een paar keer gedacht om onze op te meten, wij hebben ook kastanje palen.. maar vergeet het steeds := Vriendlief zegt dat ze 10cm zijn..

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 19:48

Ja heerlijk! Normaal lukt dat alleen bij Miracle, die kun je ook gewoon plat trekken als hij zo ligt. Vindt hij allemaal best. En dan als je weer opstaat kijkt hij je aan van: "yo, wat doe je?"
Heerlijke beesten.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 19:49

Ach da's zo fijn.. :+: Hier blijven ze soms liggen, en zeker bij Splash kan je er dan nog wel 's bij gaan zitten, maar blijf altijd bang voor ineens rondvliegende benen :=

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 19:53

Oh daar ben ik hier allang niet meer bang voor. Miracle is bij ons geboren dus tja opvoeding ;)

Grapje natuurlijk. Jolly kennen we ook zijn hele leven al en daar kun je echt niet bij als hij ligt (tenzij op commando).

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 20:34

Ah wat lekker Judith <3

Wat een brutale kopers zijn er toch zeg... blij dat ik nooit iets heb hoeven verkopen.

Hier waait het inmiddels alweer aardig. Alweer de dikke jas voor Elevada aangedaan...

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:01

Haha, moet zeggen.. als die kleintjes hier zouden liggen, zou ik daar makkelijker bij gaan liggen dan die grote joekels van 600kg :P Als die gaan proberen op te staan en ze staan per ongeluk op je been is 't toch een stuk minder fijn haha.. dus altijd maar gewoon veilig erbij zitten, en goed opletten, maar toch genieten :D

Hier net ook debiel harde wind ineens weer!! :oo De hele middag beetje opgebouwd en ineens was het weer behoorlijk intens, nu nog steeds flink, maar alweer afgenomen.. :?