Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:47

Voordeel vind ik dat ze het gelijk op de plaats zetten, ik hoef niks meer te doen. En ze zijn idd duurder, maar voor nu is het voor ons een prima oplossing. We moeten eerst een overkapping hebben en dan zouden we plaatselijk groter kunnen inkopen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:56

Buiten om is een gazen hekwerk van 160.
Binnen in 3 keer lint hoogste 120 meen ik. Laagste draad 30.
Het springpaard kon daar over maar deed het gelukkig hier niet. Elders wel geflikt.
Tinker propte zijn dikke manen onder 1 meter toen is de draad van 30 cm erbij gekomen.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 23:08

Hier is de omheining op zijn hoogst 1.60m gok ik en op zijn laagst ongeveer 15/20cm. Het was eerst wat hoger, rond de 50cm, maar toen ik een dag buiten kwam en ons net afgespeende veulen ineens op het (niet omheinde) land van de boer naast ons zag staan heb ik toch maar heel snel een extra draadje gespannen :+

Hier hebben ze vandaag de mest op het land gereden, dus wat mij betreft mag het gaan regenen.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 23:14

Wij hebben kok hooi van Venhorst. Levering en communicatie is perfect de kwaliteit van het ruwvoer heel erg wisselend.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 23:36

<3 <3 <3 <3
goldenarrow schreef:
Oohh, wat leuk! Heerlijk ook voor zo'n beestje om van een asiel lekker naar de boerderij te gaan.

Wij zijn vandaag druk geweest. Er kwamen potentiële klanten kijken, dus alles moest weer netjes. Ook het hele pad naar de stal toe weer geveegd, nadat er de hele winter op is gelopen :=
En toen zag ik dit aandoenlijke beeld <3
[ [url=m/GGcRKI.jpg]Afbeelding[/url] ]

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 23:37

Prairy schreef:
Balen van de plantjes, maar komt vast wel goed.

Leuk Robijntjah :D

Akshay sterkte en Happinez ook.

Ik heb ook een strandje voor Olaf _O-
[ [url=m/u1AriX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/GxO4Xr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat super tof zeg!

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 23:41

Dais_ schreef:
Goed om te horen. Ik heb een offerte opgevraagd, want het is wel een stuk prijziger dan het hooi van de boer hier uit de buurt. Mja, nu gooi ik de helft weer op de mesthoop dus wat is dan duur?

Waardeloos als ze het niet willen eten he? Dat herken ik wel met die mieperds van mij :). Milo die smeert alles het liefst door zn hele stal en pist en poept er dan overheen..

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Wij hebben twee soorten hooi, de ene voorverpakt en de andere is natuurhooi. Het voorverpakte hooi is voor de hengst en is bijna op, het andere hooi heb ik nog maar is erg arm. Milo gaat rond 1 mei naar de opfok en nu twijfel ik of ik nog ergens hooi moet ophalen of hem gewoon het natuur hooi geef.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 23:44

Ik heb geen zin in de regen, we hadden net alles redelijk droog hier. Ik begreep vanavond dat we wel 40mm konden krijgen, ik zie dan mijn hele wei weer onder water staan he -O- . Ik heb nog wel even de paddock recht getrokken vanmiddag in de hoop dat ik weinig plassen krijg :).

Ik ben toe aan voorjaar :D

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 00:20

Hier regent het ondertussen lekker, gelukkig is het meeste al gerold. Het land was bijna droog. Volgende week als het goed is de hele week volop zon, dus ben me daar op aan het verheugen.

Vandaag de paddock even klaargemaakt, shetlanders beginnen alweer slecht te lopen

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 07:08

@dais; de flexpoles komen van hindernissencentrale.nl
Heel bij mee, weegt geen drol. Maar let op.. vanaf windkracht 3 a 4 gaan ze bewegen :') en 2,90m felgekleurde unit die verschuift daar vinden paarden wat van :))

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 08:10

Hahaha, goed dat je het zegt, dan kan ik ze steeds bij de buren op gaan halen vrees ik :=

Kojack, zeker heel vervelend. Hier trekken ze ook alles uit de voerbak en staan er vervolgens op te piesen.

Het stomme is, als ik het uit de voerbak pak en ik leg het terug in de stal dan gaan ze er wel weer van eten. Ik snap gewoon het probleem niet. Het is ook niet zo dat het nu zulk slecht hooi is. Het is nog groenig en ruikt gewoon naar hooi.. Ik snap het gewoon niet, maar ze eten het gewoon niet graag. En dat is balen want ik heb nog 8 grote balen en 4 in de opslag liggen bij de boer :=. Nog 6000kg niet lekker hooi te gaan...

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 08:24

Akshay schreef:
Heel bij mee, weegt geen drol. Maar let op.. vanaf windkracht 3 a 4 gaan ze bewegen :') en 2,90m felgekleurde unit die verschuift daar vinden paarden wat van :))

:= := :=

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 08:29

kojack schreef:
Akshay schreef:

:= := :=

Uitgeprobeerd :Y)
Mijn doodbrave klinisch dode fjord ging af toen ik dit uitprobeerde :)) (hoewel dat ook nog kon komen doordat een jonge ijslander voorbij gevlogen kwam)

Dat is vooral als je vol in de vrije wind zit hoor Dais, weet niet of jij onderaan de dijk zit of je bak bijv beschut achter een gebouw.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 09:11

Haha, hier dus maar bij gewone balkjes blijven, die vinden ze al spannend genoeg :D

Ze zouden hier gisteren komen injecteren, maar zoals zo vaak niet op komen dagen, heb daar zo'n hekel aan.
Nu komt hij om half 9...nou eens zien.
Al staat het nu volop te regenen, hopelijk rijd hij niet alles kapot.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:15

Hier net een vieze miezer, maar er komt nog meer aan zo te zien.

@karin: balen van je avondje uit. Ondertussen weer beter ??
@kojack: gewoon je natuurhooi gaan voeren en desnoods even een vitaminekorrel erbij geven.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:19

Akshay, ik zit inderdaad vol in de wind. Ik woon in een soort punt met aan 3 kanten rond ons de westerschelde. Wij hebben hier aaaaaltijd wind, altijd. Mijn bakzand ligt nu ook al voor de helft in onze wei en paddock en een groot deel bij de buren op het land.

DuoPenotti, zijn ze geweest?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:23

nope, nog steeds niet.

Dias, das ook niet fijn altijd wind.
Wij wonen midden tussen de weilanden dus ook vaak wind, maar niet in de mate van jullie.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:27

Dais_ schreef:
Akshay, ik zit inderdaad vol in de wind. Ik woon in een soort punt met aan 3 kanten rond ons de westerschelde. Wij hebben hier aaaaaltijd wind, altijd. Mijn bakzand ligt nu ook al voor de helft in onze wei en paddock en een groot deel bij de buren op het land.

DuoPenotti, zijn ze geweest?

:Y) vergeet die flexpoles :)) of met zandzakken erover, maar dan ga je voorbij aan het makkelijke want licht weinig sjouwen

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:31

Die flexpoles lijken mij wel ideaal, maar kan mij voorstellen dat ze als vlieger niet zo fijn zijn :P

Paarden staan al een tijd buiten, de stallen zijn uitgemest en ik zit gewoon een uur te vroeg te wachten op een cursus die ik online moet volgen, oeps we hebben de verkeerde tijd doorgegeven... had het een stuk rustiger aan kunnen doen -O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:41

Extra kopje koffie dan maar :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:44

Hahahaha.

Ik zit vandaag bijna de hele dag online, heb er een gat van 3 u tussen en hoop dat het dan droog is. Ga ik ff een rondje rijden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:47

Beter te vroeg dan te laat online :D

Hier is de mestwagen er eindelijk.
Maar 1 uur en een kwartier te laat, als ik dan niet meereken dat hij er gisteren om 4 uur ook al zou zijn.
Kunnen straks de weidepoorten weer dicht, vind het niet fijn dat alles open staat :D

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:48

Ik heb geen werk dat online uitgevoerd kan worden, dus ik zit letterlijk te wachten totdat het begint. Weglopen kan ook niet want het zou al begonnen moeten zijn. Ben wel blij dat ik thuis zit want inmiddels loopt de was al, op het werk zitten wachten in een vergaderruimte is nog minder. Wel al wat kunnen doorlezen maar dit is nogal demotiverend...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:27

Robijntjah schreef:
Hahahaha.

Ik zit vandaag bijna de hele dag online, heb er een gat van 3 u tussen en hoop dat het dan droog is. Ga ik ff een rondje rijden.

Oh als ik dan naar buiten ga zou ik gegarandeerd in een soort Alice in wonderland modus afdwalen en de tijd vergeten :))

Meeting al wel begonnen nu Marloes?

Fijn dat de kak er is DuoPenotti! Loonwerker En tijdsafspraak is lastig hè.. }:0

Hier wat lichte regen gehad.
Vanavond maar gauw bloempjes zaaien.

Afbeelding
Tot de roodwitte stok is tuin, maar daar lag de hoop compost dus moet nog gefreesd.
I love it :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:29

Oh nee, ik vind het wel lastiger dan gewoon na mijn werk maar tussen 3 online meetings in moet ik echt mijn kop leegmaken anders trek ik het vrij slecht.