Eigen pensionstal beginnen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Re: Eigen pensionstal beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:17

Hier zakken overstekende reeën al 20cm weg... Iets met gebrek aan draagkracht bij verzadigde bodem.

Dat vraagt investeren in goede bodems. Mijn paddock en pad worden geen modderboel. Maar daar ligt een dikke laag zand op of bodem omgezet en gedraineerd.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 00:03

Buiten de goede bodem, zou het ook fijn zijn als die goed onderhouden werd. Veel te vaak wordt er te weinig gesleept.

Wij staan dan niet in pension, maar huren nog iets. Bak werd niet onderhouden zoals afgesproken, dus we hebben zelf een sleep gekocht. Daarvoor ging ik daar echt niet in rijden. Nu is hij goed, maar ging niet in 1 keer.

Prijzen schelen natuurlijk enorm per regio. Toen we net in het Noorden kwamen wonen hebben wij voor 180 euro half pension gestaan. Paarden kregen een berg hooi, werden buiten gezet en stonden echt lang in mega grote weides. Waren ook veel weides, dus weides waren ook prima kwaliteit.

Er was een binnenbak, hele grote kasten, een kantine, toilet, spuitplaats. We moesten alleen zelf uitmesten en eigen hardvoer neerzetten. Maar dat laatste heb ik altijd overal al gedaan. Behalve in mijn eerste paarden jaren heb ik echt nog nooit de stal mn voer laten bepalen en ook nooit problemen gehad. Maar ook nooit korting daarom en dat moet je wel accepteren dan als je per se eigen voer wil.

Ik zit in een hele andere regio en hier is echt vraag naar goede pensionstalling. Juist omdat mensen ze meer aan huis hebben is er weinig pension en wat er is, is niet zo best.
Als ik een adv zet; stalling gezocht, krijg ik werkelijk waar alleen maar reacties of ik iets heb gevonden en dat men ook zoiets zoekt.
Er is hier vrijwel geen nieuwe stal te beginnen, maar als ik morgen een stal zou beginnen waar de vraag hier naar is, zou die sowieso binnen 2 maanden al vol staan. Of die mensen dan tevreden zijn en blijven weet je niet..............

Ik zou daarom ook niet doen wat anderen doen en alleen met de prijs gaan concurreren, want daar krijg je alleen maar stal hoppers van.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 00:29

Hier in de "regio" (Seattle, haha :P ) betaal je tussen de $500 en de $1800 per maand....

Vind het in NL dus best meevallen :Y)

Heb ze zelf bij huis, en heb ook uitloopjes maar dan wel groter (langer) dan de stal, anders is het echt wel klein. Vooral als ze erin willen rollen, heb je er zo eentje in het hek hangen. Zou er zelf andere hekken tussen zetten en niet met leggers. Meer iets met mesh ofzo Ik heb ook een paard die graag aan andere paarden hun dekens of staart gaat knagen, met zulke uitloopjes gaat dat dan wel heel gemakkelijk. Had in een paar uur tijd een paard zonder staart hier...
Verder gebruik ik ze niet in plaats van buiten zetten. Maar heb wel tijdelijk op een stal gestaan waar je idd moest kiezen: of een stal met uitloop, of dagelijks in de weide maar geen uitloop... Was niet ideaal, ze hadden gewoon ook teveel paarden. Weitjes waren zo kaal, en er waren er niet genoeg om ze te laten rusten tussen het grazen door. Dan krijg je echt al heel snel onkruid en modder!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 00:47

superpony schreef:
Ik zou daarom ook niet doen wat anderen doen en alleen met de prijs gaan concurreren, want daar krijg je alleen maar stal hoppers van.

Dat denk ik ook, vaste klanten zijn erg fijn!!

MissNienke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 15:01

als ik je nieuwe schets zie, dan ziet het er mooi uit. Maar dan liggen een aantal zaken dus buiten het bouwvlak. Ik hoop voor je dat je vergunningen krijgt om het aan te passen. Veel succes er mee.

maria500

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 20:01

Ik zat tussen de oude topics te kijken die ik volg en vroeg mij af hoe het nog is geworden bij jullie?

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-22 23:09

maria500 schreef:
Ik zat tussen de oude topics te kijken die ik volg en vroeg mij af hoe het nog is geworden bij jullie?

Het wordt op dit moment tot pensionstal verbouwd, maar niet door ons.

Wij hebben in 2018 de vraagprijs geboden maar ze wilden toen niet verkopen. Volgens mij is het in 2020 aan de huidige eigenaren verkocht. Ze zijn er iets moois van aan het maken :j

Wij zitten nu sinds een half jaar op een mooie kwekerij dichtbij dit object :D Mogelijk over een paar jaar paarden aan huis. We zitten naast 2 pensionstallen dus het zou alleen om huisvesting gaan, ideaal :D