Iemand ervaring met BM Stables?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kalimba

Re: Iemand ervaring met BM Stables?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 15:07

Ik heb dit topic helemaal doorgelezen.
Ik ken geen van alle partijen (maar het zijn er véél die ervaring hebben met deze aangevallen persoon Natasha).
Er wordt hier enkel gereageerd op de slechte ervaringen. Spijtig want ik las hier ook goede ervaringen ....
Iedereen die een paard koopt moet opletten! Heel simpel feit..
Als men niet tevreden is, neem je contact op met de verkoper.
Er zijn mooiere manieren om meningsverschillen op te lossen dan op een forum. Wat ik hier gelezen heb is roddel, geen meningen.
En meestal komt roddel voort uit jaloezie/frustratie...
Ik veronderstel dat de personen die een paard hebben gekocht bij deze BM stables volwassen personen zijn = los je probleem dan ook volwassen op!

En ik blijf erbij: een goed paard MAAK je door geduld, respect, trainen EN ervaring met paarden....niet door ergens te kopen en dan verwachten dat alles perfect is.
En als je een correct paard wil (geen gebreken) dan moet de die van kop tot teen (=hoef Tong uitsteken ) laten keuren.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 15:12

T zal wel aan mij liggen, maar ik vind niet alles wat in dit topic staat een roddel... Ben het met je eens, veel van dat gedoe van "ik heb dit en dat gehoord" is geroddel, maar er zijn ook mensen met een duidelijke mening en die ervaring hebben met BM, zoals ik (en mijn ervaring is buitengewoon goed).
Ik ben het met je eens dat als mensen problemen hebben met BM dat ze dat met hun op moeten lossen, maar ik vind dat iets als dit wel aan de orde mag komen. Alleen op een wat minder aanvallende manier OK dan!

tiggeriedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 15:26

T maakt allemaal wat los he, Bm Stables!

Als ze slechte zaken zouden doen, oneerlijk zouden zijn en weet ik veel wat nog meer wordt beweerd, zouden ze dan nog zaken doen?

Waar je een paard koopt heeft op zich niets met het paard zelf te maken. Als je je paard niet laat keuren en er blijkt toch iets mis te zijn...domme pech. En inderdaad, ieder paard kan zich verstappen. Of het nu een paard in de duurdere of in de goedkopere prijsklasse is.

Daarbij ben ik van mening dat je niet kunt oordelen over iets waar je niet bekend mee bent. Mensen die hier hun mening ongezouten uiten over de slechte staat van de dieren en die er dan nooit zijn geweest? Beetje ongepast en vrijwel onmogelijk. Horen-zeggen kan veel ellende veroorzaken en dat is vaak onnodig.

Ik blijf erbij dat ik niet kan oordelen over BM Stables zolang ik er niet zelf ben geweest.

Dat dit topic zulke vormen aanneemt vind ik jammer. Het is niet echt meer een discussie. Ik lees erg veel "aanvallende" en "beschuldigende" reacties. Erg jammer!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 15:31

tiggeriedoo, ik zal het hele stuk wat je hebt gezegt niet quoten, maar ik ben het met je eens OK dan!
Heb er zelf wel ervaring mee en dat was in een woord positief!
Al dat negatieve "van horen zeggen" vind ik echt spookverhalen...

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 15:52

Ik heb aan je verhaal gehoor gegeven, voortaan wordt er bij gezet: zie: www.bmstables.nl Knipoog
[/quote]

Waha, oke dan! Haha!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 00:01

Ik kwam dit topic tegen en heb écht geprobeerd om alle 13(!) pagina's te lezen. Dat is niet gelukt.

Ik heb zelf ervaring met Bm-stables.

Laat ik bij het begin beginnen.

Ik was twee jaar geleden net bevallen van mijn dochtertje toen ik niet meer kon wachten om het paard rijden weer op te pakken.
In plaats van te gaan lessen leek het me een "goed" idee om een paard te kopen. (Je wordt wijzer met de jaren!)

Ik kwam via een advertentie in de vondst terecht bij BM-stables.
Ik heb een afspraak gemaakt met Melanie, om te komen kijken onder het mom van wie weet staat er iets voor je bij.

Toen we daar waren zag het er.............., en ik kan niet anders zeggen, erg netjes uit.
De paarden stonden er schoon bij, ze zagen er goed uit en we werden vriendelijk ontvangen.

Ik had mijn oog gelijk laten vallen op een ruin.
Het bleek Amon te zijn. Een 4 jarige e-pony die een super lief en rustig karakter zou hebben.

Op mijn vraag wat hij moest kosten kreeg ik een reactie wat ik ongeveer wilde besteden aan een paard. Ik zei het bedrag, en héél toevallig was dat ook precies het bedrag van Amon. (Tja..... foutje van mij!)

Amon werd door een meisje die daar hielp/werkte bereden om me een idee te geven hoe hij liep. Ik mocht ook op hem als ik wilde.
Domme ik... ik ga voor een paard kijken onder het mom van even ideeën op doen en trek daarbij schoenen aan met hakken.
Daardoor kon ik hem nietzelf berijden.

Omdat ik zo verliefd was op dit paard hebben we hem gelijk gekocht.
Hij is niet gekeurd (toen wist ik niet eens dat dat bestond, ik bedoel maar!).

Om een heel lang verhaal kort te maken was Amon ook daadwerkelijk zo als dat hij me verkocht was.

Het was een schat, echt een lieverd.
Rustig, mak en gewoon super lief.
Hij kon eens 3 maanden door omstandigheden niet onder het zadel en ik stapte na drie maanden op hem en reed zo met hem weg.

Mijn ervaring met BM-stabels is een beetje gemengt.

Ik was beginnende paarden eigenaar en dat "roken" ze volgens mij daar.

Ik vind nu nog steeds dat ik teveel voor hem heb betaald, maar ook dat was eigen keus.
Ik weet zeker dat hij een draver was/is, en dat was me niet verteld.
Maar.....hij was gezond, had geen gebreken en voldeed aan de omschrijving waarvoor hij aan mij verkocht was.

Al met al kan ik alleen zeggen dat je het best eens zelf moet gaan kijken daar.
Neem eventueel iemand mee met ervaring in het aankopen van paarden.

Verhalen die via via verteld worden...tja. Wat is daar van waar en wat niet.
Hoe vaker een verhaal door verteld word des te minder er van klopt!

Verder is alles zo'n beetje wel verteld in deze 13(!) pagina tellende topic.

En even een tip: Zeg nooit hoeveel je van plan bent te besteden aan een paard! Haha!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 00:07

Nou meestal probeer ik meer te krijgen als wat mensen uit willen besteden Ylana, dus je hebt nog geluk! Haha!

Nee even zonder gekheid:
Dat was dan de prijs die ik in mijn hoofd had hoor, ongeacht t ras of whatever.

En hij was zeer recent gekeurd, dat rapport kreeg je erbij.

En beginnende paardeneigenaren is voor ons veel moeilijker om aan te verkopen als ervarenere....

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 00:13

Ik krijg net een berichtje van Natasha dat ik vergeten was erbij te vermelden hoe mooi hij wel niet was.

Bij deze: HET WAS EEN BEAUTY!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 00:17

Zo is het!! Knipoog

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 10:06

zie ik hier ook vaak gebeuren hoor. "wij komen even kijken voor een paard" Komt zonder afspraak in vol ornaar het terein op gestapt. en verwacht waarschijnlijk dat ik in de houding spring, een paard van stal ruk en haar erop laat rijden. En dan het liefst Max want dan kun je pas echt even voelen hoe zo'n dier rijd. Max is mijn clyde hengst en daar mag vrijwel niemand op...
Mijn reactie is dan gewoon negeren dat ze rijkleding aan hebben. En als ze vragen of ze even mogen rijden is mijn antwoord altijd, het spijt me alleen mensen die serieus dat ene paard willen kopen wat al gereden is, die mogen proefrijden. Anders komt morgen iedereen hier heen. De meeste begrijpen het wel. Vroeger kon ik het verschil niet zien tussen mensen die gewoon even gratis willen paard rijden en mensen die wat willen kopen. NU pik ik ze er zo tussenuit....
Maar dan heb je ook nog die mensen die vergeten waar ze nou heen gaan Haha! en komen in de aller netste kleren hier heen Haha! hahahahahha idd op hakken, en lakschoenen Clown super nette kleren waar geen vuiltje op zit, nog schoner dan ik mijn kleren uit de was haal Haha! en die zijn binnen 5 minuten vies Cool want alle paarden willen die jas even proeven, en ze willen even knuffelen. En soms heeft het hier best erg geregend en dan moet je even een stukje door de modder lopen. Dag schoenen Bloos Ik vind het altijd erg grappig. Zeker als die mensen dan ineens beseffen hoe "niet snugger" het was om dat soort kleren aan te trekken Haha! Maar da's nog altijd 100 keer beter dan de bovenstaande mensen.

SuzanneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 11:27

Ik ben er een keer met een vriendin wezen kijken zo'n twee jaar terug. en 8 van de tien paarden stonden te hoesten en hadden echt groene snottebellen... nou snel wegwezen dus daar...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 11:33

Die paarden zullen elkaar dan wel aangestoken hebben, kan gebeuren, ook paarden worden weleens verkouden. Dat zegt niets over een stal en de verzorging.

SuzanneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 11:50

Dit zag er uit als een behoorlijk verwaarloosde verkoudheid dan, waar niets aan gedaan werd...

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 12:23

2 jaar terug... Misschien dat ze nu wel zijn verbeterd, denk je niet?? En paarden die dicht bij elkaar staan steken elkaar zo makkelijk aan. Ik ben er zelf 1,5 jaar geleden geweest en ik vond het er super uitzien!

SuzanneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 12:38

misschien is het inmiddels verbeterd, maar toendertijd werkte een bekende van mij op de kliniek bij prinsenbeek en keurde er regelmatig paarden voor de kopers.. daar kwamen die paarden meestal niet rooskleuring doorheen.. er zullen ook heus wel betere paarden vandaan komen..

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 12:43

Je koopt ook geen volmaakt geweldige en getalenteerde paarden daar, maar dat weet je al als je er heen gaat. De prijzen zijn daar ook naar. En als een paard een gebrek heeft wordt dat er ook bij vermeld, en ze verkopen er geen paarden die nog maar kort te leven hebben, of pijn hebben door hun gebrek. Gewoon kleine schoonheidsfoutjes waar het paard niet veel minder door wordt.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 12:45

Tornadotje schreef:
misschien is het inmiddels verbeterd, maar toendertijd werkte een bekende van mij op de kliniek bij prinsenbeek en keurde er regelmatig paarden voor de kopers.. daar kwamen die paarden meestal niet rooskleuring doorheen.. er zullen ook heus wel betere paarden vandaan komen..

niet rooskleurig voor de (top) sport of niet rooskleurig voor de recreatie

ik ken namelijk heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel paardjes die niet geschikt zijn voor de sport maar voor de recreatie meer dan gezond en sterk genoeg zijn

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 12:48

nickyu, ik zal je stukkie niej quoten, maar ik ben het met je eens!!
Je gaat er heen voor een maatje voor het leven waar je met een beetje training leuke proefjes mee kan rijden! En ook gewoon lekker buitenritjes en lessen enzo.
Je koopt er echt geen slechte paarden en mocht je toch ontevreden zijn over je paard kan je altijd terug komen, de service is prima.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 13:16

Jasper schreef:
Jammer dat er zo pinnig gereageerd wordt op iedereen die niet meteen een lovend verhaal schrijft! Mensen worden zowat uitgejouwd, krijgen een spervuur aan vragen te beantwoorden om vervolgens uitgemaakt te worden voor van alles wat lelijk is.
Sorry Natasha, ik ken je niet, ik ken jouw stal niet maar dit zou me flink weerhouden om naar je toe te gaan. Hoe goed de stal ook is, zo ga je toch niet met (potentiele) klanten om Verward

Vreemd... Haha! Ik ben namelijk ook nog nooit bij BM stables geweest en ik zou er wel heen gaan Knipoog !

Ik geloof dat jij met de verkeerde ogen leest Jasper...
BM stables wordt namelijk voor alles wat lelijk is uitgemaakt door sommige betweters hier, je weet wel personen die de klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt Haha! , en daar zou Natasha niet op mogen reageren.... Bloos Kom JIJ uit de prehisterische tijd??!!

Ik dacht namelijk dat we toch allemaal geleerd hadden van de Idool zaak... En mensen die negatief reageren doen dat of omdat zij met hun neus tegen de muur aangelopen zijn of zij willen de stal een loer draaien via een omweg! Nee dan ben je eerlijk!

Geloof me, geen handel is rotter dan de paardenhandel...
Het is maar net hoe slim je zelf bent wanneer je een paard aanschaft!
Dat is namelijk niet net als een brood kopen bij de bakker... alhoewel er velen zijn die dat wel denken Cool ....

Dus nogmaals voor alle zwartkijkers... Kijk eens in de spiegel, zou jij kunnen leven met een achterbaks persoon die een ander het brood uit de mond probeert te nemen, simpelweg omdat je zelf tekort schiet??

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 13:24

Citaat:
Jammer dat er zo pinnig gereageerd wordt op iedereen die niet meteen een lovend verhaal schrijft! Mensen worden zowat uitgejouwd, krijgen een spervuur aan vragen te beantwoorden om vervolgens uitgemaakt te worden voor van alles wat lelijk is.
Sorry Natasha, ik ken je niet, ik ken jouw stal niet maar dit zou me flink weerhouden om naar je toe te gaan. Hoe goed de stal ook is, zo ga je toch niet met (potentiele) klanten om

Niet iedereen met negatief commentaar wordt uitgejouwd, maar veel mensen zeggen slechte dingen over BM terwijl ze er nooit geweest zijn. "Jamaar, dat heb ik van die en die gehoord" komen ze dan mee. Ik vind dat je niet kan oordelen over iets waar je nog nooit bent geweest of waar je geen ervaring mee hebt.
Het is een kwestie van respect, ik geef Natas groot gelijk, ze reageert negatief op die mensen die ik hierboven heb beschreven, die er nog nooit zijn geweest en hun ongezouten commentaar geven, dat is pas respectloos!
En ik vind het ook een beetje raar dat je gelijk conclusies trekt over haar en haar stal, in ieder geval over het feit dat dit je weerhoud om eventueel naar haar stal te gaan. De paardenhandel is een wereld waar je moet pompen of verzuipen en commentaar gebaseerd op onzin en spookverhalen zou ik ook niet pikken als ik haar was.
Het is in mijn ogen een eerlijk mens dat haar werk met veel liefde en plezier uitvoerd!
Petje af OK dan!

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 13:49

Tornadotje schreef:
Dit zag er uit als een behoorlijk verwaarloosde verkoudheid dan, waar niets aan gedaan werd...

o?? en dat kan jij zomaar zien terwijl je eventjes door de stal loopt?

mmm, er is aan jou vast een goede dierenarts verloren gegaan (maar misschien is het nog niet te laat - alleen zal je daarvoor eerst nog een pák wijzer moeten worden).

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 14:47

ik heb jaren geleden een paard gekocht bij de BM stables ze zaten toen nog in Moergestel.

het zag er daar redelijk goed uit,de paarden stonden er netjes bij maar het was een oud zooitje!
er waren 2 bakken 1 ervan was prima de andere erg nat.

het paard waar ik voor kwam ,beviel me niet.
ze had een ander staan die ik wel erg leuk vondt maar dat was geen lieverdje!

ze vertelde me dat deze niet voor de verkoop was.

maar ik wilde deze of niets,dus toch opgezadelt en mee gereden.

we zijn over de prijs gaan praten en daar ook uitgekomen.
paard is 2 dagen later gekeurd waar ik bij was en goed gekeurd!
dezelfde middag werdt hij bij mijn stal afgeleverd!

na een paar mnd tobben is het een geweldig paard gebleken,erg dominant maar het erge valse was weg.
hij had weer vertrouwen in de mens.

helaas heb ik hem na 1,5jr wel moeten verkopen vanwege zijn erg dominante gedrag in de wei.
maar ik weet waar hij staat en het gaat prima.

ik kocht hem als pony en hij werd paard,zo is hij opgeknapt.

er bleken later zelfs papieren bij te zitten die deze eigenaar heeft kunnen achterhalen en..
de leeftijd klopte precies!

dus dat er zomaar een paard in je handen geduwd wordt !is niet mijn ervaring.
ik ken er wel [ook op mijn vorige stal] bij wie het anders gegaan is.

maar goed daar zijn ze zelf bij bijgeweest.

ik vindt Melanie helemaal niet aardig!,maar er worden toch wel erg nare dingen hier neergezet
daarom wil ik mijn ervaring ook hier plaatsen!

als je een paard gaat kopen neem iemand mee die ervaring heeft en laat hem keuren!
wat kan er dan misgaan?

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 14:49

dat dacht ik ook al ja....
een verkoudheid is helemaal niet zo erg. Ja het is besmettelijk en daarom had waarschijnlijk bijna iedereen het daar. Maar om nou gelijk te concluderen dat het verwaarloosd was en er niks aan gedaan was? Koe Er staat er hie rook wel eens 1 met een finke snotneus. Die staat dan binnen op stal, of buiten in het zonnetje. Zeker niet buiten in koud of nat weer. En dat was bij hun dus ook zo. Snottebellen houd je niet makkelijk tegen, en ik ben er ook geen voorstander van gelijk met van alles en nog wat te gaan spuiten in paarden als ze simpelweg wat verkouden zijn. Dat gebeurd bij jou toch ook niet?

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 15:57

Over de vraag hoeveel je te besteden hebt: handel is handel!
Als jij zelf een paard zou verkopen, en je zou je brood ermee moeten verdienen, probeer je ook het maximale eruit te halen! (ik iig wel!- toch nog een beetje handelsgeest Tong uitsteken )

Verder hebben handelaren die vooral lagere prijsklasse/recreatiepaarden verkopen het ook het zwaarst te verduren, en idd, de negatieve verhalen hoor je altijd. En als je geen bal verstand hebt van het kopen van 'n paard moet je iemand meenemen zo simpel is het.

Mocht ik intresse hebben in een recreapaard zou ik er totaal geen problemen mee hebben om even bij Natasha (BM) langs te gaan, je bent er toch notabene zelf bij als je wat koopt? Ik zie écht wel of een paard okee is of troep, en de rest ziet de dierenarts wel.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 16:58

ingeo schreef:
Tornadotje schreef:

o?? en dat kan jij zomaar zien terwijl je eventjes door de stal loopt?

mmm, er is aan jou vast een goede dierenarts verloren gegaan (maar misschien is het nog niet te laat - alleen zal je daarvoor eerst nog een pák wijzer moeten worden).

Pffff... dat soort opmerkingen slaan nergens op!! Lees eens verder dan je neus lang is Boos!