Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 08:30

Sterkte Maartje, afscheid nemen is nooit leuk.

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 08:43

Ach wat sneu... sterkte Maartje!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-22 09:07

Veel sterkte Maartje :knuffel:

De foto van de wei vertekent wel wat hoor, van mij mocht het gras gerust nog wat langer. Maar er staan vooral armere grassoorten (reukgras bv) en die worden niet zo hoog.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 09:12

@maartje: sterkte. Altijd een moeilijke beslissing, maar het hoort er helaas bij :(:)

Hier bevalt het nieuwe hooi goed; ze eten het met graagte. Gelukkig had ik nog een halve baal om toch nog wat te kunnen mengen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 09:33

Bedankt allemaal. Vooral onze jongste heeft het er heel moeilijk mee en gaat al 2 avonden huilend slapen. Ik denk dat ik dat nog wel het moeilijkste van alles vind…

Hier volgende week ook nieuw hooi. Als het goed is, red ik het net := door alle medische zorgen hier was ik wat aan de late kant met bestellen

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 10:00

@Maartje, wat verdrietig, veel sterkte :(:)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 10:20

Wat een rotnieuws Maartje.. sterkte :(:)

Dan weer wel een leuk verhaal Greendragon :') :=

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 10:21

Sterkte Maartje. Zeker ook met het verdriet van je kind. Ik kan me voorstellen dat het dan extra confronterend en pijnlijk is.

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 17:41

Ach nee Maartje, toch niet goed gegaan met Cheetah, de winter doorgekomen en dan nu toch op....

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 17:45

Vandaag kwam oud baasje van Guus kijken. Haar zoon (waarvoor ze mede toen door hun gekocht voor is) wilde haar graag nog eens zien. Lompe Guus wilde de kortste weg pakken echter staat daar de drinkbak.. resultaat voet in drinkbak en doen alsof er niks gebeurd is :+

Toch wel fijn om te horen dat ze zo blij is dat ze nu bij ons staat. Blij dat de andere optie toen niet door is gegaan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 19:46

Idd fijn om te horen en geeft voor hun ook rust :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 20:03

Cheetah was al niet echt goed de winter doorgekomen. Hij was zo mager… en met geen mogelijkheid dik te krijgen. Hij liet zijn eten ook gewoon staan. En nu ging hij nog meer achteruit…

Altijd fijne bevestiging Joyce!

Ik zei vanmorgen dat mijn hooi volgende week kwam. Nou dat ligt nu al in stal dus :+ was sprake van miscommunicatie, niet 1,5 week maar een halve week :+ zal vast iets te maken hebben met mijn heldere geest momenteel, maar goed, weer een zorg minder dus

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 20:16

Sterkte Maartje Y;(

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 21:28

Fijn dat het hooi eerder kwam, scheelt weer zorgen.. Ik zag op je foto's op insta dat jouw welshje een leren kaptoom om heeft? Weet je nog waar je die gekocht hebt? Bennie heeft nu zo'n goedkoop nylon geval, maar die zakken altijd af en zitten niet goed.. Ik weet niet zo goed wat voor maat ik moet hebben voor een pony van 1.20...

Ik heb hier de sproeiers net weer even aangezet. Moet ik niet vergeten ze straks weer uit te zetten, anders draaien ze de hele nacht...
Zaterdag is regen voorspeld, toch zeker een paar mm! Ik ben benieuwd...

Bennie kon ik de volgende dag weer grotendeels schoon krijgen met een borstelbeurt, dus het viel uiteindelijk weer mee, maar wat een grapjas is het soms ook.

Ik moest vandaag met het mooie weer naar kantoor :O . Stuurt mijn man, die wel thuis kon werken, een foto dat hij een meeting aan het voorbereiden was, in de tuin, zittend in de zon, met hondje samen op de loungebank, uitkijkend over de vijver, met mooie planten en bloemen in het zicht... grrr... en bedankt... Morgen neem ik wraak }:)

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 08:35

Huis in Norg gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop/norg/huis-427 ... straat-61/

Ik ga jullie na jarenlang meelezen straks verlaten omdat ik hier niet meer thuis hoor: mijn huis staat te koop. Ik heb besloten te stoppen met de paarden na vier paarden achter elkaar die stuk bleken te zijn. En dan is dit gewoon te veel grond en te veel werk.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 08:40

Oh wat een verdrietige reden om zo je huis te verkopen.
:knuffel:

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 08:53

Wat verdrietig en succes met de verkoop.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 08:57

Wat ontzettend jammer indd maar wat een heerlijk huis en plekje om te zien.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 09:01

Bedankt :)

Greendragon ik heb destijds die kaptoom ergens door iemand op maar laten maken, maar weet niet meer door wie. Hij past helaas ook niet ideaal, hij schuift nogal makkelijk. Ik heb wel eens overwogen hem te vervangen door eentje van fra, maar nog niet gedaan

Wat een nare reden laurae, sterkte met de verkoop

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 09:12

Dank jullie wel, en hoewel jammer dat het zo is gelopen kijk ik stiekem ook wel uit naar een leven waar ik gewoon een week of weekend weg kan gaan :j

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-22 09:16

Wat jammer laurae... wel een prachtig huis zeg.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 09:16

laurae schreef:
Dank jullie wel, en hoewel jammer dat het zo is gelopen kijk ik stiekem ook wel uit naar een leven waar ik gewoon een week of weekend weg kan gaan :j

Dat kan ik mij ook wel voorstellen. Dat zeggen we hier ook. Als ik genoeg heb van mijn hobby of het aan huis te zwaar wordt dan gaan we een ander leven tegemoet. En dat is ook wat waard.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 09:20

Het is niet saai met Guus aan huis..... Kwam gisteravond thuis. Was donker, paardjes op tijd binnen gedaan. Guus kan ik in het donker niet zien, valt geen licht op haar stal en ze is te donker zeg maar. Ik vond het al raar dat ik geen hinnik hoorde (stallen zijn 6 meter of zo van de achterkant van het huis). Ik wil de honden uitlaten gelijk na thuiskomst. Zie ik in de wei een contour van een paard??? huh?? Maar blijkbaar was de staldeur open? Kan niet echt achterhalen wat er geweest is en mevrouw is op stap gegaan richting de wei :+ Ze was heel rustig, alsof het normaal is dat ze buiten staat in het donker. Maar kwam toch braaf weer de stal ingewandeld :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 09:21

Never a dull moment met Guus dus :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-22 09:21

joyce83 schreef:
Het is niet saai met Guus aan huis..... Kwam gisteravond thuis. Was donker, paardjes op tijd binnen gedaan. Guus kan ik in het donker niet zien, valt geen licht op haar stal en ze is te donker zeg maar. Ik vond het al raar dat ik geen hinnik hoorde (stallen zijn 6 meter of zo van de achterkant van het huis). Ik wil de honden uitlaten gelijk na thuiskomst. Zie ik in de wei een contour van een paard??? huh?? Maar blijkbaar was de staldeur open? Kan niet echt achterhalen wat er geweest is en mevrouw is op stap gegaan richting de wei :+ Ze was heel rustig, alsof het normaal is dat ze buiten staat in het donker. Maar kwam toch braaf weer de stal ingewandeld :')

Haha paarden zien best goed in het donker he, ze vond het vast leuk ;)