Wat leuk, meer mensen die willen fokken. Ik heb 3 drachtige Tinkers en overweeg er 2 weer te dekken. Dit jaar, of volgend jaar, omdat ik graag een natuurlijke dekking van hengst in Polen wil. Maar eerst afwachten wat er nu uit komt en hoe alles gaat.
Voorheen zag ik ze trouwens ook nooit hengstig. Tot ik een jaar geleden zelf een hengst hier kreeg. Toen was alles duidelijk. Dus voor de Tinkermensen. Naar de hengstenhouder brengen en die komt er samen met de hengst makkelijk achter

Ik heb liefste de veulens in mei/juni dus vorig jaar in juni begonnen te dekken. Alledrie mooi vlot drachtig. Een merrie is de vrucht verloren, wel nog opnieuw gedekt en nu 4 juli uitgerekend. Dus zou om dat soort situaties misschien voortaan wel iets eerder beginnen. Merrie van vriendin wilde helemaal niet lukken. Uiteindelijk ging de ruin op stalling weg en omdat al mijn merries drachtig waren, op verzoek van vriendin de hengst erbij gezet. Ging prima. Hij heeft de hele winter er mooi bij gelopen in de kudde. De merrie is 30 september gedekt en krijgt dus eind augustus een veulen. Zou mijn keuze niet zijn. Gelukkig ook niet mijn stress, want paard staat straks bij haar zelf aan huis.
Mijn palen zijn ook 7cm doorsnee. Maar ik heb in de hoeken en bochten hout, en verder prikpaaltjes. Denk wel geregeld nog aan verhaal van solleke, maar aan hout kunnen ze ook spiesen. En tal van andere manieren om gewond te raken.
Ik krijg steeds meer tijd om te kletsen hier. Minder paarden te rijden, minder werk, minder paarden dus minder stront.