Wat is de huidige slachtprijs van een paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ellebel

Re: Wat is de huidige slachtprijs van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:27

Over die bult: Als je het zeker wil weten moet je de DA vragen of hij/zij er even een naaldje in prikt. Ik weet niet of dat uberhaubt een optie is bij Dak Haha! ?

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 21:55

De dierenarts moet sowieso komen voor de DNA registratie, dus dan nemen we dit meteen mee. Alleen valt het =>mij<= nooit mee om een afspraak te maken, (dat is de Dak-factor) dus is het me nog niet gelukt een afspraak te krijgen. Ik zou nog teruggebeld worden.. Ze zeiden er alleen niet bij in welk jaar... Haha! Dus bellen we morgen gewoon nog een keer. En 'constant terugbellen' is mijn specialiteit want het is na 3 weken (!) eindelijk gelukt een uitspraak te krijgen over wie nu dat dna-sticketje in zijn paspoort gaat plakken. (Het boeltje opsturen naar het stamboek in Tsjechie leek me geen waanzinnig strak plan.)

En het grote voordeel van het tussenpersoon-conflict is wel: Na al die maanden zeer regelmatig mailen is mijn duitse schrijfvaardigheid er flink op vooruitgegaan! Woorden als Kontonummer, Vertrag, Rechtshilfe, Enttäuschend en mijn laatst nieuwe aanwinst: "Bequemlichkeitshalber" komen er al soepeltjes uitgerold.
Jammer dat mijn woordenboek niet over "onfatsoenlijke krachttermen" beschikt... Anders had ik die nu ook geleerd. Extreme duivel

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 22:58

Rivano schreef:
De dierenarts moet sowieso komen voor de DNA registratie, dus dan nemen we dit meteen mee. Alleen valt het =>mij<= nooit mee om een afspraak te maken, (dat is de Dak-factor) dus is het me nog niet gelukt een afspraak te krijgen. Ik zou nog teruggebeld worden.. Ze zeiden er alleen niet bij in welk jaar... Haha! Dus bellen we morgen gewoon nog een keer. En 'constant terugbellen' is mijn specialiteit want het is na 3 weken (!) eindelijk gelukt een uitspraak te krijgen over wie nu dat dna-sticketje in zijn paspoort gaat plakken. (Het boeltje opsturen naar het stamboek in Tsjechie leek me geen waanzinnig strak plan.)

En het grote voordeel van het tussenpersoon-conflict is wel: Na al die maanden zeer regelmatig mailen is mijn duitse schrijfvaardigheid er flink op vooruitgegaan! Woorden als Kontonummer, Vertrag, Rechtshilfe, Enttäuschend en mijn laatst nieuwe aanwinst: "Bequemlichkeitshalber" komen er al soepeltjes uitgerold.
Jammer dat mijn woordenboek niet over "onfatsoenlijke krachttermen" beschikt... Anders had ik die nu ook geleerd. Extreme duivel

en anders heb ik die nog wel voor je.
ik kreeg een poos geen mails meer over dit topic, maar ben weer helemaal bijgelezen. het is toch Godgeklaagd! maar ik begrijp dat er iets meer schot in de zaak zit nu? balen van het bultje, maar het lijkt me niks ernstigs. hij ziet er verder wel super uit hoor, een prachtpaard is het! ik blijf met je hopen dat alles goedkomt!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 17:24

En de bult is... een ontstoken Talgklier.
Er zijn 3 opties:
1) Hij knapt zelf open => Geen probleem.
2) Hij blijft zo groot als nu => Geen probleem.
3) Hij groeit toch nog verder => Operatief verwijderen.

(alleen: een andere dierenarts zei dat het wildvlees was. Dus 1 van de 2 heeft gelijk, of ze hebben alletwee ongelijk..dat kan ook nog.)

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 20:25

Is er nou al een naald in gegaan? Want dan kan het opgestuurd worden naar een laboratorium en weet je precies wat er aan de hand is (* damn ben ik blij dat ik jouw dierenarts niet ben Haha! moet ik eerlijk bekennen*)

Edit: Heb me helemaal rot gelachen om je avatar

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 23:33

Rivano schreef:
En de bult is... een ontstoken Talgklier.
Er zijn 3 opties:
1) Hij knapt zelf open => Geen probleem.
2) Hij blijft zo groot als nu => Geen probleem.
3) Hij groeit toch nog verder => Operatief verwijderen.

(alleen: een andere dierenarts zei dat het wildvlees was. Dus 1 van de 2 heeft gelijk, of ze hebben alletwee ongelijk..dat kan ook nog.)

het talgklier verhaal klinkt mij logischer dan wildvlees, dan zou het bijv. littekenweefsel zijn (de huid is dicht), en dat groeit zo lang na een eventuele wond in principe niet meer aan. even een monster nemen lijkt me ook wel een goed idee, maar het is wel de vraag of dat nodig is...

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 23:47

als er meer mensen als jij zouden zijn, zou er veel minder dierenleed in deze wereld zijn, mijn petje af hoor dat je je zo inzet voor dit mooie paard OK dan!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 00:03

Nu kom ik plots van het 'vetbult' topic in je andere topic terecht Scheve mond
Mijn mond viel even open. Wist helemaal niet dat er zo'n verhaal aan het paardje met de bult vast zat Lachen

Er is heel veel verantwoordelijkheid voor nodig om voor zo'n beestje te zorgen en moet zeggen dat je het super doet Ja

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 11:10

Ellebel schreef:
(* damn ben ik blij dat ik jouw dierenarts niet ben Haha! moet ik eerlijk bekennen*)

Hihi, hij verdient zo anders heel veel centjes. Misschien moet hij op zijn auto een sticker plakken: "This car is sponsored by DAK".
Of bedoelde je dat ik zijn diagnose een beetje in twijfel trek? Dat komt omdat ik voor zijn benen van elke dierenarts een (totaal) andere diagnose te horen kreeg, en nu dus voor die bult weer. Ben inderdaad een beetje sceptisch...

Ellebel schreef:
het paardje met de bult

Ben benieuwd hoe Dak de Bokt geschiedenis ingaat:
Het paard met de slechte benen.
Het paard met de bult.
Het paard met de 2 rechtszaken.
Het paard met de half gare jachtijzers.
Het paard met het agressieve karakter.
Het paard met de 4 wolfskiezen en de gedraaide draculatandjes.
Het paard met.... etc.
Haha! Haha!

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 11:53

Ik volg dit topic al een tijdje, maar heb nog nooit bericht gezet.
Echt goed wat je doet, hoop dat je het geld snel hebt Lachen

Hij is mooi Lachen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 12:01

Rivano schreef:
Ellebel schreef:
(* damn ben ik blij dat ik jouw dierenarts niet ben Haha! moet ik eerlijk bekennen*)

Hihi, hij verdient zo anders heel veel centjes. Misschien moet hij op zijn auto een sticker plakken: "This car is sponsored by DAK".
Of bedoelde je dat ik zijn diagnose een beetje in twijfel trek? Dat komt omdat ik voor zijn benen van elke dierenarts een (totaal) andere diagnose te horen kreeg, en nu dus voor die bult weer. Ben inderdaad een beetje sceptisch...

Ellebel schreef:
het paardje met de bult

Ben benieuwd hoe Dak de Bokt geschiedenis ingaat:
Het paard met de slechte benen.
Het paard met de bult.
Het paard met de 2 rechtszaken.
Het paard met de half gare jachtijzers.
Het paard met het agressieve karakter.
Het paard met de 4 wolfskiezen en de gedraaide draculatandjes.
Het paard met.... etc.
Haha! Haha!

WHAHAH!! wat dacht je van: het paard me de beschermengel die een nieuwe kans op een leven kreeg? vind ik heel wat toepasselijker in dit geval!

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 15:22

mooi dat die bult niks ernstigs is (al hoop ik wel voor je dat ie niet verder groeit!!)
en idd, die naam die merrieveulen bedacht heeft, hoe Dak voortaan op Bokt bekend staat vind ik ook beter dan die jij bedacht hebt!! Knipoog !

heb je je geld al trouwens?

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 20:16

merrieveulen schreef:
vind ik heel wat toepasselijker in dit geval!

En hierbij doop ik u:
"Het paard met de beschermengel die een nieuwe kans op een leven kreeg"!

ImkeTarek schreef:
heb je je geld al trouwens?

Vandaag nog niets gezien, ook mijn brievenbus blijft leeg voor de contracten.
5 juli is de deadline..
Ze houdt de spanning er wel in zeg...
Als ze dan niets gedaan heeft wordt het financieel wel weer aantrekkelijker, want dan eist de advocaat ook de rente vanaf januari, stellen ze een nieuwe deadline en als er dan weer niet betaald wordt moet je voor iedere dag later een geldboete betalen. (een vriendin had een keer iets soortgelijks (maar dan niet met een paard) en dan begin ik met een laster campagne.
Maar liever gewoon alles in de brievenbus en op de rekening op 4 juli.
Tik...tak...tik...tak...tik...tak....

Rivano schreef:

Zooow.. even mezelf quoten.
Had op Bokt Medisch de foto's geplaatst in de hoop dat iemand het herkende. Zoveel dierenartsen, zoveel meningen tenslotte. Dan kan ik turfen welk antwoord het meeste voorkomt, en dan is het dat. Met dediagnose ontstoken talkklier kan ik wel leven, maar vond het dus vreemd dat je er gewoon in kunt knijpen zonder dat het pijn doet. Een ontsteking zou toch pijn moeten doen?
Heeft vandaag iemand dit gepost:

(schimmel) heeft ook zulke bulten en dan zijn melanomen.. (kanker gezwellen) voor een schimmel is dit niet erg maar een ander kleur paard zal niet lang meer leven.. Blij dat dit bij jou niet het geval is want ik schrok wel even toen ik de foto zag, want ziet er hetzelfde uit

Uhmmmm.... Uhmmmm..... Dak heeft nu ook weer diarree, en toen de dierenarts er de vorige keer was omdat hij voornamelijk in de wei op de grond lag, verklaarde hij het als "buikpijn". Nu gaat het wel weer een stuk beter, maar toch.

Ik weet niet hoor....
Heb haar (of hem) nu om een foto gevraagd zodat ik kan vergelijken.
Zit nu toch over die punctie te denken. (grrrr.. laat ik hem bewust niet chippen omdat hij al genoeg ellende en nare mannen om zich heen heeft gehad, krijgen we dit.)
Hopelijk doen ze zoiets op stal zodat ik niet weer met hem hoef te leuren in zo'n wiebel trailer.

ozzieozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 10:57

Ik hoop eigenlijk een beetje voor jou dat ze niet betaald voor 5 juli, want ik vind wel dat je het verdient hebt om een beetje rente mee te pikken. Laat haar maar betalen hoor Extreme duivel

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:01

poepoe, ze houden het wel spannend hoor! jemig wat irritant. ik hoop maar dat de bult geen melanoom is, want dat zou niet best zijn... ik heb wel gehoord dat het vaak goed te behandelen is, het verhaal over het wel of niet schimmel zijn zegt mij niets eerlijk gezegd... ik weet alleen dat ze het meestal weghalen, en dat het daarmee meestal opgelost is, maar dat kan ik ook helemaal fout hebben.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:11

Jemig, het houd echt nooit op! Hopelijk is het idd 'maar' een ontsteking en niet meer dan dat!
Ik zou zeker een punctie laten doen, want dan heb je iig zekerheid.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:29

ja zeker weten een punctie laten doen, al is het alleen maar om zelf meer zekerheid te krijgen, nou zit je ook in onzekerheid over wat het is. Ach die arme Dak heeft al zoveel me moeten maken in zijn leventje Verdrietig

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 18:40

Jeetje, heb nu alle pagina's gelezen, en mn mond hangt nog open van verbazing!

Wat ben jij een ontzettend super geweldig fantastisch persoon zeg! Ik heb zoveel respect voor je, woorden schieten tekort.

Ik wens je heel veel sterkte met wat er allemaal nog komen gaat en ik hoop dat binnenkort alles geregeld is.

Daarna nog even afwachten hoe de behandelingen aan gaan slaan natuurlijk, maar na zo ontzettend hard knokken zou het toch wel errug verdient zijn dat het helemaal goed gaat komen met Dak!

Mocht je ooit in de problemen komen, mijn euries heb je hoor!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 22:58

Leo_American schreef:
Jeetje, heb nu alle pagina's gelezen, en mn mond hangt nog open van verbazing!

Wat ben jij een ontzettend super geweldig fantastisch persoon zeg! Ik heb zoveel respect voor je, woorden schieten tekort.

Ik wens je heel veel sterkte met wat er allemaal nog komen gaat en ik hoop dat binnenkort alles geregeld is.

Daarna nog even afwachten hoe de behandelingen aan gaan slaan natuurlijk, maar na zo ontzettend hard knokken zou het toch wel errug verdient zijn dat het helemaal goed gaat komen met Dak!

Mocht je ooit in de problemen komen, mijn euries heb je hoor!

inderdaad, je moet er niet aan denken dat alles voor niets zou zijn... maar ik denk het niet, aangezien hij toch al opgeknapt is, en prima in het land kan lopen. het gaat gewoon helemaal goedkomen, en Dak krijgt een super leven!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 16:17

Vrijdag komt de dierenarts voor een punctie van de bult en mestonderzoek voor zijn darmklachten.

En het zal geen verassing zijn.... vandaag geen geld en geen contracten. Heb haar een mail gestuurd dat ze weet wat er nu gaat gebeuren en dat ik blij ben weer bevestigd te zien hoe ze werkelijk is.

Het pakket voor de advocaat ligt al klaar, ben nu aan het lezen of ik nog iets moet aanpassen.

LAAT DE STRIJD BEGINNEN!!
En het recht zegevieren,
etc,
etc,
etc.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 16:46

Spannend vrijdag.
Ik blijf me verwonderen hoe strijd lustig je blijft. Maar het is dan ook voor een goede zaak.

Ik blijf in spanning afwachten hoe dit zal aflopen.....

Ps dit topic verdient bijna de status van sticky Lachen)

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 16:53

Mag ik je bij deze veel succes en sterkte wensen met je strijd. Want helaas kunnen zulke dingen nog vrij lang duren.

Ook sterkte met Dak, en petje af voor wat je allemaal voor hem doet. Top OK dan!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 16:54

veel succes met de komende procedure....
ik zou echt gemaild hebben "make my day!!!!"
dit komt helemaal goed...

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:22

nounou, ze houden goed vol zeg! maar ik denk toch dat jij de langste adem hebt, hihi! hopen maar dat met Dak zijn bult en buikie alles goed is, en inderdaad, laat het recht zegevieren!!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 09:35

Dacht... na al die dramaverhalen doe ik nu een luchtige.
Voor de afwisseling... Knipoog

Op Bokt staan vaak boven aan de pagina van die "slimme" Google ads. Die zoeken op woorden in de betreffende webpagina en zoeken er dan een toepasselijke advertentie bij in de hoop de juiste doelgroep te bereiken.

En wat staat er bij mij vaak boven:

Duitse taal leren?
Leer thuis Duits in je eigen tempo. Gratis sprekende vertaalcomputer!

Haha! Vond hem wel hilarisch.
Het is wachten op de advertentie:
Advocaat gezocht?
Bel nu die en die....

Wat wel erg spooky is: Heb er ook regelmatig de advertentie van een bedrijf boven gezien die van de persoon is waarvan ik eerder gezegd had dat die de tussenpersoon kent, en erover had gezegd dat ze "te lief was voor deze wereld". Is wel heeeeeel toevallig.
(Het grote Bokt/Google complot!)
Nee hoor, is vast toeval. Nagelbijten / Gniffelen
Best funny eigenlijk.

Laatste luchtige post:

Wist je dat...
Dak de grootste dekenmaat heeft: 2.15 (!) maar wel gewoon een COB maat hoofdstel/halster.

De verkoopster van zijn western hoofdstel waarschuwde dat ze erg klein uitvielen, dus koos ik voor een FULL. En ja hoor.. moet er zelfs gaatjes BIJ prikken. Wat eigenlijk niet mooi is want dan zit die gesp zowat onder de frontriem. Grappig, want zo mismaakt ziet hij er nu ook weer niet uit...