Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tantejeanne schreef:Ik volg graag mee nu wij ook paarden aan huis hebben. Ik overweeg een zand paddock te maken voor droge voeten. Wat voor zand adviseren jullie voor een zand paddock? En graven jullie daar eerst nog een stuk voor uit? Moet dat vaak vervangen worden of blijft dat lang goed? Of werkt de gewone bestaande bodem prima met van die matten? Hoor graag!
Robijntjah schreef:In stap ga ik heel geforceerd zitten en zet ik mijn hele rug vast.
boemel schreef:Tantejeanne schreef:Ik volg graag mee nu wij ook paarden aan huis hebben. Ik overweeg een zand paddock te maken voor droge voeten. Wat voor zand adviseren jullie voor een zand paddock? En graven jullie daar eerst nog een stuk voor uit? Moet dat vaak vervangen worden of blijft dat lang goed? Of werkt de gewone bestaande bodem prima met van die matten? Hoor graag!
Wij hebben drainagezand met G4 platen en weer afgevuld met drainagezand
Solleke_Noah schreef:Wij hebben recent een deel van de paddock laten afgraven en terug opvullen met zand. Voorlopig super tevreden van (wij zitten op kleileem). Soort zand heeft de loonwerker gekozen dus kan 'k je niet mee helpen, maar hij heeft een vrij grove korrel gebruikt zodat het water zeker goed weg kan (te fijn slaat dicht). Hij verwacht dat hij er volgend jaar twee karren nieuw zand op zal moeten gooien.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[***] schreef:Solleke_Noah schreef:Wij hebben recent een deel van de paddock laten afgraven en terug opvullen met zand. Voorlopig super tevreden van (wij zitten op kleileem). Soort zand heeft de loonwerker gekozen dus kan 'k je niet mee helpen, maar hij heeft een vrij grove korrel gebruikt zodat het water zeker goed weg kan (te fijn slaat dicht). Hij verwacht dat hij er volgend jaar twee karren nieuw zand op zal moeten gooien.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ziet er netjes uit! Heb je geen drainage? Wij zitten ook op keileem en ons werd destijds verteld dat het geen zin had om alleen af te graven en op te vullen met zand. Dus hebben we eerst drainage laten leggen en toen pas zand erover. Inderdaad een grove korrel (stierenzand) omdat te fijn inderdaad dicht slaat.
Ik ben erg benieuwd hoe het bij jou gaat.
Karin_deB schreef:Wat betreft de Pavo Vital: ik ben er nog niet echt 100% over uit dat dat de oorzaak is bij mijn merrie.
Ze is zoiezo in de winter altijd wat hysterisch (weer, oud&nieuw, laatst dat ongeluk in de straat etc etc).
Ik kijk het nog even aan tot het voorjaar/zomer.
Ik wilde graag de Pavo proberen omdat die makkelijker verkrijgbaar is. Heb namelijk ook de vitalbix maar daar moet ik een half uur voor rijden. De Pavo kan ik hier in het dorp halen.