Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Melewel94 schreef:Zou voor 1 mini zijn en 1 (klein) paard.
Mestbult zat ik te denken, aangezien ik inderdaad nog een pad moet ‘puzzelen’, om hem dan achter de wei te doen. Mocht ik het toch laten ophalen, kan die eventueel aan de achterzijde via een zijweggetje aan de achterkant kunnen komen. Maar het liefste zou ik het op eigen land willen doen, dan ben ik er gelijk vanaf zeg maar. Maar die dat precies in zijn werk gaat weet ik nog niet.
Ik denk dat de opp. Waar de paarden komen te staan ongeveer een 1300-1500m2 zal zijn.
Zidore schreef:Als je eerst iets met 9000m2 hebt kunnen kopen zou ik nu niet voor zoveel minder gaan. Misschien kan je makelaar uitzoeken of er bij dit huis misschien dichtbij nog wat extra grond te koop is,
Melewel94 schreef:Zidore schreef:Als je eerst iets met 9000m2 hebt kunnen kopen zou ik nu niet voor zoveel minder gaan. Misschien kan je makelaar uitzoeken of er bij dit huis misschien dichtbij nog wat extra grond te koop is,
Hier ga ik inderdaad zeker navraag naar doen. Rechts van het huis ligt nog een stuk verwilderd terrein. Mocht dit te gebruiken zijn, dan gaat het ook prima, en kan ik achter een mooie stalling maken met rijbak, en daarlangs mooi stukjes weiland nemen. dat is ongeveer iets van een 4000m2.
Het stuk van bijna 9000m2 was écht een 1 op de miljoen die je tegenkomt, vooral voor die vraagprijs... dit was perfect binnen budget. Hier is verder écht niks meer te vinden zoals dat... helaas door miscommunicatie van onze bank naar de makelaar is iemand met een bod gekomen, en de bank + makelaar ging er maar van uit dat ons ingecalculeerd bedrag ons maximum was wat we eraan wouden uitgeven. Maar dat was niet het geval, we konden nog prima hoger bieden, alleen dan was het een beetje ten koste van de verbouwings budget. Maar ik had er alles voor over om dat huis te kunnen kopen... echt...
Maar goed. Het is nu eenmaal zo... 0.0001% is er kans dat de ‘bieder’ het niet rond krijgt, en dan hebben wij weer kans. Maar vrees ervoor.
b485 schreef:Ik zou de weide in de lengte doen. Dan kan je je pony om en om via de paddock toegang geven tot 1 van de 2 weides. Anders gaat je voorste weide toch meer belast worden of je moet hem opsluiten op de achterste, maar dan moet je weer slepen met water.
GDG schreef:Sorry hoor, maar een paddockje van 15x15 als continue leefruimte, dat moet je echt niet willen. Gras (waar ze niet altijd de beschikking toe zullen krijgen) is vele malen minder belangrijk dan ruimte, dus van de paddock moet je echt niet af gaan snoepen.
Voor het uitspreiden van de mest hoef je het ook niet te doen, dat gaat gewoon niet op zo'n ministukje, de mest zul je gewoon echt moeten afvoeren.
pol013 schreef:Ik zou je hele gedachte van weidegang echt los laten. Dat wordt echt een desillusie op zo'n klein stuk. Je paden moeten ook eerder 3m breed zijn als er iets groters als een shetlander op komt.
Daarbij lijken er ook bomen op het perceel te staan. Ga er niet zomaar vanuit dat je die mag rooien.
Melewel94 schreef:GDG schreef:Sorry hoor, maar een paddockje van 15x15 als continue leefruimte, dat moet je echt niet willen. Gras (waar ze niet altijd de beschikking toe zullen krijgen) is vele malen minder belangrijk dan ruimte, dus van de paddock moet je echt niet af gaan snoepen.
Voor het uitspreiden van de mest hoef je het ook niet te doen, dat gaat gewoon niet op zo'n ministukje, de mest zul je gewoon echt moeten afvoeren.
De paddock zou geen continue leefruimte zijn, dat even tussendoor. Waar paarden snachts op stal staan, mogen ze van mij op de paddock. Overdag lekker op de wei.
Citaat:Over de mest, hier is op eigen land allang uitgesloten. Dit wordt afgevoerd.
Citaat:Ik heb nog een ‘laatste’ optie, paddock paradise concept.
Aangezien het toch een beperkte ruimte is, lijkt me dit de beste oplossing.
Even ter verduidelijking: ik heb helemaal geen ervaring in heel het ‘indelen’. Toen ik nog jong was hadden we ze 24/7 op de wei met schuilstal en dat was het. Daarom dat ik graag om ideeën vraag om mijn blik te verruimen.