Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MyWishMax schreef:Maar merken jullie niet ineens meer drukte?
Ik sta op een grote stal, maar heb vaak zat dat ik qua rijden helemaal alleen ben of met z'n 2en in de stalgang. 's Avonds is het normaal drukker en er loopt wel altijd volk op het erf. Er werken bijvoorbeeld al een man of 6 tot 8? Maar juist omdat een hoop nu thuiswerken of geen school hebben komen er grotere groepen tegelijk.
Of ik moet's ochtends vroeg gaan, maar dan ben ik weer egoistisch dat ik dat liever niet doe, omdat paard dan buitenstaat en vanwege blessure al niet veel beweging krijgt dus ik haar niet binnen wil halen dan.
AaronYve schreef:Renske_W schreef:Hier vanaf vandaag ook verscherpte regels.
Maar met Max 3 personen op stal.
Dus er is nu een digitale agenda.
Ik vind het persoonlijk echt vervelend. Want nu ben je tijd gebonden.
Voordeel is wel dat je niet meer met zoveel op stal bent.
Maar ik snap heel goed dat dit soort maatregelen wel nodig zijn.
En voor pensionhouders is het natuurlijk ook niet leuk dat ze zulke regels op moeten leggen.
Met welke agenda werken jullie?
Dominique8 schreef:Bij ons op stal is nu ook een schema, we staan met 15 paarden. Echt een bizar schema, er mogen 2 mensen tegelijk aanwezig zijn. Voor maximaal een uur.. hoe dan? Zeker in de rui periode ben ik al een 30 min bezig met alleen al borstelen van mijn paard met z'n wintervacht. Er moeten steeds tussen de blokken van 1 uur voor de 2 personen 30 minuten zitten, dus ervoor of erna.
Je mag wel elke dag komen, maar ik kan niet eens elke dag. De tijden zijn zelfs vooraf bepaald, je mag wel onderling ruilen, maar geen uren van elkaar overnemen. Dus wat je ook doet, het uur blijft een uur.
Pfff.. mega stress op voorhand al.
En echt ik snap de maatregelen heel goed en vind ze ook noodzakelijk. Maar dit gaat veel verder dan de opgelegde én de adviserende maatregelen.
En als je nou denk misschien omdat de stal klein is, maar het is een mega terrein (vroeger stonden er zo'n 50 paarden) en er zijn 2 bruikbare bakken je kan makkelijk 1.5 meter afstand houden. En als die 30 min er niet tussen zaten, zouden we allemaal iig zo'n 1.5 uur kunnen. Ik wordt hier heel verdrietig van.
Ik woon in Nederland overingens
Nouvel schreef:Jeetje een uur is inderdaad wel kort zeg.
Moet je dan ook alles qua verzorging nog zelf doen, uitmesten, hooinetten vullen, vier klaarzetten?
Alleen daar ben ik al bijna een uur mee bezig![]()
Wij mogen zelf weten wanneer en hoe lang we komen gelukkig maar we moeten wel goed opletten dat we zoveel mogelijk om de beurt komen en met niet meer dan 3 tegelijk zijn op stal.