Paard en kinderwens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 16:41

Maartje1990 schreef:
Nog een tip, betaald ouderschapsveelof in het eerste jaar, kan je inzettwn zoals jij wil, bijv 1 hele dag vrij of per dag 2 uur minder werken. 9 weken achter elkaar als je dat wil.

Dit wilde ik inderdaad ook benoemen! Mijn ervaring is dat qua slaapgebrek (en daardoor loopt alles spaak) dat eerste jaar het grootste drama is. Daarna krijg je als gezin wel een ritme. Dus als je het qua werkzaamheden redt met bijvoorbeeld 0.8FTE die eerste periode (28,8 uur als 36 normaal fulltime is) dan krijg je die andere 0.2FTE 70% betaald (of 100% als je een fijne CAO hebt). Dan werk je 4 dagen van 7,2 uur en ik weet uit ervaring dat dat heel veel lucht geeft in je schema. En dan kan je mogelijk zelfs even alles op stal regelen en dan door naar het kdv om je baby te halen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 16:43

Olikea schreef:
Citaat:
Maar ts is nu elke dag pas om 22.00 klaar met voeren van het paard. Hoe zat dat bij jullie?

Of stonden die vol pension en kon je die gerust een dagje overslaan.

Hoeveel uur werkte jullie en je man?

Gelijk als in de situatie van ts?

Dat speelt wel mee natuurlijk.

Ik heb een man die gewoon zijn verantwoordelijk neemt. We hebben allebei hobby's.. en de ander neemt dan de zorg voor de kinderen op ons.
Ik sta in semi volpension.. ik moet 2x per week zelf mesten.

Verder werk ik 28 uur in onregelmatige diensten.
Ik denk altijd maar. Waar een wil is is een weg.

Kinderen wil niet zeggen dat je daar buiten geen leven meer hebt

Maar dat is het verschil dus.
Minder uren werk. Minder uren paard.
En dan zeggen. Zie je wel het kan.

equitation schreef:
Zonnetje81 schreef:
Bokt wordt echt gek als ik hier wat reacties lees :+

Ben ik het echt helemaal mee eens. Er geven hier echt best wel een aantal moeders aan dat ze het goed kunnen combineren maar dat wordt met een korrel zout genomen. Je moet het vooral heel zwaar hebben dan is het pas goed.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 16:44

equitation schreef:
Zonnetje81 schreef:
Bokt wordt echt gek als ik hier wat reacties lees :+

Ben ik het echt helemaal mee eens. Er geven hier echt best wel een aantal moeders aan dat ze het goed kunnen combineren maar dat wordt met een korrel zout genomen. Je moet het vooral heel zwaar hebben dan is het pas goed.

Ik denk dat je in deze even vergeet dat TS dit vorige week heeft gepost:
Miss_Mii21 schreef:
en nu met voeren en beweging geven bijna elke dag 22h thuis, ben eind van de week doodop. En dan hoef ik niet te mesten, enkel hooinet vullen en bijvoeren elke dag + supplementen.

En het topic begint met 'oh dan ga ik 4x per week 9 uur werken, dan kind ophalen van de opvang, dan met kind naar stal, daarna naar huis voor eten en kinderbedtijd'.

Sorry, maar dat is toch geen handige combinatie. Iedereen moet lekker zelf weten hoeveel kinderen ze willen, of dat er nou 0 zijn of 20; good for you!

Maar als je nu al leeg bent qua energie en zo afhankelijk van anderen qua oppasdagen... ja dan vind ik dat niet handig. Maargoed ouderschapsverlof is inderdaad een hele goede en daar kan je een periode mee opvangen.

Misschien is dè oplossing hier zoveel kinderen nemen dat je alleen maar verlof hebt? (Grapje hè)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 16:48

Inmiddels heeft TS haar eissen omlaag geschroeft, dus die 4x9 uur zijn inmiddels 4 normale werkdagen en gaat op zoek naar opties voor een bijrijder.

In de baby fase zou ik echter die werktijd eerder over 5 dagen verdelen, dan heb je veel minder stress met halen en brengen + koken vind ik.
Tegen de tijd dat ze veel meer wakker zijn overdag dan kun je altijd nog je rooster naar 1 dag vrij omplannen.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 16:55

Miss_Mii21 schreef:
Mellow schreef:
Oké, wel even constructief dan.

Heb je al eens een keer opgepast op een kindje? Zo krijg je misschien een beetje beeld.

En heb je met je moeder besproken welke rol jok van haar verwacht?

Door hoe je overkomt in je berichten schets je niet bepaald een beeld dat je een reëel beeld er van hebt.

Hé voor jouw beeldvorming , de tiener- en twintigerjaren ben ik al lang uit. Dus een reëel beeld heb ik wel aardig; ik probeer alleen handvaten te krijgen. Oppassen ja vroeger gedaan. Met mijn moeder ook al lang om tafel gezeten om mijn- en haar verwachtingen uit te spreken.

Zoals al aangekaart: volgens mij is de oplossing 2 dagen een bijrijder, 1 dag moeder die op stal bijspringt, 32 uur werken ipv 36 (mijn vriend ook een dag minder) . Volgens mij zijn we dan een heel eind.

Je hoeft niet zo aanvallend te reageren hoor.

Ik weet je leeftijd niet, doet er imo ook niet toe.

Het is hoe je over komt waarom ik die vragen stel.

Zoals ik al eerder zei. Je moet het samen met je vriend kunnen rooien en je moeder kan als ze wil oppassen. Maar dat mag je imo nimmer en nooit als harde verwachting hebben.

Als er een kindje is zul je je ook aan je kindje aan moeten passen. En jou schema klinkt voor mij nu alsof daar 0,0 ruimte in zit.

Zou het voeren van je paard ook later op de avond kunnen? Dus pas na het eten als de potentiële baby op bed ligt. Je zegt dat het 5 minuten rijden is. Dan voorzie ik toch echt minder problemen dan hoe je het nu schetst. En ja dan is je man even alleen met de baby.

Maar een babyfoon bekijken is geen rocket science.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 16:56

Wiwabalia schreef:
Zonnetje81 schreef:

Ik vind het meer afzeiken en overkomen zo van: jij kan echt niet voor een kind zorgen, jij verkijkt je erop blabla. Ik kan het niet eens verwoorden wat ik erbij voel maar dit gaat echt nergens over.

Ik denk niet dat TS niet voor een kind kan zorgen, maar de zorg voor een kind is intensief.

Iedereen geeft aan hier dat je niet alle ballen in de lucht kan houden, je zult concessief moeten doen. Er zit maar 24u in een dag en dat worden er echt niet meer.

Ik zou het met de kinderen echt niet redden om 32u ernaast te blijven werken, wij krijgen ook nagenoeg bijna geen toeslag voor de opvang en kunnen het hier rondbreien met opa & oma, maar dat komt ook omdat ik niet zoveel werk, dat is de bal die ik bewust heb laten “vallen”. Daardoor kan paarden en kids naast elkaar bestaan en ben ik er veel voor mijn kinderen (net als mijn man overigens).

Het is wel goed om te bedenken hoe je dat allemaal wilt doen, gaat je moeder oppassen? Of gaat het kindje een X aantal dagen naar de opvang? Online kun je uitrekenen wat dat gaat kosten en hoeveel toeslag je krijgt. Dat is wel een goede om je in te verdiepen, dan kun je enigzinds een beetje gaan plannen.

Om maar een voorbeeld te geven, ons zoontje gaat naar de peuterspeelzaal voor twee ochtendjes, en dit kost ons 350eu pm. Op toeslagen bijna geen recht, maar wij schrokken wel een beetje van de prijs zelf (het kan gemist worden maar mijn stalling is goedkoper per paard.. :=)

Je vraagt met een topic om ervaringen en die krijg je van Bokkers. Dat het niet hetgeen is wat je graag wilt horen.. tja.. het zijn wel realistische ervaringen van mensen die zelf al een kindje (of meerdere) hebben. Doe er je voordeel mee.[/quote]

Even inhaken op de psz dan zou ik echt een andere zoeken hier is dat 200 zonder de opvangtoeslag eraf. En weet dat dit de prijs is overal hier. Werk zelf in de kinderopvang jou tarief zit dan ver boven het uurtarief landelijk

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 16:59

F_inley schreef:
Even inhaken op de psz dan zou ik echt een andere zoeken hier is dat 200 zonder de opvangtoeslag eraf. En weet dat dit de prijs is overal hier. Werk zelf in de kinderopvang jou tarief zit dan ver boven het uurtarief landelijk

Voor 2 dagdelen? Da's 8 uur per week x 4,5 week per maand. Da's 36 uur. Keer een tientje per uur is 360 euro per maand. Zo'n gek tarief is dat niet hoor...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 16:59

Sizzle schreef:
Inmiddels heeft TS haar eissen omlaag geschroeft, dus die 4x9 uur zijn inmiddels 4 normale werkdagen en gaat op zoek naar opties voor een bijrijder.

In de baby fase zou ik echter die werktijd eerder over 5 dagen verdelen, dan heb je veel minder stress met halen en brengen + koken vind ik.
Tegen de tijd dat ze veel meer wakker zijn overdag dan kun je altijd nog je rooster naar 1 dag vrij omplannen.

Dat gaat ook niet met elk werk.

Geen idee wat ts doet.
Maar genoeg banen waar je niet zomaar zelf een invulling van de uren kunt doen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 17:00

Miss_Mii21 schreef:
M'n vriend kan een dag minder werken, ook die uren opvangen. Maar elke dag hem een uur een kind in de armen duwen zodat ik mijn paard kan voeren, schiet in het verkeerde keelgat en daar gaat hij zeer zeker niet akkoord mee.

Bokkers vergeten dit deel ook een beetje
Ts zegt zelf dat ze prima heen en weer kan om haar paard tr voeren als de kleine slaapt. Punt is alleen dat dat bij vriendlief niet wordt geaccepteerd ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 17:03

Kabayo schreef:
Miss_Mii21 schreef:
M'n vriend kan een dag minder werken, ook die uren opvangen. Maar elke dag hem een uur een kind in de armen duwen zodat ik mijn paard kan voeren, schiet in het verkeerde keelgat en daar gaat hij zeer zeker niet akkoord mee.

Ts zegt zelf dat ze prima heen en weer kan om haar paard tr voeren als de kleine slaapt. Punt is alleen dat dat bij vriendlief niet wordt geaccepteerd ;)

Er staat alleen niet 'als de kleine slaapt', er staat elke dag een uur het kind in de armen duwen.

En hoewel ik eerst ook vond dat ie dat best kan doen, ben ik daarin ook wel van gedachten veranderd, want dat is waarschijnlijk net op het drukste moment van de avond, namelijk etenstijd, badtijd en bedtijd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 17:04

Kabayo schreef:
Miss_Mii21 schreef:

TS heeft aangeveven dat ze daar een oplossing voor zoekt voor 3 van de dagen. Dan blijft er dus nog maar 1 werkdag over waar dat nodig is.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 17:06

_San87_ schreef:
Kabayo schreef:

Er staat alleen niet 'als de kleine slaapt', er staat elke dag een uur het kind in de armen duwen.

En hoewel ik eerst ook vond dat ie dat best kan doen, ben ik daarin ook wel van gedachten veranderd, want dat is waarschijnlijk net op het drukste moment van de avond, namelijk etenstijd, badtijd en bedtijd.

Ik mis dan wel de samenwerking. Als je bij wijze van 5u klaar bent met werken. Vriend dan het kind kan ophalen terwijl jij je paard voert ben je samen rond dezelfde tijd thuis. Kan je dan eten, bad, bed doen, toch? Of denk ik hierin veel te simpel?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 17:08

Kabayo schreef:
_San87_ schreef:

Ik mis dan wel de samenwerking. Als je bij wijze van 5u klaar bent met werken. Vriend dan het kind kan ophalen terwijl jij je paard voert ben je samen rond dezelfde tijd thuis. Kan je dan eten, bad, bed doen, toch? Of denk ik hierin veel te simpel?

Ik denk niet dat je te simpel denkt. Ik ga enkel af op hoe TS aangeeft het te willen/hoopt te doen.

Ik denk dat TS met haar vriend om de tafel moet om een planning te maken/afspraken te maken, en niet uit te gaan van vrijwilligerswerk van anderen (oma past wel op, oid). Zoals de meeste mensen die hier reageren aangeven, eigenlijk.

_chou

Re: Paard en kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 17:12

Als eerste wil ik even zeggen dat ik een hoop aannames ga doen en de werkelijkheid zelf niet ken.

In mijn ogen zou dit ook kunnen klinken als een vriend die bang is dat baby op plek 2 komt te staan en paard op plek 1. Door even duidelijk en hard te zeggen dat hij niet netjes telkens op wil draven als ts naar haar paard wil, wil hij dan duidelijk aangeven dat het paard op plek 2 moet komen. Je kan alleen gaan als je tijd hebt. Maar dat zijn uiteraard een hoop aannamens.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 17:29

Tink89 schreef:
F_inley schreef:

Voor 2 dagdelen? Da's 8 uur per week x 4,5 week per maand. Da's 36 uur. Keer een tientje per uur is 360 euro per maand. Zo'n gek tarief is dat niet hoor...

Hier in de regio zitten ze allemaal rond dat bedrag, we krijgen een paar tientjes terug en kunnen het missen maar het is meer ook om TS aan te geven om dat soort dingen uit te zoeken van te voren, dat kan vrij makkelijk. Of gaat oma 4 keer per week oppassen?

Mijn man verdient goed, dat is fijn voor het “gezin”, aan de andere kant voor mij niet lonend om ook nog “veel” te werken want wij snijden onszelf dan in de vingers. Niet dat ik het wil, wij vinden de rolverdeling fijn hier thuis, maar op voorhand hier afspraken over maken is wel goed, zeker gezien vriend van de TS geen paardenliefhebber is.

meggiemeg

Re: Paard en kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 17:46

Het klinkt bij meer dat vriend uitvluchten aan het zoeken is, is hij er wel aan toe om papa te worden?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 17:47

meggiemeg schreef:
Het klinkt bij meer dat vriend uitvluchten aan het zoeken is, is hij er wel aan toe om papa te worden?

Gebaseerd op 1 opmerking van TS over haar vriend?

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 17:51

Tink89 schreef:
F_inley schreef:

Dan hebben ze bij jullie andere tijden excuses. Bij ons gaan ze van 8.15 tot 12.00 en van 13.00 tot 15.30

Dus dat is veel minder.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 17:54

Wiwabalia schreef:
[

Mijn man verdient goed, dat is fijn voor het “gezin”, aan de andere kant voor mij niet lonend om ook nog “veel” te werken want wij snijden onszelf dan in de vingers. Niet dat ik het wil, wij vinden de rolverdeling fijn hier thuis, maar op voorhand hier afspraken over maken is wel goed, zeker gezien vriend van de TS geen paardenliefhebber is.

Komt dat door andere toeslagen of echt alleen inkomen? Je inkomen moet echt heeeeeeeel hoog zijn als je een paar honderd euro aan enkel 2 ochtend per week psz moet betalen.. wij schrokken er zelfs van hoeveel je terug krijgt.. maar hebben enkel psz en geen opvang er naast.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 17:59

Nee wij krijgen geen andere toeslagen. Maar laten we ontopic blijven, ik ga ons inkomen hier niet delen maar die ligt vrij hoog. Mijn man werkt zelf in de financiële sector dus die weet er wel het één en ander vanaf. Komt bij ons onder andere ook door meerdere lonen van meerdere werkgevers, bonussen enz.

TS, ik hoop dat je eruit komt. Er zijn al veel tips gegeven.
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 21-03-24 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 18:01

Van 8:15 tot 12:00 uur is toch ook op een kwartiertje na 4 uurtjes? En dat dus 2x per week, is 8 uur per week.

Ik vind dat er adhv de opmerkingen van TS niet zo heel veel conclusies getrokken kunnen worden over vriend. Ja het is jammer dat hij de paarden háár hobby vindt waar hij niks mee heeft. Maar wel eerlijk als hij meteen aangeeft dat hij daar geen tijd in wil steken. En an sich ergens ook wel weer begrijpelijk.

Dat hij aangeeft dat hij niet na werk nog een uur alleen de babydienst moet draaien en alle ballen tijdens het avondspitsuur alleen hoog moet houden, vind ik ook heel realistisch en eerlijk. Of je nou maar een paar uur werkt of veel: ik zou er in geen enkele situatie gelukkig van worden als je een toch vrij gemiddeld kind hebt dat eind van de middag het huil-uurtje (of langer....) heeft.

En er dan ook nog allerlei andere dingen moeten gebeuren die je alleen voor elkaar moet zien te boksen. Weet je wel hoeveel stress dat geeft en hoe dat je batterijtje leeg zuigt -O-

IMO doe je er echt goed aan als je het zo regelt dat er na het werk / rond etenstijd 1 iemand de handen vrij heeft (of kan hebben) om met de baby ergens op een prikkel-arme plek neer te storten en niks meer te hoeven behalve die baby tot rust krijgen.

Lukt dat in een draagzak terwijl je aan het koken bent: helemaal top!
Of hoef je alleen een voorbereid bakje open te trekken om op te warmen: ook prima.

Dan moet je nog die baby gewassen, gevoederd en gekalmeerd op bed zien te krijgen en het kan héél prettig zijn als je dan zelf mee kan gaan slapen om nog een beetje broodnodige slaap te pakken. Om een pittige tijd te overleven. Dat je dan niet nog vanalles daarna hoeft te doen.

Natuurlijk lukt het uiteindelijk ook wel als je het alleen moet doen. Maar als je met 2 bent dan is het volgens mij super waardevol als je die avondspits als team samen aanpakt :j

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 18:13

pmarena schreef:
Van 8:15 tot 12:00 uur is toch ook op een kwartiertje na 4 uurtjes? En dat dus 2x per week, is 8 uur per week.

Ik vind dat er adhv de opmerkingen van TS niet zo heel veel conclusies getrokken kunnen worden over vriend. Ja het is jammer dat hij de paarden háár hobby vindt waar hij niks mee heeft. Maar wel eerlijk als hij meteen aangeeft dat hij daar geen tijd in wil steken. En an sich ergens ook wel weer begrijpelijk.

Dat hij aangeeft dat hij niet na werk nog een uur alleen de babydienst moet draaien en alle ballen tijdens het avondspitsuur alleen hoog moet houden, vind ik ook heel realistisch en eerlijk. Of je nou maar een paar uur werkt of veel: ik zou er in geen enkele situatie gelukkig van worden als je een toch vrij gemiddeld kind hebt dat eind van de middag het huil-uurtje (of langer....) heeft.

En er dan ook nog allerlei andere dingen moeten gebeuren die je alleen voor elkaar moet zien te boksen. Weet je wel hoeveel stress dat geeft en hoe dat je batterijtje leeg zuigt -O-

IMO doe je er echt goed aan als je het zo regelt dat er na het werk / rond etenstijd 1 iemand de handen vrij heeft (of kan hebben) om met de baby ergens op een prikkel-arme plek neer te storten en niks meer te hoeven behalve die baby tot rust krijgen.

Of hoef je alleen een voorbereid bakje open te trekken om op te warmen: ook prima.

Dan moet je nog die baby gewassen, gevoederd en gekalmeerd op bed zien te krijgen en het kan héél prettig zijn als je dan zelf mee kan gaan slapen om nog een beetje broodnodige slaap te pakken. Om een pittige tijd te overleven. Dat je dan niet nog vanalles daarna hoeft te doen.

Natuurlijk lukt het uiteindelijk ook wel als je het alleen moet doen. Maar als je met 2 bent dan is het volgens mij super waardevol als je die avondspits als team samen aanpakt :j

Ho is even ...ts en haar vriend werken allebij . Even lang dus die vlieger dat de vader dan maar niet hoeft op zijn kind hoeft te letten omdat ie gewerkt heeft gaat niet om.

Alleen omdat ts de vrouw is betekend niet dat hij alleen maar even zijn zaakje hoeft te lozen en verder niks meer hoeft te doen.kom nou .
Laatst bijgewerkt door Absolem op 21-03-24 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 18:15

Poeh wat een pagina´s zeg. Heb vooral de post van TS doorgelezen.

Ik heb er ook mijn bedenkingen bij maar lees tussen de regels eigenlijk dat TS wel graag moeder wil worden, maar ook gek is met haar paard en zich afvraagt hoe ze het bol moet gaan werken.

Ik kan je als tip geven luister naar de mama´s hier. Alles wat ze schrijven klopt. Dit kun je niet in beton gieten. Je moet heel flexibel zijn en kunnen schuiven en vooral los kunnen laten. Heb niet de illusie dat je alles weer kunt zoals het was voor een baby.

Baby heeft namelijk meer nodig dan alleen voeding, slaap, knuffel. Daarbij weet je helemaal niet wat het moederschap met jou doet. Ik vond het bijv heel lastig om de baby thuis te laten bij vaders. Die er heel goed voor zorgde maar het wel iets anders deed dan ik. Ik heb echt moeten leren om dat los te laten.

Als het er financieel zo strak langsgaat dan is om daar lucht te krijgen wel het paard denk ik 1 van de eerste opties om afscheid van te nemen. Zeker als ik lees dat het er eentje is met een rugzak. Das gewoon veel geld.

Ik denk dat TS dr vriend zich vooral zorgen maakt om het welzijn van zijn vriendin. Hij benoemt energielevel en vreest daarvoor als de kleine er is en TS alles wil blijven doen zoals het was voor de baby. Ik vind dat heel rieel van hem. Hij kan ook niet alle ballen hoog houden als TS er aan onder door is gegaan.

Om zoveel te leunen op familie vind ik zelf ook wel wat van. Mijn ouders passen ook 1 dag op, daar ben ik ze heel dankbaar voor. Wij hebben ze gevraagd of ze dat wilden, het was geen verplichting. Mijn ouders genieten er enorm van, maar geven ook aan dat het best pittig is. Ik heb nooit oppas geregeld als ik naar mijn paard wilde. Of mijn vriend was thuis of ik nam ze mee. Het is mijn hobby en het zijn mijn kinderen daar heb ik de zorg voor. Ik ben er achter gekomen dat je buiten de werkdagen best nog wel vaak een oppas nodig bent. Iets leuks met z´n 2 een feestje enz. Die zijn er meer dan je denkt. Ik had dan liever dan oppas dan dat ik ff naar mijn paard wilde.

Dus het rijden zat er een tijdje niet in. Later wel ook gewoon als de kids erbij waren. Speelgoed mee, eten en drinken en dan lukte het meestal wel. Niet altijd want de kids zijn geen robots.

Wat ik je dus eigenlijk mee wil geven is dat je het niet vooraf kunt plannen. Jij en je vriend moeten er beiden achter staan. Je weet pas hoe het gaat als de baby er is. Je kunt het nu nog zo mooi denken te regelen de praktijk zal het anders gaan.

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 18:16

Absolem schreef:
pmarena schreef:

Ho is even m ts en haar vriend werken allebij . Even lang dus die vlieger dat de vader dan maar niet hoeft op zijn kind hoeft te letten omdat ie gewerkt heeft gaat niet om.

Alleen omdat ts de vrouw is betekend niet dat hij alleen maar even zijn zaakje hoeft te lozen en verder niks meer hoeft te doen.kom nou .

Maar je vind het wel normaal dat vriendlief elke dag op de baby moet passen als ts naar paard is? Daarbij ook baby op sommige dagen naar school brengen? Terwijl de vriend niks met paarden heeft?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 18:19

Nee maar hij ziet zijn vriendin nu al uitgeblust elke week zijn.
Is hij dan de hork of is hij dan juist bezorgt?
Al is het het liefste en makkelijkste kindje ter wereld. Er komt toch echt flink wat extra op het bordje, bij beide.
Ik denk dat hij niet graag zijn vriendin in een burn out ziet eindigen. (Of misschien wel zichzelf?)
En dat kan hij echt niet voorkomen door dat even "oppassen"