Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
opisop_shop schreef:Ik heb mijn paarden altijd de hele dag buiten gehad ( en jarenlang 24/7 en nu ook weer voor gekozen). Toen onze wei een keer echt té nat werd en er niks aan mocht worden gedaan ( stukje gehuurde gemeentegrond) hebben we de pony's drie maanden naar een manege gebracht. Daar mochten ze alleen onder toezicht in de paddock. Nou reken maar dat ze er drie keer per dag uitkwamen met zijn allen. De rest van de eigenaren daar vond het blijkbaar wel prima dat hun paard opgehokt stond. Ik vond dit al veel te weinig maar kon toen niks anders vinden. De winter erop heb ik ze naar een stal gebracht wat verder weg lag maar ze wel buiten stonden. Dit was 15 jaar geleden, hopelijk is het daar in de tussentijd in positieve zin veranderd.
Zijn je omstandigheden niet ideaal dan vraagt het meer inzet van jezelf.
Los van het feit dat je paard uiteraard echt niet alleen hoort te staan kun je ook heus zorgen voor meer beweging voor je paard, door zelf twee keer per dag heen te gaan, langer te gaan, zorgen dat iedereen altijd elk paard er even uit laat enz enz.
Lukt dat ook niet, dan hoor je daar in de winter niet te staan.
Je zou dan evt ook alleen die 4 maand misschien elders een plekje kunnen zoeken.
opisop_shop schreef:Ik stond volpension en had ook werk.
Op mijn werkdagen ging ik twee keer en op vrije dagen drie keer. Voor een paar maand vond ik het te overzien.
Ik zeg ook niet dat ze dat verplicht moet doen, er zijn vast meerdere opties en dit is één daarvan zoals ik al zei.
opisop_shop schreef:Ik stond volpension en had ook werk.
Op mijn werkdagen ging ik twee keer en op vrije dagen drie keer. Voor een paar maand vond ik het te overzien.
Ik zeg ook niet dat ze dat verplicht moet doen, er zijn vast meerdere opties en dit is één daarvan zoals ik al zei.
SjonnieZ schreef:Askja schreef:Lees even haar eerdere post.
Oké daar had ik overheen gelezen.
Maar dan nog. De paarden werden verzorgd en kwamen buiten. Met 1x gaan extra paddock tijd geven en rijden kom je er dan ook hè
Niet iedereen leeft in de omstandigheid dat hij/zij zo vaak naar stal kan gaan.
Joliieeenn schreef:Gaan jullie hier blijven discussiëren over hoe veel paard buiten moet komen of hoe vaak de eigenaar moet komen? We mogen allemaal onze mening hebben natuurlijk, ik vind het ook niet oke.. TS heeft er weinig oor naar verder. Dan beter in een ander topic de discussie hervatten, dit soort topics zijn al 1000x tevoorschijn gekomen ondertussen
Ninx schreef:Joliieeenn schreef:Gaan jullie hier blijven discussiëren over hoe veel paard buiten moet komen of hoe vaak de eigenaar moet komen? We mogen allemaal onze mening hebben natuurlijk, ik vind het ook niet oke.. TS heeft er weinig oor naar verder. Dan beter in een ander topic de discussie hervatten, dit soort topics zijn al 1000x tevoorschijn gekomen ondertussen
Mensen zijn hardleers blijkbaar
Paardenfan25 schreef:SjonnieZ schreef:
Oké daar had ik overheen gelezen.
Maar dan nog. De paarden werden verzorgd en kwamen buiten. Met 1x gaan extra paddock tijd geven en rijden kom je er dan ook hè
Niet iedereen leeft in de omstandigheid dat hij/zij zo vaak naar stal kan gaan.