Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Muze schreef:En dan vraag ik me af, als je paard geen droge ligplek heeft.. is een stal voor de nacht dan zoveel erger?
Soms wordt er gedaan alsof dat paarden mishandeling is, 24/7 buiten de holy grail.. maar mijn mening begint daar wat over te veranderen.
Twiggy2008 schreef:Ik vind dat dus geen optie, omdat ze dan te lang opgesloten staan. Die van mij maak je daar weer écht niet gelukkig mee. Maar dat zal per paard verschillen?!
Wat is er mis met de keuze, die ze zelf kunnen maken, binnen of buiten staan of liggen, met de deur(en) open?
Overigens ben ik dit weer helemaal zat, maar je doet er weinig aan.... Het is nou eenmaal november.
Muze schreef:En dan vraag ik me af, als je paard geen droge ligplek heeft.. is een stal voor de nacht dan zoveel erger?
Soms wordt er gedaan alsof dat paarden mishandeling is, 24/7 buiten de holy grail.. maar mijn mening begint daar wat over te veranderen.
Popstra schreef:Maar als je dus dagelijks je paard moet trainen omdat je wedstrijden rijd dan is het nu naar mijn mening echt geen optie ze in dit weer 24/7 buiten te hebben.
Buiten dat het niet zo heel fijn is een nat smerig paard netjes te krijgen voor les, op wedstrijd te gaan e.d is het voor het dier zelf ook niet eerlijk daar hij zijn rust niet kan pakken door comfortabel te kunnen liggen.
Celebi schreef:Mijn paard is nu vele malen viezer met 's nachts op stal dan vorig jaar met 24/7 buiten. Daar lag hij altijd in het zachte zand te slapen, nu doet hij dat 's nachts op stal en hoewel ik elke dag goed uitmest, en rijkelijk opstrooi en ze er alleen in de nacht staan ligt hij toch altijd voor een deel in zijn eigen mest en urine. Dat vind ik het grootste nadeel met mijn smeerlap die gewoon heel veel plast op stal. Gewoon met een deken op buiten had ik nergens last van. Dekens bleven ook best schoon.
Popstra schreef:Maar als je dus dagelijks je paard moet trainen omdat je wedstrijden rijd dan is het nu naar mijn mening echt geen optie ze in dit weer 24/7 buiten te hebben.
Buiten dat het niet zo heel fijn is een nat smerig paard netjes te krijgen voor les, op wedstrijd te gaan e.d is het voor het dier zelf ook niet eerlijk daar hij zijn rust niet kan pakken door comfortabel te kunnen liggen.