Op mijn manege hebben ze ook nog stands erg jammer maar binnekort krijgen alle paarden boxen dus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_angela_ schreef:Het artikel in de Bit van Machteld van Dierendonck over sociaal gedrag bij paarden is heel mooi. Er komt duidelijk uit naar voren dat het voor paarden erg belangrijk is om meerdere uren per dag met andere paarden te kunnen spelen en groomen. Bij stallen is ze voor half-open stallen (half tussenschot), zodat ook dan de paarden contact kunnen leggen als ze dat willen. Maar ook aan de andere kant kunnen gaan staan als ze dit contact niet willen. Ze geeft aan dat beweging erg belangrijk is. Ze gaat niet in op stands, maar als je ziet wat ze over lang stallen denkt, dan is haar mening over stands waarschijnlijk wel heel erg duidelijk..
keeyzie schreef:Ik vind zowel een Box als een stand onzin, je laat je hond toch ook niet de hele dag in zjn benche zitten om hem er vervolgens een uurtje uit te halen? Mijn paard loopt gewoon lekker dag en nacht op de wei, met een inloopstal en slecht weer in ook maar een smoes, onze pony's staan met Regen en storm altijd buiten, alleen wanneer het warm is of ze willen rusten staan ze in de stal
kellynijntje schreef:ik vind Stands pure mishandeling voor het paard,, daar heb ik ook een aantal redenen voor:
-bij de meeste stands kijken ze recht tegen de muur,,
- ze hebben geen plek om te staan of te liggen
- ze staan elke keer in hun eigen poep en plas,
ik vind het dus eigenlijk dierenmishandeling,
bij de manege waar ik weleens kwam, stonden sommige paarden ook in stands, met heel weinig stro, en ze werden heel weinig uitgemest..
bij de manege waar ik zelf reed stonden er 10 paarden in Stands, ze konden dan wel gewoon liggen maar dan zat het touw helemaal strak. De stands daar waren ongeveer 2 meter lang en 1 meter breed, hartstikke klein dus eigenlijk..
Ze stonden dan altijd in een dikke laag stro, maar werden meestal wel goed uitgemest, helaas lag er wel vaak poep in de stal
nicolina schreef:Ik denk als je zelf maar is vast staan aan de muur met je hoofd, het niet egt prettig is, je kan amper iets zien plus dat er bij voeren voernijd kan onstaan, is ook niet om over naar huis te schrijven. ook staan ze ook in hun eigen stront als t krap is, omdat er geen andere plek is om ergens te staan of liggen. dit zijn maar een paar dingen waarom ik er tegen ben.
Manon88 schreef:Paarden die in een box staan gaan ook vrolijk in hun eigen stront staan dus zo'n probleem vinden ze dat volgens mij toch niet.
Wendy schreef:Manon88 schreef:Paarden die in een box staan gaan ook vrolijk in hun eigen stront staan dus zo'n probleem vinden ze dat volgens mij toch niet.
Maar het is verre van gezond...