Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:28

Ik zat me ook al af te vragen hoe dat zou gaan met de kuilen hier in de wei :')
Ze noemen het ook een paddock cleaner, maar dat zie ik al helemaal niet voor me.
Toch vind ik alle ideeen om je werk uit handen te nemen interessant :j

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:33

Het idee is super en het filmpje ziet er top uit. voor een strak glad grasveldje zal het wellicht goed werken. De meeste weilanden zijn niet zo vlak. Dus dan toch nog met de hand nawerken.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:35

Stel wij zouden de mest van het weiland af willen hebben zou ik toch voor zo'n zuiger gaan. Lijkt me best ideaal.

Nu rijden we twee tot drie keer per jaar de wei in met de aanhanger om mest te verzamelen voor de groentetuin.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:37

Iedere dag een dikke kruiwagen. Ga dat echt niet n half jaar opsparen. Dan verzuipen ik erin. :')

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:39

Monmaster schreef:
Ik ben nu heel nieuwsgierig Bernadette, wat voor een molecuul heb je ontworpen... En voor wat is dat toepasbaar?

Ik weet... Tis hard werken studeren, ik heb het jaren gedaan naast mijn werk.... En elke keer dacht ik nooit meer. 2011 mijn master pedagogiek, 2015 Nederlands ..... Nu kan ik definitief niet meer studeren vw de kosten. Alle beurzen opgebruikt en mijn baas vindt dat ik genoeg diploma's heb. Ik wens je nog even sterkte toe... Laatste loodjes.....oja, mocht je denken ik houd straks tijd over.... Zo weer ingevuld hoor!

Dat mag uiteraard! Wij zijn op dit moment bezig aan moleculen die uiteindelijk toegepast kunnen worden in 'mallen' (scaffolds) voor weefsels. Stel dat je een lever zou willen maken, dan heb je een scaffold nodig, die lijkt op een lever, zodat de stamcellen zich op de goede manier kunnen differentiëren. Dat vraagt met name wat van de mechanische eigenschappen. Helaas liep ons spoor dood: de moleculen waarvan wij gehoopt hadden dat het zou werken, werkten niet.
Nu bleken andere moleculen, onder andere gemaakt door mijn supervisor, wel te werken én daarnaast nog andere eigenschappen te hebben. Zo veranderen deze van kleur als je er een kracht op zet, maar ook onder invloed van temperatuur, concentratie en nog een aantal andere parameters. Hier ben ik verder ingedoken, zodat we heel duidelijk in kaart hebben hoe en wat de kleurverandering teweeg brengt. Dat bracht af en toe verrassende resultaten! Er bleek namelijk ook, dat er zoveel factoren een rol spelen, dat mijn supervisor bijna al zijn experimenten opnieuw kan doen onder super strikte condities :=
Super leuk om te doen, vooral omdat je het soms met het blote oog al kunt zien. Mijn thesis wordt dus vrij bont met allemaal plaatjes van de oplossingen! :D

Die paddock cleaner lijkt me inderdaad niet zo heel goed werken, doe mij mijn mestboy maar gewoon!

Foto's van het dansen heb ik zeker, zal morgen eens een paar uploaden :)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:43

AbbyBlues schreef:
Iedere dag een dikke kruiwagen. Ga dat echt niet n half jaar opsparen. Dan verzuipen ik erin. :')

Voordeel van meer land. En de rest word gewoon gesleept. Wij verzamelen alleen als we het nodig hebben.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:45

Studeren, het enige wat er gebeurt, is dat je slimmer wordt - Loesje

Ik had vanmiddag een cursus Excelleren in de zorg; lekker in Excel aanklooien met data en draaitabellen, ik had iig een leuke middag :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 23:16

Mest gaat hier gratis het erg af naar een tuinder in de buurt. Hij heeft een aanhanger staan die ik vol maak en als hij geleegd moet hoef ik maar te bellen. Ze willen wel pure mest, dus geen strooisel of andere gekkigheid ertussen. Als je dat hebt kan je wellicht zelf contact zoeken met mensen van volkstuintjes in de buurt oid.

Klinkt erg leuk en interessant Bernadette, succes!

Nou, ik heb me vandaag zwaar misdragen, ik moest naar school, maar aangezien het interessante deel van de les niet door ging, ben ik maar legaal thuis gebleven. Of nou ja, thuis. Lekker naar het strand. Weer of geen weer. En natuurlijk nieuw zadel even goed testen, ik zeg geslaagd! :D

Ik heb de wei maar dicht gedaan, ze liepen de boel stuk en dat wordt ook nog eens spekglad met de ijzers. Superblij met de verharding, en het is nog niet eens winter.
Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 02:46

Oeioei..haha...spijbelen en dan naar het strand.
Lijkt me heerlijk. Alhoewel met het weer vandaag/gisteren wat minder.

Pfff...ik ben zoo moe. Waken totdat het veulen komt, dat sloopt je echt.
Dit jaar wordt niks gedekt. Volgend jaar eens ff geen waakjaar!
Afbeelding

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 05:06

Elan... :(:)

En die mestvanger...erg leuk op een biljartlaken van een weide...strak glad en millimeter gras.Jammer dat ze niet laten zien hoe je dat ding leegt.

Azmay...wellicht is het ook een idee om een aanhanger aan te schaffen echt voor de mest,zorg ervoor dat er een goede bodem ingaat en stort daar je mest op,dat scheelt al een deel werk.
Ik zit zelfs aan een bak voor achter de trekker te denken,die kun je ook kiepen

Afbeelding

En E360,- voor hoeveel kuub was dat?Wel belachelijk aan de prijs aangezien deze mest direct wordt doorverkocht.

Anke sterkte met waken...fijn als de feullies er straks uitgeplopt zijn,kun je weer fatsoenlijk slapen :P

Caily...stout geweest :D

Bernadette...reuze interessant :j

Ik maak er maar weer een volle dag van,was alweer vroeg wakker -O-
Vandaag wel lekker weer droog en als het goed is wordt er straks voer gebracht voor de jongens,kan ik weer een hele tijd voort :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 06:48

Je bent er inderdaad vroeg bij, Tinky!

Caily, jij zat toch in Drenthe? Vast zoet water dan! Ziet er heerlijk uit! Wel spanend, zo galoperen in het water. Ik zou bang zijn voor kuilen enzo.

Wil vandaag ook gaan rijden. Man moet vroeg naar Ansterdam en even kinjken hoe het met dochter is. Ik ben zelf nog wel moe.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 06:59

Cailey leuk filmpje en fijn om te merken dat ik niet de enige ben die nogal gesprekken met zijn paard voert

Studeren naast het werk, ik moet er niet meer aan denken. Ik deed hbo naast mijn werk met diensten. Mijn toenmalige werkgever vind het niets, dus plande hij altijd diensten in dls mijn studie avond was. Die moest ik dan weer euilen waarna ik me mocht melden dat ik niet zo veel mocht ruilen. Stage lopen was niet mogelijk dus sat moest ik ook nog naast mijn studie en diensten ergens anders doen. De studie duurde 4 jaar en in die 4 jaar ben ik ook nog 2 x bevallen. Ik zeg......tropenjaren, dat doen we dys maar niet meer terwijl mijn vorige werkgever nu hard op zoek is naar hbo-ers

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 07:38

Wat een sukkel, die werkgever, Zoefie! Goed dat je daar weg bent!

Ik klets ook veel tegen mijn paard. Heel gezellig!

Ik heb ook een aantal studies naast mijn werk gedaan. Maar heb er geen zin meer in. De laatste heb ik niet afgemaakt. Wil eigenlijk het studieboek nog wel uitlezen, gewoon uit interesse. Maar die papiertjes kunnen me niet meer schelen. Ben r even klaar mee.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 07:41

Dat klinkt idd interessant Bernadette, het lijkt mij ook heel dankbaar om zoiets te mogen onderzoeken.

Tinky... Dat is heel vroeg.... Ik moet mezelf om 6:00 uit bed slepen.
Maar fabster... Jij bent ook op tijd uit de veren....
Caily, dan heb je vast dubbel genoten.
Anke.... Alsof je zelf moet bevallen?

De boel is klaar, ik ga naar mijn werk.... Laatste examens nakijken....en vanmiddag vergaderen.
Ikja heeft rijvrij vandaag..... Mogelijk ga ik vanavond dan even bij Luna kijken.

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:08

Goedemorgen! Heerlijk om weer vrij te zijn. Lekker er op uit met de paarden en lekker uiteten met mijn vriend :)

Sterkte met waken Anke. Ook wel lekker om een pauzejaar in te lassen maar voor zo'n kleintje is het natuurlijk de slapeloze nachten wel waard^^

Dat klinkt wel als een nare baas zoefie. Ze moeten toch juist blij zijn als iemand zich blijft ontwikkelen.

Heeft iemand ervaring met andere bestrijdingsmiddelen dan mcpp/mcpa? Ik ga eerdaags de wei spuiten maar met andere middelen. En was benieuwd wat jullie hebben gebruikt etc.

Sterkte met het nakijken monmaster. Ik ga maar weer eens op buitenrit. Dat verveelt nooit. Net als de mannen op de wei. Ik heb daar zoveel foto's en filmpjes van dat mijn vriend mij voor gek verklaard. Helemaal als ik de filmpjes dan herhaaldelijk bekijk omdat ze zo leuk zijn *\o/*

Afbeelding

Gisteren ook nog nieuwe spullen gekocht. Een nieuwe singel en een nieuw dekje. Ook een hoofdstel besteld dus straks weer netjes op pad :j

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:09

Goeiemorgen ik weet niet of ik het hier mag plaatsen.

Maar een merrie shet heeft een dikke klit en krijg het er niet uit met borstelen. Ze heeft lange manen en de knup zit onderin

Moet ik dit er af knippen?
Of iemand andere tips?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:17

Janinevv schreef:

Maar een merrie shet heeft een dikke klit en krijg het er niet uit met borstelen. Ze heeft lange manen en de knup zit onderin

Of iemand andere tips?

Mij lukt het altijd met een flinke dot cowboy magic :j

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:18

Azmay schreef:
Janinevv schreef:

Of iemand andere tips?

Ik heb ook al met anti klit spray geprobeerd.
Het lijkt alsof ik het alleen maar erger maak..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:20

Janinevv schreef:
Azmay schreef:

Dan heb je geen goede anti klit :o

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:21

Azmay schreef:
Azmay schreef:

Dan heb je geen goede anti klit :o[/quote]

Haha oh gebruikte hem altijd al en deed t prima.

Ik denk ook dat de klit heftig is.
Maar bedankt voor de info

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:39

Misschien als je een paar haren losknipt dat je de rest kunt uitpluizen. Dan hoef je niet alles weg te knippen ;)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:41

Misschien lukt het als je er telkens kleine plukjes manen uit trekt. Dat wil hier nog weleens helpen.
Aan het eind houd ik dan een knoopje manen over die ik uit het laatste plukje kan trekken.

Hier werkt het begin van de dag iig nog niet echt mee.
We hebben een kat met een ontstoken oog, dus moet daar eigenlijk mee naar de dierenarts maar zodra het over andere zaken gaat dan aaien dan is ze snel weg en krijg je d'r bijna niet te pakken. Zeker als ze het reismandje heeft gezien :wow:

En zag vanochtend dat een van de paarden kreupel is dus die moet ik straks ook proberen te vangen. Dat is net degene die het lastigst te pakken is in je uppie. Zal wel een hoefzweertje ofzo hebben. Moet ik eerst de box weer leeghalen zodat er 2 naar binnen kunnen (alleen breken ze de tent af).
Maar dan komt de volgende uitdaging, de 2 goede uit de wei krijgen terwijl de andere 2 in de wei blijven staan |o
Soms is alleen zijn niet zo practisch.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:42

Bedankt voor de tips!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:57

Janinevv schreef:
Bedankt voor de tips!

Babyolie werkt net zo goed als cowboy magic. Die tip heb ik ooit gekregen en gaat fantastisch. En zóveel goedkoper! Flinke hoeveelheid in de klit. Goed inmasseren en dan inderdaad plukje voor plukje eruit trekken. Daarna kun je het eruit kammen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:58

Janinevv schreef:

Of iemand andere tips?

Pak maar een krukje,kam en borstel....kost tijd maar haar voor haar krijg je wel los.(waarom zou je dat hier niet mogen plaatsen? )
PB...succes :P

Zoef...wat een _-:(

Ik klets ook altijd tegen mijn jongens hoor...fijne gesprekken ook altijd,ze praten nooit door je heen <<)