Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DatBenIkNou schreef:Verschil zit hem bij tandartsen in opleidingen, sedatie en electrisch of handmatig. 120€ is heel normaal bij een opgeleide tandarts die mag sederen, een andere wil ik persoonlijk niet laten werken in de mond van mijn paard. Helaas is het een vrij beroep dat iedereen zomaar mag uitvoeren. Check daarom altijd de opleiding en bevoegdheid,die bedragen verschillen niet voor niks.
Marieke1495 schreef:DatBenIkNou schreef:Verschil zit hem bij tandartsen in opleidingen, sedatie en electrisch of handmatig. 120€ is heel normaal bij een opgeleide tandarts die mag sederen, een andere wil ik persoonlijk niet laten werken in de mond van mijn paard. Helaas is het een vrij beroep dat iedereen zomaar mag uitvoeren. Check daarom altijd de opleiding en bevoegdheid,die bedragen verschillen niet voor niks.
Mijn dierenarts doet de tanden inderaad ook. Maar dat bedrag komt niet onder de €90 euro hoor..
DatBenIkNou schreef:Verschil zit hem bij tandartsen in opleidingen, sedatie en electrisch of handmatig. 120€ is heel normaal bij een opgeleide tandarts die mag sederen, een andere wil ik persoonlijk niet laten werken in de mond van mijn paard. Helaas is het een vrij beroep dat iedereen zomaar mag uitvoeren. Check daarom altijd de opleiding en bevoegdheid,die bedragen verschillen niet voor niks.
xLuna93 schreef:Vraag ik iets heel stoms, uit nieuwsgierigheid, als ik me afvraag hoe sommige het doen met onverwachte kostte als ze eigenlijk vooral moeten sparen voor een potje en niet even 5,000 van de bank kunnen halen mocht het dier in een kliniek belanden? Hebben jullie ruim van te voren gespaard, sparen jullie tussendoor of hebben jullie iemand om op terug te vallen (ouders of zo)? Ik ben gewoon nieuwsgierig... Ik heb geen paard, dus ik heb al die kosten sowieso niet maar kan het me wel indenken door vele verzorgpony's en leasepaarden.
Marieke1495 schreef:xLuna93 schreef:Vraag ik iets heel stoms, uit nieuwsgierigheid, als ik me afvraag hoe sommige het doen met onverwachte kostte als ze eigenlijk vooral moeten sparen voor een potje en niet even 5,000 van de bank kunnen halen mocht het dier in een kliniek belanden? Hebben jullie ruim van te voren gespaard, sparen jullie tussendoor of hebben jullie iemand om op terug te vallen (ouders of zo)? Ik ben gewoon nieuwsgierig... Ik heb geen paard, dus ik heb al die kosten sowieso niet maar kan het me wel indenken door vele verzorgpony's en leasepaarden.
Die kisten kunnen inderdaad voorkomen. Ik heb niet zo 4000 euro liggen, maar kan daarvoor terugvallen op mijn ouders, waardoor ik ook in de gelegenheid ben om een paard te hebben
xLuna93 schreef:Ah, dat is wel heel fijn! Dat ze dat ook gewoon voor je over hebben eigenlijk, mijn ouders zouden dat niet kunnen.De vraag sprong me gewoonweg even te binnen bij het lezen van dit topic, want ik zie bij een vriendin van me dat ze helemaal niets achter de hand heeft noch op iemand terug kan vallen. Dan mag je hopen dat je paard niets heeft tot hij er niet meer is denk ik zo...
Marieke1495 schreef:Klopt hoor, heb het tot nu toe nog niet nodig gehad. Maar ik vind als je niemand hebt, of zelf niet een goede spaarpot hebt het eigenlijk onverantwoord. Hoe moet je dan aan dat geld komen? Of laat je dan je paard inslapen als hij naar de kliniek moet?
xLuna93 schreef:Vraag ik iets heel stoms, uit nieuwsgierigheid, als ik me afvraag hoe sommige het doen met onverwachte kostte als ze eigenlijk vooral moeten sparen voor een potje en niet even 5,000 van de bank kunnen halen mocht het dier in een kliniek belanden? Hebben jullie ruim van te voren gespaard, sparen jullie tussendoor of hebben jullie iemand om op terug te vallen (ouders of zo)? Ik ben gewoon nieuwsgierig... Ik heb geen paard, dus ik heb al die kosten sowieso niet maar kan het me wel indenken door vele verzorgpony's en leasepaarden.