Je geit of varkentje is misschien wel onder de indruk van een klap van een ponytje maar een hongerige wolf zal het echt geen reet boeien. Al helemaal niet als het een roedel is. En al helemaal niet als zij de kleinste in de kudde is.
Ik zit in Brabant waar alleen in Januari een wolf is gezien maar ik vind het ook spannend worden hoor (maar misschien ook omdat ik hier veel over de wolf lees). Gooi savonds laat de deur net even iets harder dicht als de hond nog op een donker veldje achter in de tuin moet plassen

Ik hou van wildlife, ben natuurgids in Zuid-Afrika en heb tussen de wilde dieren geleefd en verschillende spannende aanvaringen gehad. Maar de wolf hier vind ik eng. Juist omdat ze aan mensen gewend zijn, zijn ze onvoorspelbaar.
Laat ik een wilde leeuw schrikken is de kans groot dat hij weg rent omdat ie doodsbang is van de gekke wezen op 2 benen. De wolf hier, hmm zou me niet verbazen als hij zich durft te verdedigen. Ze zijn ons immers al gewend (bepaalde roedels dan). De mensen die zeggen dat ze snel naar buiten rennen als ze onrust horen en even een roedel hongerige wolven wegjaagd in z'n pyjama: think twice.
Wilde herten en zwijnen pakken? Prima. Die hebben nog vlucht instinct en een eerlijke strijd om zich te verstoppen of weg te komen. Opgesloten paarden of schapen die alleen bang hoeven te zijn voor een takje die daar een half uur geleden nog niet lag: oneerlijk. Zo oneerlijk.
Één geruststelling: prooi is zo in shock dat ze weinig mee krijgen van het hele gebeuren. Ook die schaapjes die enkele uren later pas overlijden, zijn zo in shock dat ze echt niet denken 'dju m'n darmen liggen eruit dat doet zeer'.