Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 23:40

LOLLYYwood schreef:
@Veulen84: dankjewel voor de tip! Maar de prijs is wel hoog voor een hoop planken bij elkaar :') Eens kijken of ik dat tweedehands vind! :D

Ik zou ze ook niet nieuw kopen :) Ze staan vaak zat op marktplaats enzo.

DubbelFun

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 09:28

Het hout is veelal veel te dun om lang goed te blijven en de meeste schuurtjes zijn 'koud' op de stenen gezet waardoor de onderkant vaak al verrot is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 09:58

@LOLLYYwood ik heb een stal/opslagplaats gemaakt van schuttingdelen.Deze kan je 2de hands goedkoop of soms zelfs gratis krijgen.Alleen dak bedekking zal je wel geld kosten,mits je dat ook gratis kan krijgen.

Selientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 19:19

Ik heb 2 maanden geleden mijn verzorgpony overgekocht en waar eerst alle spullen thuis lagen moesten die nu natuurlijk allemaal mee naar stal. Ik heb geen zadel want ik kan niet op hem rijden dus dat scheelt allemaal al hahaha. Ik heb gewoon een redelijk goedkope kast bij de leen bakker gekocht en met een handige vader in elkaar gezet en aangepast tot zadelkast.

buitenkant:
Afbeelding
Rechts heb ik een krijtbordjes gemaakt en er zitten ventilatieroostertjes op. op deze foto zat het slot er nog niet op.

Binnenkant links:
Afbeelding
Ik heb twee buizen gemaakt waar ik dekjes, dekens en longeersingel etc. overheen kan hangen om te drogen. Bovenin zit een plakje waar het paspoort ligt, en een boekje waarbij ik ontwormingen en betalingen etc bijhoud. Ook liggen er krijtjes :+

binnenkant rechts:
Afbeelding
Hier zitten de schappen, laadjes en een rekje voor halsters etc. De indeling word nogal vaak veranderd aangezien ik absoluut niet tegen rommel kan :Y)

Mijn mentuig heeft ook nog een tijdje aan de linkerkant gehangen maar dit werd toch wel echt te krap. Die heb ik nu in grote boxen bij de kast staan.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:55

Wat een geweldige kasten zitten er tussen zeg!! <3 Om jaloers op te worden :=

Bij mij op stal krijgt elke pensionklant met een stal een kast, welke gemaakt worden door de staleigenaar.
Mensen met een paardenstal krijgen een grote kast en de mensen met een ponystal krijgen een kleinere kast.
Ik heb dan ook een van de grote kasten, hoe groot die is geen idee; nooit gemeten :+

Alleen past niet alles er in, ik heb teveel zooi en heb dan ook een gedeelte thuis opgeslagen :=
Mijn kast is dan ook de enige op stal die bol staat :')

Ik zal binnenkort wel eens wat foto's maken :P

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 00:18

Ik wil graag die afvalboxen van de Ikea gaan gebruiken voor voer aangezien ik m'n kont niet kan keren in t voerhok. Nu voer ik alleen luzerne bij en heb zo mijn twijfels of dat in een box van 60l gaat passen. Iemand ervaringen?

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 00:28

Mijn 15kg zakken luzerne passen er niet in 1x in.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 08:40

voor die lucerne heb je 90 liter nodig

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 09:08

LOLLYYwood schreef:
@Veulen84: dankjewel voor de tip! Maar de prijs is wel hoog voor een hoop planken bij elkaar :') Eens kijken of ik dat tweedehands vind! :D

Hoi! Ik heb een bouwkeet gekocht via marktplaats. Nu dus mijn zadelkamer. Voor die prijs had ik eigenlijk een zadelkast kunnen kopen maar dit is echt veel beter!
je hebt hele grote maar ook kleinere. Mijne is van binnen 2.30 breed en 3.70 lang ;)

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 10:05

PBA_ schreef:
voor die lucerne heb je 90 liter nodig

En die is zeker uit het assortiment :(

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 10:08

Ja die is helaas uit het assortiment. Echt zonde, Ik ben blij dat ik er 4 heb maar weet me geen raad als er 1 stuk gaat :')

guusjew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 10:25

Afbeelding
We gaan zo hout halen voor mijn kast! Aan de deuren komen aan allebei de kanten kapstokken voor halsters en 4 hoofdstel hangrs

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:05

Dekjes zou ik niet onderaan leggen, makkelijker voor muizen

guusjew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 14:02

@lollyywood ze komen te hangen aan een soort uitschuifbaar rek en de kast is helemaal afgesloten dus kunnen ze er dan nog steeds bij?

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 14:14

Oh ja, zo'n rek uit de Ikea pax kasten?
Gho, muizen kruipen overal, hoe dicht de kast ook is, maar als ze hangen zal het denk ik moeilijker zijn om gaatjes te knagen, al kan het uiteraard nog altijd.... Om die reden heb ik al mijn dekjes en dekens in huis :)

guusjew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 16:33

Owh ja klopt maar mijn kast komtde eerste 3 jaar nog in huis te staan angezien ik partijen opkoop is het handig om daar alles in op te beregen en over 3 jaar te gebruiken voor m'n veulie. Ik heb voor de haflinger die ik rijd een apparte kast een kleinere

LeOnIe_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:13

Ik ben op zoek naar een 'betaalbare' zadelkast.
Ik kom al snel uit op een kast zoals in onderstaande link:
http://www.zadelkasten.nl/zadelkasten/
Helaas niet handig genoeg om het zelf te maken..
Iemand nog tips of ideeën??

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:16

Ik heb er 1 via marktplaats. Een meter breed en 2 meter hoog. De beste verkoper is hem nog komen thuisbrengen ook voor 15 euro extra. Was in totaal 115 euro kwijt en dan nog 2 zadelsteunen erbij.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:20

ohnee net een heel bericht getypt en hups weg :( dan maar opnieuw.
aangezien mijn kleine kastje nu echt te klein word voor 2 eigenlijk 3 ponys, ben ik echt wel toe aan een grotere!
wat er in moet: 2span tuig en enkelspan tuig. 6 hoofdstellen (incl de tuighoofdstellen) een boel halsters en touwen. 4 dekjes of meer.mijn poetskoffer en 3/4 paar schoenen/laarzen. en klein spul zoals peesjes etc. mijn mentuigen wil ik wel netjes ophangen op haken

nu ben ik benieuwd of iemand een voorbeeldfoto heeft. anders ben ik heeeel benieuwd naar julllie ideeën

Induna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 11:16

Voor zadel kasten kan je kijken bij het Ruiterpakhuis. Zij maken mooie fijne kasten, en kunnen op elk gewenste maat gemaakt worden. Deze zijn van hout, in principe prima, maar ik zou ze wel behandelen met Beits.
Zelf maken kan ook altijd nog, maar das wel een klusje..

(ik heb een kast te koop van het pakhuis, ivm aanschaf andere kast. Hij is niet zo super groot, maar ook niet heel zwaar. Je zou hem dus op een andere kast kunnen plaatsen, of een andere kast er nog bovenop voor meer ruimte. Voor foto's zie mijn advertentie ;) )

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:42

Ik ben ook aan het kijken naar een zadelkast van Het Ruiterpakhuis maar weet nog niet zo goed welke ik moet kiezen.

Volgende maand verhuis ik met mijn paard naar een andere stal en moet daar zelf een kast plaatsen. Mijn huidige kast gaat niet mee omdat de pony van mijn dochter op de huidige stal blijft en zij mijn kast erbij gaat gebruiken.

In mijn nieuwe kast moet in ieder geval het volgende passen:

Dressuurzadel 18 inch, breed.
Hoofdstel + halster
Cap
Grote kist met borstels, peesbeschermers etc.
Longeerlijnen en singel
Winterdeken plus onderdeken mt. 215 /eczeemdeken
Feecedeken mt. 215
3 a 4 dekjes op een nette manier
Laarzen
Flinke bak met smeermiddeltjes voor eczeem etc.

Aan de buitenkant van de kast, op de deur wil ik graag een dekenrek en een hanger voor een reserve halster zodat de stalhouder daar bij kan als het nodig is.
Waarschijnlijk zal er daarom een extra scharnier aan de deur moeten.

Iemand tips?

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:17

Ik heb sinds vorige week een andere zadelkast, een iets grotere.

Bovenin, de cap van mij en de bijrijdster, daarnaast EHBO box voor mensen en EHBO box voor paarden.
Plank eronder heb ik een mandje staan met pennen, schaar, meetlint etc en daarvoor een navul jerrycan manenspray.
Daarnaast mijn poetskist en achter mijn poetskist een afgesloten bak met in de winter zomer frutsels en in de zomer winterfrutsels. (denk aan extra bilkoorden, vliegenmaskers, grasmasker, liksteen, supplementen.)
Onder mijn poetskist hangt een mandje met handdoeken, eerst zaten hier beenbeschermers in, maar alles werd zo vies van het zand.
Daaronder hangen mijn zadel en BB-pad.
Op de grond staat nog een kist met longeersingel, bijzettouwtje, passoa etc. Hier staan ook mijn schoenen met chaps.
Aan de zijkant hangen mijn halsters en hoofdstellen en heb ik een pvc pijp geschroefd voor mijn zwepen.

Afbeelding

Aan de deur heb ik nog een Ikea schoenen opberger hangen voor mijn vliegensprays, beenbeschermers, mannenspray, reservetouwen en ander troepjes ;)
http://www.ikea.com/nl/nl/images/produc ... 787_S4.JPG

Op mijn kast staan twee grote bakken, een met dekjes en een met dekens.
Verder heeft iedereen op stal een eigen deken rek voor dekens.

Dieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:28

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een zadelkast die buiten staat bij het land, voor paarden die 24/7 buiten staan en waar dus geen stal is.
Ik begrijp dat je kast wat sneller achteruit zal gaan, maar is het te doen met de spullen zonder dat het altijd een natte vochtige boel is?

Sleep nu het zadel heen en weer op de fiets maar ga verhuizen naar een 5e verdieping zonder lift..
Dat kan ik niet aan :')

Dobbelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 14:29

Dieltje schreef:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een zadelkast die buiten staat bij het land, voor paarden die 24/7 buiten staan en waar dus geen stal is.
Ik begrijp dat je kast wat sneller achteruit zal gaan, maar is het te doen met de spullen zonder dat het altijd een natte vochtige boel is?

Sleep nu het zadel heen en weer op de fiets maar ga verhuizen naar een 5e verdieping zonder lift..
Dat kan ik niet aan :')

Ik denk dat je dan het best een soort tuinhuisje of een tuinkast kunt nemen. een zadelkast is meestal van metaal of hout, dat is moeilijk goed te houden in weer en wind. Kijk anders eens naar zo'n kunstof tuinkast:

https://www.google.nl/search?q=kunstof+ ... gUCh39owIq

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 16:17

Ik denk dat zo'n huisje handig is voor de (droge) zomermaanden, als je veel rijdt. In de herfst en winter zou ik dan wel mijn zadel thuis houden.
Verder ook even opletten of het niet diefstalgevoelig is, zo'n kast op de wei.