Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EllyC

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 01:59

Ik ben elk jaar met de jaarwisseling in stal te vinden. Vast uitje.
De 2 onrustigste heb ik vast, andere ook halster om voor de zekerheid.
En dan staan ze nog opgesloten in een inloopstal.
Ik zou het echt iet durven om ze in de wei te laten en er al helemaal iet om er niet bij te zijn.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 09:59

Mijn paard geniet van het vuurwerk, die staat vol verwondering te kijken.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 10:05

Geluksvogel. Mijn ruin vindt het heel eng. Zijn spanning is voor mijn merrie reden om uit haar dak te gaan. Waarop mijn ruin weer in paniek raakt :roll:
Ik heb ze gister uit de wei kunnen vissen. Door het draad gegaan, heel onrustig. Een straat achter stal werd vuurwerk afgestoken.
Gelukkig zijn de isolatoren verbogen en is het draad los gekomen. Geen gewonden.
Afbeelding

Ik ben voor het eerst deze week blij met de regen. Dat betekent minder vuurwerk. Ik kan er toch moeilijk 4 avonden bij gaan blijven :\
Leuk die dag eerder verkoop. Maar dat is ook een dag eerder afsteken omdat mensen niet kunnen wachten tot 31 december.
Gister heb ik gezien wie het was en kon ik via de ouders wel vragen of ze dat niet meer wilde doen. Geen idee of dat helpt. Zijn geen kwade jongens, ze hadden er alleen niet bij nagedacht dat de paarden er letterlijk van door het lint zouden gaan.

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 10:27

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga inderdaad in de avond nog wel langs bij de ponys.. hopelijk blijft het rustig in die buurt.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 10:54

Amber_anne schreef:
Hoe gaat het bij jullie

[ [url=m/PDt9J7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn god wat een drama! :wow:
Ik leef met je mee hoor! Is het inmiddels wat gezakt of staat het nog zo hoog? Heb je veel schade? :(:)

Mijn paarden staan in een relatief rustig gebied en zijn niet angstig, ik ben er nog nooit bij gebleven met de jaarwisseling en ook dit jaar niet van plan.
Waarschijnlijk zet ik de track dicht en de wei open zodat ze daar afleiding hebben van gras en kunnen rennen als ze toch schrikken. :)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 11:34

Amber-Anne, ik ken jouw situatie niet, maar ik denk dat ik ze in de bak zou laten en zorgen dat je ze pas vlak voor alles losbarst flink voert. Inclusief extra veel lekkere dingen zoals wortels enzo.

Ik denk dat ik dit jaar de oudste maar vast ga houden, die was vorig jaar heel rustig. Maar dit jaar staat ze voor op ijzers en bij de stallen is een stuk beton. Áls ze wil gaan rennen, ben ik bang dat ze wegglijdt.

Maar even zien hoe en wat.

Bij ons eerst - ben ik bang - de hel met carbid zien te overleven (paarden, mensen, ons huis). Ik vind carbid prachtig, mits normaal geproportioneerd (melkbussen). Hier schieten ze vanuit een giertank. In een straal van zeker 5 km trillen de ramen in hun sponningen en rammelen de pannen zowat van het dak)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 14:16

ik geef kwart voor 12 heel veel hooi en fingers crossed,na 1 uur kom ik weer controleren of alles nog op 4 benen staat,ben zelf als de doods voor vuurwerk en wil het niet overbrengen op de ponys, ze blijven in de loopstal met paddock,camera staat aan en tegenover mijn stal staan huizen en die mensen houden het ook in de gaten.

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 14:23

Vaste prik met de jaarwisseling naar stal. Rond half twaalf flink voeren, en dichtbij blijven of vasthouden zodra het gaat knallen. Ik neem ook allerlei lekkers mee, ter afleiding :)

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 15:04

Ze hebben 2 jaar in eigen beheer gestaan en de buren keken midde nacht. Nooit iets van gehoord. Afgelopen jaar stonden ze in pension en kregen we deze foto. (Zelfs met draden op half 7 ) onze 2 oudste gingen buiten staan en de rest sloot aan. Nu weet terug in eigen beheer. Ik heb de paarden buren gevraagd om na middennacht even te kijken maar maak me er niet druk om
Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 15:27

Ik blijf ook altijd thuis met oud en nieuw, ze staan binnen met licht en muziek aan en net voor 12 emmer met wortelen en brokjes

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 22:36

Afbeelding
Het water was gelukkig iets gezakt vandaag

Al het voer was open gegaan en had net alles bijgevuld. Nieuwe zak Pavo vital, nieuwe zak luzerne en nieuwe jerrycan lijnzaad olië :x Heb nu alles thuis staan en neem nu afgemeten bakjes mee

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 01:00

Jeetje wat een water bij sommige.... Hier vind ik oud jaar ook altijd wel spannend. Normaal gesproken ben ik er 1x per dag meestal smorgens, maar ga dan nog wel een aantal keer checken. Meestal gaat mijn man rond 00.30 even op de fiets kijken. Hopelijk krijg ik hem dit jaar weer zover ;) Wat dat betreft altijd blij als al die gekkigheid voorbij is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 09:33

Ik kom even mijn vreugde delen. Na een shocktoestand dat ik van mijn huidige plekje, mijn thuis, weg moet omdat het huis verkocht werd. Heb ik me toch een pareltje van een plek aangeboden gekregen!
Oké het is niet zo een mooie plek als ik nu heb, dat kan ook niet. Maar het komt er wel dicht in de buurt! Het ligt nog dichter bij het bos dan dat ik nu zit (kan dat?). Het hek grenst aan mijn weide. Het is ongeveer een halve ha. Het ligt dus omringd met het bos. Alles is al omheind met zowel klein gaas als met stroomdraad. Er is stroom, er is water, zelfs een elektrische waterbak. Ze gaan een stal voor ons leeghalen zodat ze een schuilstal hebben. Er is nog een hokje waar we onze spullen droog kunnen opslaan.
De weides zijn heel speels ingedeeld met in het midden bosjes waar ze lekker omheen kunnen rennen. Ik viel van de ene verbazing in de andere.
En dat voor.... 40 euro per maand :):) .
Het is instapklaar. Ga het nog even nalopen en langzaam aan het idee wennen dat ik toch echt wegga op m'n huidige plek. Ik mag komen wanneer ik wil.. Heel fijn dit. Zou bijna zeggen wonderen bestaan.

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 10:18

@Humpiedumpie wat fijn! Dat is zeker een leuk prijsje en hoe groot is het perceel?
Soms kan je echt mazzel hebben qua plekje. Heb ik zelf ook hoor, maar omdat het perceel niet van mij is is mijn angst ook wel daar weg te moeten en in mijn regio (den haag/westland) liggen de plekjes echt niet voor het oprapen. Ik ben er gekomen en toen is mijn gezegd dat er gebouwd gaat worden, dus het misschien een half jaar was. Ik sta er ondertussen ruim 7 jaar. Als ik dat van te voren wist had ik de stallen die er stonden afgebroken en alles nieuw neergezet.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 10:30

Gefeliciteerd *\o/*

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 11:11

Wat superfijn, Humpiedumpie, gefeliciteerd!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 14:52

Wat een goed nieuws zeg, en wauw wat je moet betalen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 15:01

Gefeliciteerd!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 16:26

Da's mazzel zeg, proficiat!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 17:14

Ik heb een pot stal die wil ik beetje bij beetje leeg gaan halen, kan ik de mest op de wei gooien of toch op de mesthoop.

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 19:08

Wat een fijn nieuws, Humpiedumpie - proficiat!
Klinkt echt super, en voor zo'n mazzelprijs *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 21:46

Ja ben echt blij, want de plek waar ik nu sta, op een afgelegen plek aan de rand van een natuurgebied, is eigenlijk niet te overtreffen.
Maar deze plek is nog meer echt ín de bossen.. Iets minder mooie locatie, Maar alsnog. En veel meer luxe, want nu heb ik 0 voorzieningen (waar ik oké mee ben hoor).
Het is geen vierkante weide, maar ik denk qua oppervlakte ongeveer even groot als ik nu heb; een halve ha.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 21:56

Dat klinkt als een heerlijk plekje! Wat fijn voor jou en je paarden! Hopelijk kunnen jullie er lang genieten, :j

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 19:56

Humpiedumpie schreef:
Ik kom even mijn vreugde delen. Na een shocktoestand dat ik van mijn huidige plekje, mijn thuis, weg moet omdat het huis verkocht werd. Heb ik me toch een pareltje van een plek aangeboden gekregen!
Oké het is niet zo een mooie plek als ik nu heb, dat kan ook niet. Maar het komt er wel dicht in de buurt! Het ligt nog dichter bij het bos dan dat ik nu zit (kan dat?). Het hek grenst aan mijn weide. Het is ongeveer een halve ha. Het ligt dus omringd met het bos. Alles is al omheind met zowel klein gaas als met stroomdraad. Er is stroom, er is water, zelfs een elektrische waterbak. Ze gaan een stal voor ons leeghalen zodat ze een schuilstal hebben. Er is nog een hokje waar we onze spullen droog kunnen opslaan.
De weides zijn heel speels ingedeeld met in het midden bosjes waar ze lekker omheen kunnen rennen. Ik viel van de ene verbazing in de andere.
En dat voor.... 40 euro per maand :):) .
Het is instapklaar. Ga het nog even nalopen en langzaam aan het idee wennen dat ik toch echt wegga op m'n huidige plek. Ik mag komen wanneer ik wil.. Heel fijn dit. Zou bijna zeggen wonderen bestaan.

Hoeee dann? Welke regio?
Super fijn voor je!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 22:52

Iedereen voorbereid voor vanavond?

Ik heb extra grote bakken slobber met wortel klaarstaan, die krijgen ze om 0.00 uur.

Rond 23.30 ga ik ze denk ik hun nachthooi geven.

Vanmiddag waren ze met een gierton carbid aan het schieten, dat vonden ze niet eng