Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 16:50

Wat grappig, die foto in een verkeers-spiegel. Ga ik ook eens doen!haha! Goed idee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 16:58

Bij ons fris en guur, maar een graad of 5, gaat bij ons ook niet vriezen.

Leuk solleke! Fijn dat het zo goed gaat.
Hier staan de knollies lekker in de (droge) bak met flink veel hooi. Gaan pas laat naar binnen tenzij het nog heel hard gaat regenen, maar daar ziet het niet naar uit.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:11

Fabster schreef:
Wat grappig, die foto in een verkeers-spiegel. Ga ik ook eens doen!haha! Goed idee!

Je moet wat als je altijd alleen rijdt :')

Ja ben echt blij [***], toch een beetje een gok één merrie bij drie ruinen. Maar de ruinen troepen samen en vinden haar maar een eng, raar ding _O-

Ze is ook mijn eerste merrie, en tjee, wat een chagrijn soms. Ga ik nog wel even aan moeten wennen hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:18

Heel herkenbaar solleke. Het heeft bij mij ruim een jaar geduurd voordat ik aan mijn merrie gewend was.....

Maar nu vind ik het een heerlijk dier, zoooo duidelijk wanneer het mevrouw niet aanstaat }> . Het is nu echt mijn allerbeste vriendin <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:00

@Solleke_Noah : wat een smal paadje, als er iets van de andere kant komt heb je een probleem :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:02

Wij hebben bijna enkel zo'n paadjes, of asfalt. Een fietser kan zich nog nét langs ons persen :P (dan gaan we even op het gras staan). Ben niet voor niets jaloers op jullie prachtige ruiterpaden :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:03

Die van mij zou daar niet eens kunnen draaien zonder het draad te raken :D

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:02

Mijn telefoon geeft toch nog hoge temperaturen aan voor de komende week. Komt niet eens rond het vriespunt. Of werkt die niet goed. Ik hoor jullie zo over vriezen??

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:07

Als het maar droog blijft t/m maandag. Zand is bet gebracht. Gaan ze 20m2 voor de stal van Bubbles beklinkeren. De paddock werd namelijk steeds erg nat.

Kids hele dag buiten geweest.
Heel gezellig met de verzorgster.
De oudste en mijn verzorgster hebben lekker wat met de tinker gedaan.

Nu kids in bad. Eten bijna klaar. En dan tijd om te chillen.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:10

DubbelDun schreef:
Die van mij zou daar niet eens kunnen draaien zonder het draad te raken :D

Wat dacht je van de mijne als hij met zijn staart zwiept hangt ie in het draad.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:15

Idd waterkoud buiten brrrrr :brr:
Net op het weer spraken ze idd over een groot temperatuur verschil tussen noord & zuid.

Hahaha fijn pad idd Solleke :D

Dat is fijn Anke een verharding! Ik ben ook elke dag blij met ons betonplaten pad dat 2 weken geleden is aangelegd.

Met dit weer staan die van mij id bak. Doen jullie iets (behalve voeren van hooi) zodat jullie paarden zich niet vervelen als ze id bak staan? Hooi krijgen ze hier op stal en ik wil niet dat het zo'n bende wordt id bak....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:20

Hoe lang zet je ze dan in de bak eigenlijk?

Ik hang het op 2 hoeken in netten op. En laat het gemorste liggen. Totdat de bak gesleept word en dan zijn het maar 2 hoekjes die ik hoef op te ruimen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:05

Ik had hooi in de bak gegeven. Maar dat geeft nogal zooi.
Als ze 1-3 uurtjes erin staan, kunnen ze wel ff zonder hooi. Heb er wel een waterbak staan.
In de bak leg ik weleens rubber opblaas spullen. Vinden sommige leuk om mee te spelen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:11

Solleke...ik ben met je eens dat IJslanders meer kou zijn gewend,alleen hebben we hier heel vochtige kou...veel regen dat is toch een ander verhaal :o
Beer waardeerd het iig,hij staat lekker in de hoek uit de wind en normaal gesproken staat hij aan de andere kant van het hek.De andere 2 stonden al regelmatig onder het afdak :j

Leuk je foto's,fijn dat je al zo kunt genieten :)

Ja...het weer geeft iets heel anders aan dan een paar dagen geleden,veel regen vooral...zelf maar voor het zonnetje spelen {:}

Met mijn slowfeeder wordt er bijna niets gemorst,is echt te verwaarlozen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:16

Hier gaat alles tot de laatste spriet op :D

Net heeft de smid nog even mijn bonte gedaan, was behoorlijk koud en dan stond ik nog uit de wind :D

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:25

Bij ons was het weer vanmiddag best aardig. Goed genoeg iig om een beginnetje te maken met het snoeien (als in: niet veel van overlaten) van de klimop langs de track. Kruiwagen vol klimop en braam (au!), kan mooi vrijdag met de ophaaldienst mee.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:26

Dat spul is net onkruid en kun je niet kort genoeg weghalen :D

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:30

DubbelDun schreef:
Dat spul is net onkruid en kun je niet kort genoeg weghalen :D

Inderdaad! Zal morgen even een fotootje maken van de wildernis. Volgens mij is de hoofdstam 10 cm doorsnee. Met extra moeilijkheidsgraad: hij zit tussen een metalen hekpaal en het hekwerk (zo'n groen Heras hekwerk gazen geval). Probeer die maar eens door te zagen :x

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:32

Solleke_Noah schreef:
Dat is snel geregeld biscaya!

Haha Tinky, ijslanders zijn wel guurder gewend in het thuisland. Maar ik snap je, mijn oudje staat nu met deken met hals :o

Caily: zou het een merrie ding zijn? (maar Bo is een ruin zeker). Elska wandelt ook rustig weg als ik haar wil pakken, ik ben gewend dat mijn paarden in mijn broekzak kruipen :P ik paai haar met een worteltje, misschien niet de goeie manier, maar ach. Zij werken, dan krijgt ze ook heus wel wat ;)

Mest spreiden wij terug over het land uit. Wel lastig als dat niet kan.

Handig wel zo'n lieve loonwerkers/buurmannen :D

Hier was het toch ook een koud ochtendritje :brr: wel overal plassen, deze nacht flink geregend. Gisteren was het water in de emmer bij de paarden zowaar bevroren!

Mijn nieuwe ijslanderdame doet het super, de groep is al erg rustig naar elkaar en we hebben al veel buitenritjes kunnen maken.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Typisch dat weer ik woon niet zo heel gek ver volgens mij bij jou vandaan en hier niks anders dan eigenlijk voorjaar weer,wel nu een paar nachten geregend maar overdag zonnetje en lekker weer.Ik heb in oktober een deken aangehad toen het even echt zo koud werd,maar op een gegeven moment was het terug 15 graden toen heb ik het deken er terug afgedaan.Dus dit jaar geen deken, alleen als het nu heel erg zou gaan regenen doe ik een regendeken op.
Hier staat zelfs de Brem weer in bloei >;)
Als het weer zo blijft ,gaan de paarden maar heel kort op de winterwei staan denk ik.

Leuke ijslander trouwens die heb ik vroeger ook veel gereden vooral ingereden dat was niet altijd een lolletje :-)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:36

@hillary: als je aan loog kunt komen... flink wat 'wonden' zagen in de stam, of een paar gaten in boren (schuin naar beneden) en daar loog in doen... dat overleefd ie echt niet :D

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:42

:D we beginnen maar even met kortwieken; hij is een paar jaar flink verwaarloosd en kon dus lekker zijn gang gaan. daar gaan we nu maar even een stokje / schaartje voor steken :Y)

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:55

Ze staan van ongeveer 9 tot 2 in de bak. Hebben wel water. Aan de ene kant denk ik idd misschien moet ik wat hooi voeren. Aan de andere kant vind ik die draken ook wel verwend genoeg, en hebben ze het er maar gewoon mee te doen.... ;)

Succes met snoeien! Mijn schoonmoeder is er gelukkig dol op tuinieren, dus die doet ook onze tuin *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:06

Ik waag het er in ieder geval niet op. Ik zou veel te bang zijn dat ze al is het maar uit nijd, zand gaan staan happen.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:10

Even geen paarden maar een kattenfoto. Meet Jos, onze muizenvanger (en af en toe een vogel) en koning Jos heeft een privé entree.. Ons wc raampje! :') te lollig om niet te delen!

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:10

gave foto!