Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 16:49

En zoals het er nu volgens Buienradar uitziet krijgen we ook nog een flinke pluk sneeuw vannacht.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:10

-O- Ik ben wel klaar met die sneeuwzooi, wil plantjes zetten ^)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:20

Prairy schreef:

Zolder? :Y) (sorry..)

DF ik hoop dat het meevalt. Hier nog steeds mooi open weer.
Paarden staan nu voor bij de ruif. En mijn ouwetje staat... te sla-pen... }:0

Ik vind het ook top hoor, dat ze zo relaxed zijn :+:

@wendely; dit is mijn eerste Bullmastiff, hij was de meest kansloze in het asiel. En ik moet bekennen ik hou wel van het type hond. 5 jaar is wel jong ja.. ik weet eigenlijk niks van de "stevigheid" van het ras..

Wat een kwalen hier. Brrr! Gezond hee, paarden :Y)

Snackbox vind ik kei leuk, maar vooral als inspiratie. Eens zien wat ze allemaal eens mogen hebben. Ijsco lust geen spruitjes. Vanavond rode biet eens proberen :))

Ik hoop dat ik vanavond hooi kan gaan halen..

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:22

Akshay schreef:
Prairy schreef:

Zolder? :Y) (sorry..)

Heb ik niet :+ Ik had ze wel in de wei staan afgelopen zomer. Maar het groeide voor geen meter, veel te droog. Dus 30cm ipv 3m hoog :P

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:25

Stuur alle sneeuw maar naar hier door :+

Snackbox klinkt goed! Inderdaad leuk he om je dieren te verwennen. Misschien hebben ze daarom allemaal wat overgewicht hier :')

Bij jou ziet het er nog goed uit Olympia, wateroverlast lijkt helemaal weggetrokken?

Beterschap voor iedereen die lichamelijk sukkelt :(:)

Akshay: lief dat jullie de meest kansloze uit het asiel gehaald hebben :)

Hier kwamen ze net de beerput legen, toch wel een nadeel van een huis in the middle of nowhere. Geen aansluiting op de riolering :+

En de tandarts was hier gisteren voor de paarden, iedereen kan er weer een jaartje tegen. Bij mijn tweejarige dame nog de wolfstandjes getrokken, ze was een engeltje. Een zwaar verdoofd engeltje O:)

Afbeelding

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:27

Toch best wat mensen die in min of meerdere mate lichamelijke klachten hebben hier. Sterkte allemaal!

Ik baal. Wilde net nog even wat mest wegbrengen, voordat het weer zo regent dat ik niet fijn met de kruiwagen door de wei kom. Kruiwagen volgeschept en wat denk je? Band plat. Heb de kruiwagen met platte band en al door de wei getrokken, want geen zin om hem weer leeg te scheppen. Zonet maar opgepompt en morgen eens gaan kijken of de band nog vol is, of weer plat staat. In dat geval moet er maar een nieuw wiel in. Hoop dat ik er nog eentje in de juiste maat kan vinden, want de kruiwagen komt echt uit het jaar kruik.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:30

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:34

Rolt het niet zwaarder met een volledig rubberen band? Mijn kruiwagen is van zichzelf namelijk nogal zwaar (volledig van metaal), en het moet niet nog zwaarder worden. :D Ik heb er nog nooit een lekke band mee gehad, dus ik hoop gewoon dat ie nu leeg gelopen was, maar ik ben er bang voor.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:35

Hier ook alleen volle banden, iets te vaak platte band door de meidoorn doorns...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:38

Zwaarder vind ik hem niet.
Wel stugger, meer stuiteren zeg maar ipv mee veren.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:39

Snackbox! Ja.. ik dacht ook: ga 'm niet bestellen, want ze komen niks tekort.. maar inderdaad echt leuk om te hebben, en inspiratie op te doen :D En ze vinden 't écht lekker!! Wat er nu in zat bij mij:

Afbeelding

Even printscreen van m'n instading gemaakt :P En zo wordt 't geleverd! :D

Afbeelding

Kelly van de Ven (insta: kellyvdven) van Gepaard met Kelly.. wellicht heeft ze met die naam ook een website.. anders is ze via insta op deze twee namen te vinden :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:41

Die pastinaak, eten ze dat? Heb er hier nog eentje in de frigo liggen, kan ik die wel geven. Ziet er alleszins leuk uit zo'n snackbox!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:43

Karin, jeetje, pas goed op. Kan ook zo een frozen shoulder worden en datvduurt lang.

Wendely, heerlijk zoals jij woont, echt een heel mooi gebied. Wat voor werk doe je?

Utopia, pas je wel op met je elleboog?

Akslay, hebben ze nog bewogen vandaag?

Ik had vanmorgen een training. Vanmiddag merrie gelongeerd en daarna snel het zand op en neer getóölt met ijsco en hond. De hond is weer uitgelaten.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:44

Pastinaak mogen ze eten en eten ze. Selderij en broccoli ook, hoewel de broccoli stronken hier weer minder gewenst zijn.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:48

Ja, pastinaak ging er smakelijk in hier! :j Twijfelde zelf over de knoflook, maar da's misschien omdat ik er zelf niet zo'n fan van ben _O- Vond het ook heel leuk om te krijgen en uit te pakken :D Echt een cadeautje, goodiebag :D

Belker, mijn elleboog is prima hoor.. vooralsnog :P Haha, maar dankjewel :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:53

Eigenlijk krijgen ze hier nooit groente, die restanten gaan meestal naar de cavia's. Soms een half doorgeschoten krop sla en natuurlijk winterpeen.

Meteen maar een verse baal houtkrul in Boon haar stal gedaan en mijn pakje met mijn nieuwe kleuren draadjes zat in de brievenbus, dus als nu ook mijn spuitbus matte verf geleverd wordt kan ik weer wat string-art doen :)

manolito10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:31

Dag allemaal! Ik meld me graag bij dit topic *\o/*
Wij hebben sinds oktober onze 2 paardjes aan huis staan, helemaal fantastisch natuurlijk.
We zijn nog druk met ontdekken hoe alles moet en wat de beste manier voor alles is, dus ik heb meteen al 2 vragen:
- hoe bouw je een mesthoop op zodat deze nog makkelijk te gebruiken is zonder achterover te vallen met je kruiwagen. Onze hoop begint nu wel vol te raken& wordt daarmee steeds onpraktischer
- waar laten jullie de mest? Heb een aantal bedrijven gemaild maar daar komen zulke hoge bedragen uit... schrik me helemaal wild!

Ik merk trouwens dat ik fysiek veel sterker ben geworden nu ze aan huis staan, meer mensen die dat herkennen? :P

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:52

Belker schreef:
Akslay, hebben ze nog bewogen vandaag?
.

Ja, van de drinkbak naar het hooi. Het is lamstralendag ;)

@solleke_noah; lief en eigenbelang hoor. We wilden een hond die ook een rotzak kon zijn :')
Én aangezien wij geen kinderen willen, plek hebben, volledig omheind, konden we zo'n overprikkeld error gevalletje een steady home bieden.
Hij moet mij alleen hebben als ik ongesteld ben :')

Afbeelding
Olafje op zijn bed in zijn schuur. (Met isolatie een grot gemaakt)

@df; je bent goed op dreef met je strings ;) leuk!!

@manolito; de mest gaat hier nu nog op/over de tuin, en we zijn op zoek naar een kar om ook de wei te kunnen doen. We pogen het wel eerst te composteren/laten rijpen.

Sterker ben ik ook wel geworden, als in, een jaar geleden was ik stuk na uitmesten. Nu banjer ik heel de dag met van alles rond. Love it :+:

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 18:57

Hahaha wel eerlijk Akshay :D ik zou dat moeilijk vinden zo'n hond, wij hebben juist van die echte lieverds die ook zonder opvoeding schatjes blijven. Maar hij heeft wel een heerlijk plekje bij jullie!

Mesthoop beheren wij door 'trapjes' van mest te bouwen links en rechts, en in het midden hou je dan een aanlooproute.

Mest wordt hier gecomposteerd, nu vier jaar later blijft de mesthoop netjes zakken en hebben we ze nog niet moeten laten leeghalen. Buurtbewoners komen hier ook nog weleens een aanhangwagen mest voor de moestuin halen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:27

@manolito10: ik kan echt een verdiepte mestput aanraden; heerlijk om de inhoud van de kruiwagen gewoon de diepte in te kieperen :)
Hier wordt de mest opgehaald door een loonwerker en dat kost me voor ong 12 m3 iets van 80/90 euro.
Zorg wel dat ie er met groot materieel bij kan komen zonder zich in allerlei bochten te moeten wringen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:38

Wie heeft er hier een sleep voor achter de quad? Wij gaan langzaamaan vast op zoek :D

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:46

Robijntjah schreef:
Wie heeft er hier een sleep voor achter de quad? Wij gaan langzaamaan vast op zoek :D

Betongaas randen even iets op maken zodat de punten glad zijn en verzwaren. Werkt echt prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:49

Top. En nog ideeën om met de quad ergens los te trekken? De stukken tussen de bomen kunnen we niet frezen helaas.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:57

Ik heb een mestplaat van 4 x 6 en 2 meter hoog, opduwen met de trekker met voorlader.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:01

Ik heb hier drie mestvakken. gemaakt van oud hout, gaas, pallets... als het ene vak vol is zetten we ( ok ok vooral ML }> ) de boel over naar vak 2. Dan is het gekeerd en kan dan verder composteren . Beginnen we weer opnieuw in vak 1. En zo gaat het vaak nog door naar vak 3, maar dan is de bult meestal nog maar de helft of een kwart van wat het ooit was.
Is wel heel bewerkelijk, maar ander dan tijd en spierkracht kost het niet.

Een paar keer per jaar rijden we het zelf met een aanhangertje achter een oude zitmaaier uit over ons land. Ook weer met de hand... En daarna even slepen. Wel leuk om te doen, maar kost wel wat tijd. en laarzen en handschoenen zijn noodzaak...

Ik heb ooit een échte minisleep gekocht voor achter de zitmaaier. Maar had achteraf ook zelf wel wat kunnen knutselen. maar dit werkt prima. Soms een stoeptegel erop.. Mijn buurmeisje van 9 vindt het super leuk om de bak te slepen. dus ik doe het zelf niet zo heel vaak meer... O:)