tess_84 schreef:Ik begrijp ook niet zo goed waarom gezegd wordt dat het terrein te klein zou zijn voor 6 paarden. Mits ze genoeg brede paden en een paar paddocks hebben, die onder alle omstandigheden begaanbaar blijven, op verschillende plaatsen hooi en water krijgen, zie ik het probleem niet. Te veel gras is echt zo slecht voor de meeste paarden, en een rechthoekige paddock wordt snel saai. Ik wil hier ook een PP maken, maar dat zal stukje bij beetje gebeuren, want ook hier zitten we op kleigrond en dat wordt snel glad en modderig.
Kan het zijn dat je over mijn vraag gelezen hebt ivm de stroomdraad, TS? Is er een reden waarom je dat niet wil? Ik vind hout ook veel mooier, maar zou voor de zekerheid toch nog een stroomdraadje ervoor spannen. Je hebt tegenwoordig van Gallagher een terra stroomdraad, die je amper ziet en perfect opgaat in het landschap. Wij hebben 'm hier overal en ik ben er zeer tevreden over! Is hele stevige draad, maar geeft wel mee mocht het nodig zijn.
Ik heb in het verleden zo'n nare ervaring gehad met stroomdraad. Dat wil ik nooit meer zien. Hoe breekbaar het dan ook zou mogen wezen. Plus dat mijn eigen paard door draden rent is de kans groter op ongelukken. Op mijn vorige pensionstalling had ik trouwens wel hekken van hout met een stroomdraad ertussen en erop. Maar heb er altijd een naar gevoel bij gehad. Ook omdat ze rolde in een paddock van 4 x 10. Erg klein dat weet ik. Maar er was op dat moment niks anders in de buurt wat een binnenbak had voor een prijs lager als 350,- in de buurt. Hier was geen weidegang omdat er geen wei was... het aanbod is gewoon erg klein in deze omgeving. En het stond vol hoor. Denk dat er zo'n 20 pensionpaarden stonden allen in een eigen paddockje met een aparte box. Daar betaalde ik overigens 275,- per maand voor! Dat zijn gewoonweg de prijzen in deze buurt...
Je wil niet weten hoe rijk ik me nu voel voor mijn paard!