Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bella123 schreef:merrieveulen schreef:biergistpillen schijnen een sterke uitwerking op huid en haar te hebben (daarmee dus hoogstwaarschijnlijk ook op de hoeven). zelf heb ik het echter nooit geprobeerd. een DA hier adviseerde het ook voor een hond met ernstige huid en vachtproblemen, en die heeft het erg goed geholpen.
Zou dit ook helpen bij mijn merrie die allergisch is voor zweet? Ze gaat na het zweten veel bijten en schuren. Natuurlijk spons ik het zweet na het rijden er zoveel mogelijk af maar misschien is dit ook wel een mogelijkheid. Kunnen die pillen verder geen kwaad dan?
Floran schreef:er kwam net nog ff wat in me op..
als je een cap hebt met zo'n stoffen buitenkant (fluweel) dan blijft er heel vaak stof en haar in hangen... dit kanje heel goed weg halen met plakbandjes... je plakt er gewoon een stukje (of een groot stukje) op en trekt dat er dan weer af, je kunt het er ook overheen trekken zegmaar (beetje slepen) maar zo'n plakbandje zit heel snel vol!
maaarrr.. je cap ziet er weer als nieuw uit!!
xMariekee schreef:Floran schreef:er kwam net nog ff wat in me op..
als je een cap hebt met zo'n stoffen buitenkant (fluweel) dan blijft er heel vaak stof en haar in hangen... dit kanje heel goed weg halen met plakbandjes... je plakt er gewoon een stukje (of een groot stukje) op en trekt dat er dan weer af, je kunt het er ook overheen trekken zegmaar (beetje slepen) maar zo'n plakbandje zit heel snel vol!
Dat vind ik een goede!! Ik zit altijd maar met een sponsje en dan zie je echt geen verschil
DendroFleur schreef:Oja, proeven downloaden van KNHS.nl en daarna plastificeren. Ga echt geen boekje kopen dat nat wordt, uit elkaar valt en kleine lettertjes heeft voor mijn voorlezer.
tessii1991 schreef:bij dressuur en dan wedstrijddocumenten
SuSEQ schreef:*Om de spijsvertering te bevorderen, krijgen alle paarden hier een handje gruis (tarwezemelen) bij hun krachtvoer. Naar het schijnt, gaat de vacht er mooi van glanzen. Door de scheve calcium/fosfor verhouding evenwel af te raden voor jonge paarden.
Groeten, SuSEQ
SuSEQ schreef:Magnesiumtekorten moet je niet opvangen door calcium of fosfor bij te voederen... Het gaat er hem om dat er ongeveer twee keer zoveel Calcium als fosfor in je voer moet zitten. Als die verhouding niet in orde is, kan je veulen met een groeiachterstand komen te zitten. Bij een ouder paard speelt dit zo geen rol, omdat die niet zoveel calcium/fosfor verbruiken.
Groeten, SuSEQ