Dierenbescherming op bezoek!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjaM

Re: Dierenbescherming op bezoek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 15:38

maccie schreef:
ik heb zo het topic eens doorgelezen en bekeken maar ik moet zeggen dat er toch wel andere oplossingen zijn dan het zo regelen. tevens vind ik en ik heb zelf ook 2 fjorden dus ja weet best dat het kan etc. je ze niet op een modderpoel 24 p.d buiten hoort te laten.. ga er zelf eens in staan het is vochtig beesten kunnen niet lekker rond wandelen en doen.. dan zou ik ze toch op stal gooien of tot er een juiste oplossing is ergens anders onder brengen.

Als je daar financieel de middelen toe hebt, kun je dat inderdaad doen ja Bloos

Ik heb een extra hypotheek afgesloten om dit weiland te kunnen kopen. Dat kost me al zo'n 200 Euro per maand. Daar komen dan de kosten voor hooi, brokken en onderhoud nog bij. Aangezien ik maar gewoon een kantoorbaantje heb en ook een gezin met 2 kinderen, is het echt geen vetpot bij ons. Ik heb mijn paard al 15 jaar en ze staat al die tijd al dag en nacht buiten en mankeert zelden iets. Zet ik haar (noodgedwongen) binnen, dan wil ze niet eten of drinken en verpietert ze helemaal. Daarom laat ik haar de vrije keus en sluit ik haar niet op...

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:41

ze staan elders nu spark mag niet op stal machteld dat weet jij ook en spetter moet nu maar op stal die gaat op merrie jacht
maar iik kraak geen bokkers af iedereen heeft zijn eigen mening ik dus ook en jullie ook allemaal maar de achterliggende gedachte van de db is niet fair ik werkte er zelf en ze wisten van de situatie af o pde foto's zie je dus alleen het eerste en midden stuk het derde stuk stond de dagen erna ook open mar ten tijde van de storm niet
ik had o zo graag maatregelen genomen maar dit is het eerste jaar dat ik bij een boer sta en dus niet mijn eigen zaakjes mag regelen, dus zand storten tegels leggen ect .
hoe jammer en zielig ik het ook vind voor de paarden ze moesten met de storm en twee a drie dagen erna op het midden stuk blijven omdat de bomen en draden op eht derde vrij goede stuk schade hadden gemaakt de stal die er is die is blijven staan met de storm maar daar is ook alles meegezegd daar zet ik mijn paarden niet eens in ! de andere stallen waar spetter nu dus in een van die staat zijn op de boerderij zelf en dat was voor de storm niet meer haalbaar vandaar de keuze ze op het midden stuk onder te brengen en ook wachtende tot de boer zo vriendelijk was het zomer stuk voor ons gebruiksklaar te maken (wat het nog niet is omdat spetter er dus niet in kan en niet in blijft staan)
maar goed ik respecteer een ieder zijn mening behalve in deze die van de db want ik werkte daar dus zoals eerder vermeld en ze wisten van de situatie en we hadden afspraken en die zijn zowel hun als ik in een bepaalde zin niet nagekomen

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:46

NatasjaM schreef:
maccie schreef:
ik heb zo het topic eens doorgelezen en bekeken maar ik moet zeggen dat er toch wel andere oplossingen zijn dan het zo regelen. tevens vind ik en ik heb zelf ook 2 fjorden dus ja weet best dat het kan etc. je ze niet op een modderpoel 24 p.d buiten hoort te laten.. ga er zelf eens in staan het is vochtig beesten kunnen niet lekker rond wandelen en doen.. dan zou ik ze toch op stal gooien of tot er een juiste oplossing is ergens anders onder brengen.

Als je daar financieel de middelen toe hebt, kun je dat inderdaad doen ja Bloos

Ik heb een extra hypotheek afgesloten om dit weiland te kunnen kopen. Dat kost me al zo'n 200 Euro per maand. Daar komen dan de kosten voor hooi, brokken en onderhoud nog bij. Aangezien ik maar gewoon een kantoorbaantje heb en ook een gezin met 2 kinderen, is het echt geen vetpot bij ons. Ik heb mijn paard al 15 jaar en ze staat al die tijd al dag en nacht buiten en mankeert zelden iets. Zet ik haar (noodgedwongen) binnen, dan wil ze niet eten of drinken en verpietert ze helemaal. Daarom laat ik haar de vrije keus en sluit ik haar niet op...

ik heb de financiele middelen er ook niet voor maar zorg ervoor dat ik altijd wat opzij heb voor ziekte of eventueel leed en neem aan jij ook Ach gut
het is gewoon een dure hobby wat wij hebben de een heeft er gewoon meer dan de ander ik heb er twee en had altijd alles goed op orde maar aan het weer kan je niks veranderen en niet iedereen is in staat om een stalling te betalen als had ik daar het geld voor gehad spark mag niet op stal , maar dan zou ik het ook niet doen .
buiten is goed kijk zoals ze erbij staan op mijn eigen gemaakte foto's stonden ze net voor de db kwam maar toen die kwamen zag het land er zo uit als op hun foto's omdat er een zware regenval en storm was geweest en wij als leken daar niks aan kunnen doen misschien had ik eerder aan de bel moeten trekken bij die boer , om een ander stuk maar dan nog er stonden ook ong andere paardjes en mijn klophengst en hengst kunnen nu eenmaal niet tussen de merries .
maar goed we zien wel hoe alles verder verloopt laat ze van de zomer maar weer eens komen kijken Clown

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:49

Het spijt me verschikkelijk dat ik het zeg, maar als je de financieële middelen niet hebt om je paard een goede plek te geven (en dat kan dus best blubber zijn, maar met een schuilstal of afdak, en een stuk waar ze droog kunnen staan), vind ik dat je geen paarden hoort te houden.

En ik zal het wel weer niet mogen zeggen 'omdat ik het makkelijk heb en het geld wel heb', maar sorry, dat is mijn mening...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:51

Ik vind ook dat als je het financieel niet op kunt brengen, je verkeerd bezoig bent.

maccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:54

ja je kiest er zelf voor twee.. toch denk ik als je zowiezo een hengst wilt houden je niet kan verwachten dat dat zomaar bij een boer op een weitje kan. Ik zou daar persoonlijk niet voor kiezen helemaal niet als het 100 % goed geregeld is en er merrietjes in de buurt lopen. en vroeger had je spraky toch ook niet op zo stuk staan waar onwijs veel goede omheining was, redelijk normaal en daar bleef hij toch ook netjes staan..

maar goed ik hoop dat het snel allemaal goed komt voor je en dat je gewoon ene fijn stuk land met een schuilstal krijgt, want wat ik hier zo leest stelt de db dat verplicht. ik ben wel wat bevooroordeeld of paardn in weitjes houden, maar daar gaan we maar even verder niet op in hihi.

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 15:57

Vjestagirl schreef:
Het spijt me verschikkelijk dat ik het zeg, maar als je de financieële middelen niet hebt om je paard een goede plek te geven (en dat kan dus best blubber zijn, maar met een schuilstal of afdak, en een stuk waar ze droog kunnen staan), vind ik dat je geen paarden hoort te houden.

En ik zal het wel weer niet mogen zeggen 'omdat ik het makkelijk heb en het geld wel heb', maar sorry, dat is mijn mening...

Ik kan mijn paard prima onderhouden, maar ik kan niet zomaar zeggen; laat ik ze eens een week of wat naar een pensionstalling brengen of zo. Bij mij hebben ze een schuilhok, een stalcontainer en droge stukken, dus ik vind dat ik zeker niet slecht voor mijn paard zorg.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:07

het over het algmeeen onderhouden is geen probleem degene die me hier kenne weten dit ook ik doe alles voor me paarden , waar wij eerst stonden machteld bleef spark ook staan maar daar stond maar een shet merrie tussen aan de andere kant van de omheining en spark heeft geen neigingen als hengst gelukkig spettertje wel dus die staat op stal ,
maar ze staan nu ook anders alleen niet bij elkaar helaas maar dit is zo het beste voor spark en spetter onstnapt toch alleen maar , maar goed het geld voor de weide en voer en kuil en alle extra;s zijn aanwezig maar qua finacieel bedoelde ik dat ik geen stalling van 400 euro per maand ga betalen als ik er momenteel niks mee doe al een jaar of 3 en het ziijn doorgewinterde beesten het feit dit jaar is dat er geen winter is Clown

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:08

NatasjaM schreef:
Ik kan mijn paard prima onderhouden, maar ik kan niet zomaar zeggen; laat ik ze eens een week of wat naar een pensionstalling brengen of zo. Bij mij hebben ze een schuilhok, een stalcontainer en droge stukken, dus ik vind dat ik zeker niet slecht voor mijn paard zorg.

Ik denk ook dat ze jou situatie niet bedoelen (ook al ben je de TS), maar die van spetter. Ik krijg de indruk dat jouw paarden er beter bij staan en zo te horen ben je ook duidelijk bezig om de weide beter begaanbaar te maken OK dan! .

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:13

toch zijn er bij mij ook droge stukke en stal , alleen met de storm ect neem k aan dat iedereen een andere zorgmaatregel heeft genomen en moeten nemen die dagen ,
en hoe banketstaaf het ook is ik hoest echt de 400 pm niet op voor een manege stal terwijl er 1 al niet op stal mag en de mini nu een lief shet stalletje heeft

simpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:22

spetter04 schreef:
toch zijn er bij mij ook droge stukke en stal , alleen met de storm ect neem k aan dat iedereen een andere zorgmaatregel heeft genomen en moeten nemen die dagen ,
en hoe banketstaaf het ook is ik hoest echt de 400 pm niet op voor een manege stal terwijl er 1 al niet op stal mag en de mini nu een lief shet stalletje heeft

ik begrijp hier dus uit dat je wel een stal hebt of niet??
Ik kan me niet voorstellen dat je fjord die ene dag met die storm (toen ze dus beschutting nodig hadden) een dag stal niet zal overleven.

simpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:23

NatasjaM schreef:
Vjestagirl schreef:

we doelen hier ook niet op jou, jij hebt toch een schuilplek voor je paarden waar ze gewoon gebruik van kunnen maken?

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:26

simpie schreef:
spetter04 schreef:

Ik kan me niet voorstellen dat je fjord die ene dag met die storm (toen ze dus beschutting nodig hadden) een dag stal niet zal overleven.

stal is een open stal , dus daar kan die in maar doet ie niet en die was met de storm zowieso afgesloten daarheen omdat het niet veilig is omdat je toch midden in een open boomgaard staat,
maar als je nu zo nieuwsgierig bent naar de stal hoe staan ze nu en ect dan kom je maar even een kijkje nemen mag gerust hoor ik hou je niet tegen als je wilt hoor ik het wel dan pm ik me 06 wel even kunnen we een afspraak maken voor een dag adres en tijd tot dan

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 16:29

Ja, bij mij kan alles naar binnen als ze willen Haha!

simpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:29

[/quote]

stal is een open stal , dus daar kan die in maar doet ie niet en die was met de storm zowieso afgesloten daarheen omdat het niet veilig is omdat je toch midden in een open boomgaard staat,
maar als je nu zo nieuwsgierig bent naar de stal hoe staan ze nu en ect dan kom je maar even een kijkje nemen mag gerust hoor ik hou je niet tegen als je wilt hoor ik het wel dan pm ik me 06 wel even kunnen we een afspraak maken voor een dag adres en tijd tot dan
[/quote]

Spetter:

Sorry maar geen interesse, woon trouwens aan de andere kant van het land.
Ik mag toch wel vragen hoe het zit. Ik probeer alleen maar jouw situatie in te denken en heb daarmee geen verkeerde bedoelingen.

Groetjes,
Simpie
Laatst bijgewerkt door simpie op 31-01-07 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:30

en mijn paarden zien er trouwens ook niet slecht uit ze hebben lekkere dikke pensen want ja tis heus tis echt tis waar ze krijgen iedere dag eten zowel kuil voer als biks wortels zo nu en dan slobber, dun zijn ze zeker niet eerder te dik maar goed dat ligt ook aan de conditie waarin we verkeren momenteel Clown en spettertje is momenteel ook behoorlijk fors dat we even uit moeten kijken voor eventueel bevangen raken van de zomer dus die is ffkes op rantsoen......maar de meeste paarden die in de blubber staan of iets dergelijks die zien er niet slecht uit tenmisnte ik zie paarden vaak zat in de modder of op een stal staan die het slechter hebben
de onze die buiten staan dan spreek ik denk ik voor meerdere die zijn of haar paardje buiten hebben die hebben lekkere volle wintervachten , een ronde buik en goede uitstraling

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:30

Afbeelding

waar staat dat stalletje dan?

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:31

spetter04 schreef:
en mijn paarden zien er trouwens ook niet slecht uit ze hebben lekkere dikke pensen want ja tis heus tis echt tis waar ze krijgen iedere dag eten zowel kuil voer als biks wortels zo nu en dan slobber, dun zijn ze zeker niet eerder te dik maar goed dat ligt ook aan de conditie waarin we verkeren momenteel Clown en spettertje is momenteel ook behoorlijk fors dat we even uit moeten kijken voor eventueel bevangen raken van de zomer dus die is ffkes op rantsoen......maar de meeste paarden die in de blubber staan of iets dergelijks die zien er niet slecht uit tenmisnte ik zie paarden vaak zat in de modder of op een stal staan die het slechter hebben
de onze die buiten staan dan spreek ik denk ik voor meerdere die zijn of haar paardje buiten hebben die hebben lekkere volle wintervachten , een ronde buik en goede uitstraling

om het even over gezond te hebben Rolleyes

simpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:32

spetter04 schreef:

We hebben toch ook nooit gezegd of gedacht dat jouw paarden er slecht uit zien?? Daar gaat het hier ook niet om, het gaat hier om het feit dat deze paarden geen droge plek hebben om op te staan en om te schuilen bij regen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:37

maccie schreef:
ja je kiest er zelf voor twee.. toch denk ik als je zowiezo een hengst wilt houden je niet kan verwachten dat dat zomaar bij een boer op een weitje kan. Ik zou daar persoonlijk niet voor kiezen helemaal niet als het 100 % goed geregeld is en er merrietjes in de buurt lopen. en vroeger had je spraky toch ook niet op zo stuk staan waar onwijs veel goede omheining was, redelijk normaal en daar bleef hij toch ook netjes staan..

maar goed ik hoop dat het snel allemaal goed komt voor je en dat je gewoon ene fijn stuk land met een schuilstal krijgt, want wat ik hier zo leest stelt de db dat verplicht. ik ben wel wat bevooroordeeld of paardn in weitjes houden, maar daar gaan we maar even verder niet op in hihi.

ik ga hier toch op reageren
ik heb zelf ook een hengst en het is onzettend moeilijk een plek voor ze te vinden waar ze ook in het land kunnen
maar de enige hier in ze buurt die er geen vermogen voor vraagt was een boer Clown (ze hebben er geen spijt van na de 3 jaar dat ie er al staat) met een merrie

maar ik ben het er wel mee eens dat de dieren droog moetten kunnen staan
het land mag dan wel een blubber bende zijn (is het bij mij ook maar hij kan ook droog staan en heeft geen schuil stal) maar er moetten gewoon grote droge stukken tussen zitten.
persoonlijk kies ik liever voor weide gang zoals ik nu heb dan hem complete dagen op stal te moetten hebben waar de amoniac in de hoeven kan gaan vreten.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:38

snap ik ook simpie maar de stal staat helemaal achteraan op het eerste stuk dat groene ding en zodra die open is zie je een geel vlak zal dat is de deur vnade binnenkant zeg maar ,
maar met lekkere dikke pensen ja vind ik gezond beter dan een graatmager paardje wat dof in zijn vacht zit ect . en lekkere dikke pensen is ook niet bedoeld als mega modder vet maar dat ze in ieder geval eten krijgen iedere dag en kuil ect , dus dat ze niet staan te vermageren dat zeer zeker niet

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:39

er is ook nog een tussenweg hoor, ik heb mijn merries in een wei staan die niet blubberig is en met de storm zet ik ze op stal, vind ik veiliger.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:41

dit weiland was dicht die dag , maar anders liepen ze daar ook in maar door de enorme buiene die er waren gevallen moest die nog ene dag dicht tot de vorst anders was deze net zo
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:42

Vjestagirl schreef:

Direct mijn gedachte

Ik zal ook wel niks mogen zeggen zeker....

maar gaat topic verder lezen, misschien vergis ik me

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:42

dat is trouwens wel erg nat (land)