Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 20:06

horsii schreef:
Horsier, heerlijk zo tutten je nichtjes.
Leuk die stippel.

Hebben? Om je nieuwe stal mee op te vullen :+

Staat de stal nu aan de andere kant van je perceel? Of had jij altijd al een pad naar de paddock?
Heerlijk als ze zo een sprint kunnen trekken.

Succes vanavond Audesta, weer een Spanjaard waar je bij gaat kijken?

Hier vanmorgen ook flink veel water, gelukkig alles weer weg kunnen pompen naar de sloot.

Sterkte Belker, afscheid nemen is nooit leuk.

Audesta

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 20:14

:')

Nee een kwpner maar eigenaresse is ziek dus helaas. Er staat nog wel een Spanjaard op de planning volgende week geloof ik.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 20:54

Haha.

Het pad was er al wel maar nog niet omheind.
Nu voor het eerst open voor de paarden.
Klopt, stallen staan achterop het perceel. Eerst voor, nog net in de tuin.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 11:54

Wat een fijn pad hebben ze daar! Heb je die door een loonwerker aan laten leggen? En hoe heb je deze opgebouwd? Hoe bevallen de nieuwe stallen?

Audesta, druk op zoek toch nog. Hoeveel heb je nu staan?

Belker, dubbel moet dat zijn, maar een goed plekje verzacht misschien het gemis.

Afgelopen dagen twee loonwerkers laten kijken naar één van de drie weitjes. Ik wil daar een track aanleggen met een paddock/loswerkcirkel. We zitten op zware klei dus het zal een behoorlijke investering worden. En dan hebben ze maar 70 meter extra om te lopen. Ik hoop komende dagen de offertes te krijgen. Ze bieden allebei een andere oplossing, dus ook nog even iets om over na te denken.
En gisteren een webinar gevolgd van Femke Dolle over droge paddocks. Ook zeer interessant en een hoop nieuwe kennis opgedaan.

Bennie, mijn welshje, heeft een snotneus, aan één kant, dus gisteren ook nog even de DA op bezoek gehad. Onduidelijk waar het vandaan komt, maar ik heb nu een oogzalf en zo nog even metacam ophalen. Longen en hart waren goed, gebit ook niets te zien of te ruiken.

Ik zei van de week tegen mijn man, dat ik het gevoel heb dat de pony's nu vooral zorgen en kosten brengen en weinig plezier. Voor de grap zei ik, dat verkopen de goedkoopste oplossing is. Nu zijn ze beide onverkoopbaar, want beide hebben ze wat bemerkingen, en ik was daar nog niet eens serieus over. Wel over het plezier. Ik zou toch wel graag een 'werkpony' willen. Heb al jaren de wens om echt te kunnen mennen, maar een derde pony erbij? Ik weet niet... Ik zie een boel praktische bezwaren.
Wat zijn jullie overwegingen hierin?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 12:04

Ik kom binnenvallen en heb een hoop gemist. Sorryyyyy. Ik kan het niet heel netjes en sociaal bijhouden.

Greendragon: oooh, die webinar had ik ook wel willen volgen. Ik heb nu niks te klagen, maar omdat wij ook op klei zitten, ben ik altijd benieuwd naar tips en inzichten.

Wat betreft je vraag... Ik heb eigenlijk altijd een vrij hard advies. Paarden kosten veel tijd, geld, zorgen, inspanning, etc. Als je er in verhouding te weinig plezier uithaalt, is dat het niet waard. Ik zou dus (of het nu linksom of rechtsom moet) wel gaan voor die menpony. Anders is de balans zoek.

Ik heb de balans zelf al 2,5 jaar niet goed, sinds het overlijden van de allerleukste. Ik neem genoegen met minder, maar ik zou wel weer willen rijden met mijn eigen paarden. Nu staan er 2 onbeleerde vierjarigen die alleen geld kosten en niets doen. Alleen in mijn geval is het even niet anders. Moet van de zomer nog even kind #2 uitpersen, herstellen en dan eindelijk weer aan de slag. Hier is het dus even een bewuste keuze om het zo te laten. Ik vind het namelijk wel heel erg fijn om een beetje aan te klooien bij de stallen, ook al heeft mijn lijf het nu al zwaar en ben ik fysiek al niet meer handig genoeg om iets met de jonkies te doen (het is dus alleen een beetje het domme stalwerk, maar heerlijk om te doen als het weer iets meezit).

Ik had een hele drukke week gehad (op training geweest, lange dagen, etc.) waardoor ik een dikke achterstand had opgelopen bij de paarden. De basis is dan nog wel oké (elke dag schone stal, goed eten, etc.), maar dan lukt het me niet meer om de schuilstal of paddock nog uit te mesten.

Afbeelding

Moest dus even doorwerken buiten. Maar het was heerlijk weer en het geeft dan ook wel veel voldoening als het er weer acceptabel (netjes is anders) bij ligt.

Ze vinden de containerboxen bij de luifel echt een perfect toilet, dus die waren me een partij goor. :oo Toch vind ik het fijn om die boxen een beetje opgestrooid te houden, ondanks de dikke rubbermatten die erin liggen. Het mest ook sneller uit dan wanneer ik de hele paddock door moet. Toch ligt daar dan ook nog van alles. :+

Afbeelding

De steunpalen staan in het echt kaarsrecht, dat is vertekening van de foto. Was me nog helemaal niet opgevallen. Ik keek ineens zó raar naar de foto's. :')

De paddock moest ik iets later doen (iets met inspanning verdelen over de dag) en dat was door alle verschillende hoekjes niet handig vast te leggen. :P

Afbeelding

Helaas gisteren veel stortregen gehad. De paddock is nog prima, maar ik was net zo blij met het betere weer...

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 20:52

Een hoop werk Lorette, maar je hebt het echt fijn voor elkaar voor de paarden.

Mir gaat over 2 weken naar de trainer. Een gek idee dat ze straks weg is. Kreeg foto’s te zien van de nieuwe locatie. Was zo mooi, dat ik vroeg of ik zelf ook in training mocht :D

Vraag me niet waarom, want mijn vriend doet nooit iets met Mir, maar hij ging Mir longeren zei hij en dan kon ik met Diekke naar t bos. Ik was nogal argwanend, dus hij had de Pivo aangezet. Ik heb toch echt wel moeten lachen. Maar ze was wel heel vriendelijk geweest en dat is al heel wat :D
En ik vond het ook lief van m’n vriend hoor.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 21:15

Wat lief. Mir vond er wat van zo te zien.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 21:15

:') ze hebben zich vast vermaakt zo en beiden moe _O-

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 21:24

Wat lief van hem!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 21:32

Hij wilde het zelfs voor je filmen. Die moet je houden, Boemel! :D

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 22:48

Ben benieuwd hoe Mir het gaat doen bij de trainer Boemel.

Sterkte Belker.

Fijn pad en blij paarden, daar wordt je toch vrolijk van Horsii

Ziet er weer keurig uit Lorette en de paardjes zien er tevreden uit hoor :)

Hier zijn vandaag naar huis gekomen, alles liep heel voorspoedig. Wat kan een mens hier gelukkig van worden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 23:05

Super fijn Kletskoekje! Jullie hebben een mooi plekje gekocht! Gaan jullie veel plezier beleven :D

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 23:42

Oh, lekker voor elkaar zeg!!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 00:53

Fijn zeg, ziet er mooi uit

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 07:58

Wat fijn KK, ziet er prachtig uit!

Haha Boemel die beelden, Mir blijft een aparte… lief van je vriend!
Ben benieuwd hoe het straks gaat in training. Fijn dat je er zo’n goed gevoel bij hebt. Is dit bij die persoon die kwam proefrijden toen ze te koop stond en waar je een goed gevoel bij had?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 08:56

Diegene heeft niets meer van zich laten horen .
Nu had ik erachteraan kunnen bellen, maar gebrekkige communicatie geeft me geen vertrouwen.

Ze komt bij iemand in training waar we vorig jaar al zijn wezen kijken. De trainster sprak ons aan, de locatie niet zo.
Nu heeft ze op een andere locatie de mogelijkheid om te trainen.
Er is heel veel rust, ruimte, hoog gelegen weiland, maatjes, goede stallen en zit aan het bos. Echt zo’n paradijsje waarvan we waarschijnlijk allemaal zouden willen dat we de plek zouden kunnen kopen :D

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 09:11

@Kletskoekje, fijn dat ze thuis zijn! Ziet er mooi uit :)

@boemel, klinkt als een paradijsje inderdaad :D
Blijft Dieke dan alleen of gaat die ook ergens op pension?

@Lorette, flink doorgewerkt hoor! +:)+

@greendragon, mooie plannen! Hopelijk vallen de offertes mee :)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 09:38

Helaas blijft Diekke alleen.
Ze is relaxed alleen, maar is natuurlijk niet fijn.

De pensionstallen die plaats hebben, zet ik liever geen paard neer.

Ziet er goed uit Kletskoekje!

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 09:58

Dat klinkt fijn Boemel. Heb je een idee hoe lang je haar in training wil zetten?
Kan je anders evt tijdelijk een brave pensioenpony opvangen als gezelschap of verwacht je vlot zelf een paard erbij te hebben dat is nog handiger. In ieder geval prettig dat Dieke relaxed is alleen .Ik zou het hier niet hoeven proberen zonder groot paard erbij. De 2 shetten tellen niet voor haar. Echt drama.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 10:27

Fijn dat Dieke alleen rustig is.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 11:12

Na 1 maand verwacht de trainer meer te kunnen zeggen over de duur van de training. En tot die tijd doenik gewoon eventjes niets. :o
Ik wil iig heel zeker geen 3 paarden in bezit.

Misschien ligt het aan het ras, maar hier hebben alledrie de Friezen relaxed gestaan in hun uppie.

Paardaanhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 12:44

Oeps, ik loop even flink achter met reageren, tussendoor wel half wat bijgelezen maar druk geweest. Ik ga er even voor zitten. :o

Greendragon, was het nog gelukt met de heg op tijd te planten? Wel hard gewerkt sowieso met de hekken/poorten en afrastering! En de offertes al binnen voor het grondwerk?

Marjan hoe bevalt je leenzadel? Zie ondertussen besteld is, wanneer verwacht je m te krijgen? En prachtige foto's!

Karin fijn dat je nu beter hooi hebt!

Dais bij jou gelukt met het hooi? En wat leuk WE-training zo!

Audesta hoe gaat het met de dakgoot en voortuin? Gefeliciteerd met je goede wedstrijdresultaat!

Moska hoe waren jullie dagen weg en de lessen?

Boemel leuke rit gemaakt dan zo, en ook nog lekker gaan wandelen, fijn! En lief dat je vriend iets ging doen met Mir zodat jij op buitenrit kon. En fijn en spannend dan ee trainingsplek hebt gevonden voor Mir.

Malenka zelf plannen om aan de slag te gaan met Roos, in welke periode wil je dat gaan doen?

Lynn_nikita gefelicteerd met de 1e plek, en jammer van de 3e. En wat *** van de buurman en de heg, snap wel dat je daar echt niet blij mee bent. Ondertussen een gesprek over kunnen hebben?

Lyss_ppa mooi stel zo op pad! En spannend dan met de huizen, succes!

Maartje lekker druk bezig geweest ook!

Horsii: wat fijn dat jullie weer op pad konden, en fijn dat Tess ook zo braaf meegaat. En dat pad genieten ze zo te zien flink van, heerlijk beeld.

Joyce wat fijn dat het begin weer is gemaakt.

Nickeltje wat jammer dat het in de avond nog zoveel stress gaf om naar de buitenbak te gaan, voetbal is vaak ook wel erg onrustig/onvoorspelbaar voor ze.

Horsier dat ziet er gezellig en kleurrijk uit

Belker: sterkte met het vertrek van Lieve

DuoPenotti: wat zonde om je bak dan van zo mooi droog te zien veranderen in een grote plas.... droogt ie wel weer snel ook?

Lorette weer flink gewerkt!

Kletskoekje wat fijn dat je ze nu aan huis hebt staan! Hoe is de eerste nacht geweest?

Qua carnaval zitten wij hier goed, tussen 2 dorpen in dus heel af en toe wat wagens die van ene naar andere optocht rijden, maar is echt minimaal. En we hebben ook nog niets aan huis, dus dit jaar sowieso geen last van.
Wel besloten heg planten uit te stellen, is nog zo nat dat nog niks gedaan kan worden nu aan weiland en dat moet echt gebeuren voordat de heg eromheen kan. Ben dus bang die pas in het najaar gepland gaat worden helaas, maar zou ook zonde zijn nu te doen en dan straks 'problemen' te krijgen met weides.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 13:44

Hier kwam net een wagen met keiharde muziek langs, Lando keek en dacht t zal en vrat door. Lewie ging even in draf rond.

Vanmorgen eerst even een rondje bos gedaan met nieuwe zadel *\o/* die was heel snel al geleverd. Moet hem nog wel inrijden nu. Maar voelde al goed en lekker gereden. Het was enorm mooi in het bos

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Boemel ben benieuwd hoe het gaat in training
Kletskoekje <3

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 14:05

Ziet eruit als een fijn zadel, Marjan. :j

Kletskoek, wat heerlijk zo met de paarden thuis <3

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 16:52

Heerlijke plek kletskoek!

Hier weinig meegekregen van carnaval tot nu toe, af en toe wat verklede fietsers die voorbij komen.

Vandaag weer op wedstrijd geweest en nog een rondje met de mini gemaakt.

Heerlijk.