Dani62 schreef:Wat zijn nou faciliteiten die een paard nodig heeft dan?
wei
kuddegenoten
water
voer
en daarnaast natuurlijk nogal wat puntjes
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Dani62 schreef:Wat zijn nou faciliteiten die een paard nodig heeft dan?

), dat onze stal het verder goed voor elkaar heeft. Joonsel schreef:Dani62 schreef:Wat zijn nou faciliteiten die een paard nodig heeft dan?
Een schone box van 3x3, 3x per dag brok, een uurtje rijden, een lekkere warme deken.Toch?
silfie35 schreef:ff offtopic: wil ff mn profiel veranderen... hoe moet dat???
LINS schreef:Overigens vind ik niet dat alle stallen over één kam geschoren kunnen worden, maar dat je per stal moet kijken hoe goed of slecht deze is voor een paard......maar dat is slechts de mening van iemand die paardloos is, ik zou niet kunnen zeggen waar ik de prioriteiten neer zou leggen als ik een eigen paard had. Voor de meeste hier is dat duidelijk de mogelijkheid tot weidegang. Helaas is dat niet overal mogelijk en vind ik, in mijn ogen (als manegeruiter), dat onze stal het verder goed voor elkaar heeft.
ELpatcho schreef:Op maneges word toch nogal commercieel gedacht, ik heb op verschillende gewerkt en stage gelopen. En omdat het commercieel is staat de ruiter voorop natuurlijk. Tja het is en blijft een bedrijf (niet alle maneges natuurlijk om een nieuwe discussie te voorkomen)
Toen ik vroeger op een manege wou, dacht ik daar ook totaal niet aan. Mijn ouders waren verstandiger en hebben mij uitgelegd waarom ik niet mocht.
Danielledm schreef:ok![]()
Maar in pensionstallen heb je ook hele grote verschillen. Hier in de buurt heb je pensionstallen met alleen een stuk land en een halve gare buiten bak maar ook pensionstallen met gouden staldeuren (bewijsvanspreke)
Maar als ik mocht kiezen ging ik voor de eerste
LINS schreef:Goedemiddag!
Boeiende discussie dit.
Ik woon zelf in Den Haag en ben iemand die GEEN eigen paard heeft. Ik rij dus op manegepaarden, inmiddels al 12 jaar. Ik heb geen eigen paard, omdat ik er simpelweg geen geld en (vooral) geen tijd voor heb. Bij ons op de manege is niet iedere dag voor elk paard geen weidegang mogelijk, maar toch heeft onze stal 5 sterren. Denken jullie echt dat deze stal slechter is voor paarden dan stalling ergens bij een boer met land (die overigens niet in Den Haag te vinden zijn)?
. Mijn eigen paard zal je er niet gelukkig mee maken om daar te staan.

Maanling schreef:@_Sammie_ een paard is juist helemaal GEEN regelmaatdier.
_Sammie_ schreef:O, nee?
Dus jij geeft je paard ook elke dag op een ander tijdstip te eten, elke dag wat anders te eten en zet hem week 1 op zaagsel en de tweede week op stro, dan krijgt hij hooi en dan krijgt hij kuil, dan staat hij 24 uur per dag op de wei, dan 24 uur per dag op stal??
Danielledm schreef:ok![]()
Maar in pensionstallen heb je ook hele grote verschillen. Hier in de buurt heb je pensionstallen met alleen een stuk land en een halve gare buiten bak maar ook pensionstallen met gouden staldeuren (bewijsvanspreke)

Nadya schreef:Zo'n manege heb ik dus om de hoek (met 5 sterren). De paarden staan in boxen, de pony's in stands. Er zijn geen paddocks, geen weides. Wel twee binnenbakken, een springtuin e.d.![]()
Zullen de paarden heel blij mee zijn.![]()
Mijn vriend heeft er 5 lesjes gereden en vond het te steriel. Had ik hem al voor gewaarschuwd, maar ja, al doende leert men. Mijn eigen paard zal je er niet gelukkig mee maken om daar te staan.
![]()
Die staat veel liever in zijn enorme weide in de natuur met zijn vaste cluppie.![]()
Dus ja, ik denk echt dat die 5-sterren toko een stuk slechter is voor zijn paarden dan ik met mijn buitenpaardje. Je zou eens moeten zien hoe hij erbij staat.![]()
Daar kan geen 5-sterren manege tegenop!!!!!
By the way; mijn vriend had daar steeds priveles van een andere instructeur, waardoor hij steeds andere manieren te horen kreeg om te rijden. Ook niet zo handig, zeker niet als je een beginnend ruiter bent.![]()
Nu rijdt hij bij iemand prive (iemand vanuit de klassieke dressuur), die haar twee eigen paarden lekker buiten heeft op een boerderij met een paar boxen, bak e.d. erbij. Is fijner voor die paarden als voor mijn vriend. Dus... 5 sterren zeggen ons erg weinig.
Te steriel, wil niet zeggen dat elke goede manege zo is. Ik zeg hier niet wat beter is, weidegang of een ster-manege, ik zou het niet weten, heb geen eigen paard, dus ik weet niet wat ik zou kiezen. _Sammie_ schreef:O, nee?
Dus jij geeft je paard ook elke dag op een ander tijdstip te eten, elke dag wat anders te eten en zet hem week 1 op zaagsel en de tweede week op stro, dan krijgt hij hooi en dan krijgt hij kuil, dan staat hij 24 uur per dag op de wei, dan 24 uur per dag op stal??
Dan krijgt hij bix dan alleen muesli en zo kan ik nog wel even doorgaan...
En het is geen regelmatigheidsdier???