Shapley's MTG

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Coentjuh

Re: Shapley's MTG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 10:03

Bij Coen zijn die er nu aardig bij.. maar alles mag van mij snel gaan groeien, en worden zoals zo'n sprookjes barbie paard Pling haha

Knakkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 12:12

Ik meld me ook even...

Ik heb een staart-schuurder waarvan we nog niet zeker zijn of het werkelijk zomereczeem is (is weer een ander verhaal). Ook schuurde hij een heel klein stukje manen.

Heb nu Shapley´s gebruikt omdat men beweert dat het ook voor staart-schuren zeer effectief is. En het zou natuurlijk geweldig zijn als de boel weer snel terug groeit! Clown

Mijn bevindingen tot nu toe:
Het is een vette zooi maar of het helpt, geen idee! Lachen (nu 3 keer gebruikt)
Hij staat 24/7 op de wei dus ik zou hem echt eens op stal moeten zetten om te kijken of hij weer gaat schuren.
Kan ook nog niet zeggen dat er haar terug groeit maar misschien moet ik toch wat meer geduld hebben.

Ik houd jullie op de hoogte!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 13:30

merrieveulen schreef:
Vajente schreef:
Flicka is ook een stukje kleiner geloof ik, dan word het al wat makkelijker

yup, vooral het druppelen tussen de manen van bovenaf... en de staart omhoog doen om ertussen te druppelen doe ik ook liever bij flicka (1,01 meter) dan bij een paard van 1,70, aangezien ik maar 1,63 lang ben, hihi! hoewel een krukje ook wonderen kan doen natuurlijk.

ik ben zelf ook maar 1,65 dus denk dat een krukje wel handig kan zijn
helaas is het ook nog eens een paard wat een hekel heeft aan gepruts dus stil staan doet ze ook niet Koe

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 22:30

Ik kom ook even melden hoe het hier gaat met de manengroei Haha!

Dit was een week of 2 voor ik begon met smeren:

Afbeelding

en dit is nu, 3 maanden later:
Afbeelding

Haha!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 22:31

Wauw ziet er goed uit Kjoetie!
ik ga van de winter pas smeren met dit goedje

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 23:49

nou ik heb donderdag mijn paardjes niet gezien (onhandige werktijden maar goed...), en Flicka heeft dus van die mooie donkere plekken op de ingesmeerde plaatsen (stukje rond de staartwortel o.a. omdat ze dat af en toe schuurt), maar niet meer dan met gewone babyolie.... de manen en staart zijn iig heerlijk zacht en goed te kammen, tot dusver ben ik tevreden, nu de groei nog!

kadansjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 18:57

helpt dit ook voor een vollere staart?

en is het niet heel erg chemisch dat staartharen kunnen afbreken of dat het de staartwortel gaat irriteren?

nu ik zo jullie reacties lees ga ik het ook maar proberen, zag het in een ruitersportzaak staan maar dacht dat het onzin was...

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 18:59

nou er staat wel op de fles dat je 't eerst moet testen op een klein plekje ivm mogelijke allergie, ik heb echter tot dusver nog niemand gehoord over allergische reacties. bij Flicka gaat het tot op heden uitstekend, geen sprake van irritatie e.d.

kadansjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:06

waarop testen dan? gewoon kleindrupje op de staart wortel proberen?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:33

ik had geluk, Flicka had een klein kaal plekje op haar kont. daar heb ik dus twee drups opgesmeerd, er zat geen haar op dus ik zou het goed kunnen zien als ze er last mee kreeg. ik zou een plek nemen waar je de huid in ieder geval goed kunt zien.

overigens zit er op het kale plekje waar ik getest heb inmiddels wél weer haar, hihi!

kadansjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:38

kan het bij de singelplek proberen, heeft hij ook geen haar, was vroeger een wondje (paard kan helaas niet tegen leren singels) maar is nu dicht, soort van litteken, groeit ook geen haar op, ga ik het daar wel proberen...

hij heeft nog wel meer van dat soort plekjes, doe ik het overal wel hihi is die daar ook gelijk van af, heb ik weer een heel paard Tong uitsteken

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:39

een kaal plekje maakt het wel makkelijker om evt. irritatie of andere allergrische reactie te zien ja... volgens mij gaat het niet zo snel mis, maar mocht het bij de jouwe wel irriteren dan kan hij na de test een poosje geen singel om natuurlijk, hihi!

kadansjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:49

ja is ook zo maar heb nu een schapenbontje voor om de singel dus heeft ie er geen last van denk ik..

maar hij heeft ook op z'n beentjes kale plekken dus probeer ik het daar wel

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:04

hihi ja dat zou ik dan eerder doen, hihi! ach nou ja, de kans dat het niet goed is is altijd nog een stuk kleiner dan dat het wel goed is lijkt mij.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 08:53

Ik heb het idee dat de staart hier steeds voller wordt aan de bovenkant. eindelijk, want het groeit echt voor geen meter. Ik laat het al meer dan een jaar groeien, maar het blijft een beetje nietig (vroeger werd ze altijd opgeschoren de staartwortel). Ik heb de lengte van manen en staart niet gemeten toen ik begon (stom) maar ik ga nu eens een meting doen en over een lange tijd weer.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 00:12

heeft iemand van jullie ook het idee dat schuren juist meer wordt na het gebruik? ik heb Flicka nu twee keer gedaan, ook op plaatsen waar ze af en toe schuurt maar op die plaatsen lijkt het eerder erger geworden. datzelfde geldt voor de haflinger van mijn zusje.

hoort dit erbij wanneer je begint met gebruiken of gaat er hier iets niet goed? ik heb het van tevoren getest op allergische reacties maar daar ging het wel gewoon goed...

of zou het gewoon toeval zijn?

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 09:23

ik heb het voor het eerst 2 weken terug op de staart van mijn paard gedaan die ernstig kaal was van het schuren... Opgedaan en ze schuurde niet meer, week erna er weer opgedaan voor de groei Knipoog en na 3 dagen had ze geschuurd, ik het er weer opgedaan en sindsdien heeft ze niet meer geschuurd..

Ik denk toeval?

Misschien is het schuren wel net zoiets als roken Tong uitsteken zijn onze paarden verslaafd Schijnheilig

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 02:01

Hmm dit klinkt tot nu toe wel als een goed middel ik lees nog even mee Lachen en hopelijk voor en na foto's te kunnen bewonderen. Die van mij mist door een akefietje inde wei al eventjes een pluk manen maar lijkt niet echt op te schieten qua aangroei. Dus misschien dit ook maar eens proberen.. Lachen

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 10:57

ik smeer het nu 2 weken en ik zie toch echt wel verschil Ja
haar manen zijn wel een centimeter of 2 langer
en er groeit ook een nieuw laagje haar bij, vooral bij het stuk wat het dichts bij haar schoft zit
en daar ben ik ook heel blij mee want dat stuk is altijd al veel dunner als de rest Haha!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 07:53

moet je vaker smeren als ze met regen in de wei staan? of is het een beetje waterproof Clown

Bij uut begint het nu te groeien, ze heeft stekeltjes, het was dan ook helemaal kaal,

Knakkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 23:35

Ik gebruik het nu al een aantal weken en het schuren van de manen is volledig over. In het begin kwamen er veel schifers los en nu is de huid zuiver.
Zijn staart is nog wel gevoelig maar de kale plekken zijn weg. Er komen nog steeds schilfers los.

De huid onder zijn voorpluk (dus echt de huid onder de haren) was ook schilferig dus dat smeer ik nu ook in. Schilfers komen ook daar nu los.

Maar wat een vette zooi! Ik moet hem echt met regelmaat wassen want het ziet er niet uit.
Trouwens, ik smeer hem om de dag of om de 2 dagen in.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 23:37

ik heb het bij Flicka nu twee keer gedaan, en zij ging eerst meer schuren, maar er kwamen inderdaad een hoop schilfers mee. misschien was dat de oorzaak van de jeuk, of een 'toevallig' bijkomende andere oorzaak... nou ja, ik probeer gestaag verder... ik doe het eens in de 1,5 week aanbrengen, en ik was het er niet uit. alleen haal ik het overtollige weg met een spons, en ook voor het optuigen haal ik de grijze plekken weg met een spons.

Knakkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 23:42

Dat van die spons is een goede tip. Iedereen lacht mijn paard uit!
Ik zal het ook eens terug gaan brengen naar 1 keer per week smeren....

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 23:45

Ik smeer het bij flap op de jeukplekken onder haar buik en die waren mooi aan het genezen. Een paar dagen niet gesmeerd en ze zijn meer open... Vandaag er maar snel weer opgedaan.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 09:44

Knakkertje schreef:
Dat van die spons is een goede tip. Iedereen lacht mijn paard uit!
Ik zal het ook eens terug gaan brengen naar 1 keer per week smeren....

Meen je dat nou? Omdat je paard spul in dr manen heeft en het een beetje grijzig/vettig word? Daar zou ik echt compleet schijt aan hebben! Ik smeer het ook 1x in de week, maar dat vind ik eigenlijk wel genoeg voor dat geld en zie langzaam de manen groeien Lachen