Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 16:40

_Lorette_ schreef:
Wij hebben geen kinderen en ik vraag me echt af hoe mensen met een gezin alles organiseren..! :7 )

Vraag ik me ook af. :+

Idd, helaas de leeftijd dat we afgelopen jaar 2 huisontruimingen moesten doen, waarvan mijn ouderlijk huis. Naast alles weghalen, uitzoeken zitten er uiteraard alle emoties achter. Dat gaat mij niet in mijn kouwe kleren zitten.

Iedereen is hier altijd welkom, en ja, soms is t een troep. Jammer dan. Ik zorg voor goed eten, schoon ondergoed, wandelingen, en de paarden komen niets tekort. En swinters is het moeilijker om langer van huis te zijn, dan heb je toch snel 1 a 2 voerbeurten extra.

Martje80

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 16:50

Ik voer 1xdaags.hang er 2 mega hooi netten inen die gaan nooit leeg. Zou best anderhalve dag niet hoeven komen dan. Dat doe ik niet, vind 24 uur geen controle wel voldoende. Eerder ging ik 2 x daags. Ook voor het werk aan. Maar nu ga ik als het me past en voer ik zo veel dat ze gewoon en dag vooruit kunnen. Ideaal. Ik woon anderhalve km van mijn pony's.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 17:15

Met een gezin? Blijven ademen hahaha. Nee dat is hier wel de grootste challange hoor, die drie kleine monsters. Ik kan in het weekeind niet altijd zomaar naar buiten lopen om wat te gaan doen bijvoorbeeld. Op vrijdag is mijn vrije dag, maar ik heb er nog eentje die niet naar school gaat dus met de paarden werken lukt dan ook niet.
Hier is de regel simpel: de kinderen gaan voor en als het dan niet lukt hebben de paarden pech en krijgen ze later wat. Ik vind het vooral lastig in de weken dat mijn man weg is voor zijn werk, en ik echt alles alleen moet doen.
Mijn huis heeft daar wel last van overigens. We hebben een hulp, maar nu is zijn afgelopen week niet geweest en ik heb ook echt geen tijd gehac (gemaakt) om zelf alles te doen

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 18:44

Kinderen moeten soms mee. Dat zijn ze gewend. Is het slecht weer dan laat ik ze in de auto met een filmpje. Is het goed weer zit mijn dreumes in de wagen en mijn kleutertje loopt rond en die “helpt” :Y)
Ik rijd niet, dat scheelt.
Het is nu wat minder praktisch omdat ze nog aan de overkant staan. Deze winter even door en dan is het hopelijk hier aan kant. Dan wordt het met de kinderen ook makkelijker. Daarnaast probeer ik de paarden te doen als mijn man pauze heeft dan breng ik de kinderen bij hem. Is natuurlijk wel makkelijker omdat wij beiden meestal thuis werken.
Mijn man zijn hobby is het niet. Hij doet best veel ook als ik een paar dagen afwezig ben voor werk. Zeker als je kinderen hebt moet je van beide kanten soms wat water bij de wijn doen :D Ook heb ik altijd een camera hangen. Voor veulentijd maar het is gewoon handig voor extra controle.
Oh ja en als het nodig is kan ik beroep doen op mijn buurvrouw. Doe ook haar paard als dat nodig is. Mijn 35 jarige ziet erg slecht in het donker. Die wil ik in dit seizoen echt voor het donker binnen hebben en gaat pas als het licht is buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 19:04

Ik zou het met kinderen ook niet kunnen hoor. Ook precies 1 van de redenen waarom ik geen moederlijk type ben: de paarden gaan voor :+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 19:09

Ik vind het nu ze aan huis staan met kinderen zoveel fijner. Die van 9 blijft gewoon binnen, die ban 5 wil soms helpen maar ik heb liever dat ze binnen blijft, gaat een stuk sneller
Toen ze nog niet aan huis stonden moesten ze mee en wachten ze in de auto wachten met een dvd maar dan ben je toch gehaaster bezig dan nu. Wil ik opruimen nu dan doe ik dat, toen deed ik alleen het noodzakelijke en ruimde ik op as papa thuis was

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 19:23

Robijntjah schreef:
Ik zou het met kinderen ook niet kunnen hoor. Ook precies 1 van de redenen waarom ik geen moederlijk type ben: de paarden gaan voor :+

+1 :)

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 19:26

Hier maar 1 kind, dochter van 7 die de paarden wel leuk vind. Af en toe wil ze graag “helpen”, maar het gaat inderdaad sneller zonder haar hulp :+
Toch laat ik haar graag helpen want zou heel graag mijn hobby met haar delen!

Verder blijft ze gewoon binnen spelen of zit ze op school als ik met de paarden bezig ben. Als ik rijd heeft ze mijn telefoon en mocht er wat gebeuren, heb ik haar geleerd om 911 te bellen :=

Op wedstrijd speelt ze lekker in de zadelkamer van de trailer of struint ze rond met mn man :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 21:16

Wij eten hier vaak wat later dan ideaal is voor kinderen :o
Nou heb ik wel een Moulinex Cookeo, dus eten erin, tijd instellen en dan kan er niets mee gebeuren dus kan ik voeren of iets anders doen.
Juist nu thuis kan ik even snel wat doen.
Nou moet ik zeggen dat de kinderen niet van ons erf af kunnen en ik bij de paarden zicht heb op de woonkamer.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 21:58

Ik loop ook vlot even naar buiten als de kinderen binnen zijn hoor. Als er wat is, staan ze binnen 2 tellen buiten naar me te roepen :')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 23:01

Hier helpen de kinderen gewoon mee met de verzorging en ophalen en brengen naar de wei.
Als ik thuis rij, dan spelen ze vaak ook buiten.
Als ik op pad ga met de trailer plan ik dat in als ze op school zijn. Of ik neem ze mee naar een bos waar ze zich prima kunnen vermaken.
Voeren doen we ook allemaal samen.
Paarden horen bij het gezin, net als de katten en de hond. En die verzorgen we ook met zijn allen.
Vaak maken we ook gewoon een gezamenlijke buiten rit met picknick, heel leuk.
Ik combineer het dus echt en we doen heel veel samen als gezin met de paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 23:13

Dat doen wij ook als de dochter van mijn vriend er is inderdaad. Nemen we er ook lekker de tijd voor.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 23:31

Wat voorbeeldjes, gewoon lekker samen met de paardjes bezig. Verzorging ook, maar daar kan ik nu 123 geen plaatje van vinden.
En zo heb ik nog wel 10000 foto’s hahaha.
Maar bij ons zijn de paardjes dus voor ons allemaal :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 00:09

Wauw wat heerlijk Chasey, mooie plaatjes!

Ook wel respect voor het time-management van sommigen hier trouwens. Geloof dat ik het op dit moment misschien nog wel wat rooskleurig inzie :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 07:36

Ik kan altijd zo genieten van jouw foto's Chasey!
Hier helpen ze wel eens met voeren, maar ik voer eigenlijk altijd als ze in bed liggen. Ze helpen wel altijd met poetsen (ook van de grote paarden) en als ik aan het rijden ben staat de jongste per definitie aan de bakrand dat hij ook wil. We gaan ook vaak met het hele gezin wandelen met hond en pony. Nu nog een trailer zodat we ook eens ergens anders heen kunnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 07:40

Wij komen ook om in de kleine + paarden foto’s inderdaad en houden onze ogen open voor een leuke kinder pony. Maar die prijzen, jeetje!

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 08:01

Ik krijg alles al in mijn ogen onvoldoende goed geregeld zonder kinderen, kan me niet voorstellen dat ik hetzelfde mét kinderen zou doen. Geen kinderen voor ons dus. Ik ben nu nog enkel aan het verzorgen en het rijden gebeurt nu sporadisch. Dat moet anders.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 08:31

Robijntjah schreef:
Wij komen ook om in de kleine + paarden foto’s inderdaad en houden onze ogen open voor een leuke kinder pony. Maar die prijzen, jeetje!

je bedoeld voor kinderponies?
ja die zijn duur... omdat er veel vraag naar is ;)

ik zou persoonlijk als ik moeder zou zijn graag wat extra overhebben om een brave veilige pony te hebben, maar ik heb de prijzen ook gezien (zoek voor een vriendin) en er worden wel hele hoge bedragen gevraagd.. maar ja het is niet wat de gek er voor vraagt...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 08:43

Brave kinderponys kosten een godsvermogen ja. Vaak is het via kennissen die goed tehuis zoeken nog enigszins betaalbaar heb ik het idee. Hier een leuke shet voor niet teveel geld maar echt los rijden lukt niet, t is en blijft een shet en een kleine meid die niet reageert maar gaat gillen als die de andere kant oploopt ( en dat gezicht van die pony is dan onbetaalbaar)
2500 euro voor een b pony krijg ik er bij mijn man echt nooit doorheen.
Gelukkig kan ik via het werk denk ik een oudere pony regelen of een vriendin war de kinderen straks te groot zin voor de pony. Ik hoef ook geen wedstrijdpony maar braaf = duur!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 08:53

Ik zet mn dochter gewoon op mijn paarden, maar wel aan de longe. Ze wil niet zo vaak rijden, anders had ze een paar leuke leerpaarden! Was mijn droom op die leeftijd... maarja, als ze niet wil ga ik haar niet dwingen. Misschien komt het ooit nog...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 09:35

Een brave pony wil ik inderdaad best iets voor betalen maar evenveel als voor een groot rijpaard met papieren gaat mij wat ver. Dan koop ik liever een jonge, iets grotere pony en ga er zelf wel even mee aan de slag.
Voor nu zit ze prima op Aurelia, dat gaat hartstikke goed.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 09:48

Ik vond de prijs voor Jonique toen nog best schappelijk, maar goed, dat was toen ook wel een 3jarige pony dus geen bewezen super brave kinderpony := Nu is ze wel echt super braaf en durf ik de kinderen daar echt wel los op te zetten. Als ze echt willen gaan rijden, vind ik het ook fijn als ze wekelijks een lesje op de manege gaan rijden. Iets aannemen van je moeder is toch anders dan van een 'vreemde' en ik vind het ook wel goed dat ze op verschillende pony's gaan rijden dan.
Voor nu rijden ze allemaal een beetje voor de lol en niet erg serieus

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:15

Ik heb Nick en Bliksem zelf omgetoverd tot kinderponys :D
Allebei!

Vanmorgen voor het naar school gaan de pony’s naar de wei gebracht. :)

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:19

Nou precies, dat kan dus ook, het hoeft echt geen top sportpony te zijn voorlopig, gewoon een lief makkelijk dier wat het gezellig vind om van alles mee te doen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:21

En je krijgt ze dan weer schoon mee naar school ? Dat vind ik al knap dat had bij mij geheid op een volgende verkleed partij gekomen.Mijn kids waren nooit zo van het schoon blijven.Aan kleden deden we dan ook vlak voor vertrek.
De paarden deed ik meestal om 6.00 smorgens dan sliepen de kinderen nog, en s'avonds als mijn man thuis kwam ik had het geluk dat die graag kookt,dus hij maakte het eten terwijl ik voerde en meste en ze toen nog binnen zette.