Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 15:26

@Lynn_Nikita: ik hoop dat je alle onderdelen van jezelf hebt kunnen vinden :+

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:25

Hier heel mooi weer hoor. Op 1 buitje na heel lekker zonnig. Hoop dat het morgen ook mee valt, want ik ga naar de drunense duinen.

Wou ook wat met de paarden doen vandaag, maar ben in de tuin bezig geweest. Het is eindelijk af. Ben blij!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:30

Het weer vandaag is me 100% meegevallen!

Bubbles gelongeerd met balkjes en cavaletti laten oefenen. Ook een paar sprongetjes. Erg tevreden voor de eerste keer!

Afbeelding

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:32

Ja af en toe een enorme bui maar daarna weer een zonnetje. Volgens mij voorspellen ze voor morgen hetzelfde dus als je geluk hebt Fabster blijf je droog! (Ik zit vlakbij de duinen)

In de tuin werken is ook fijn! Wij moeten het konijnenverblijf afbreken. Maar eerst wilde ik de paarden klaar hebben zodat ze aan het gras kunnen gaan wennen :)

Lekker aan het werk zo! Leuke naam trouwens Bubbles :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:43

Op papier heet ze Erica...ik heb haar omgedoopt tot IH's Painting Bubbles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:52

Vooropgesteld: Ik klaag niet hoor! :D ;)

Ik heb nu net dus gelijk maar even jouw vijl erbij gepakt DD en mijn eerste rondje langs 8 hoeven gemaakt, maar wat gaat dit gemakkelijk zeg! Je ziet gewoon de stukjes hoef eraf vliegen en de fijne kant, maakt het prachtig glad.
Ik ben er zo vreselijk blij mee!!!
Als zo een roestig ouwetje al zo gemakkelijk gaat, dan is het ook echt maar goed dat ik geen nieuwe in mijn handen gedrukt krijg zeg, dat je zoiets weggeeft, vind ik echt onwijs, kan het niet vaak genoeg zeggen geloof ik... <3 <3 <3

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 18:00

Volgens mij vindt ze hem leuk. <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze is ook ineens spontaan hengstig. :oo _O- ~~}>

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 18:01

Ik heb sinds kort deze van Pour On.
Zou ook (preventief) tegen luizen helpen.
Ik vind het wel loeiduur spul!

Afbeelding

Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 18:02

Dat is echte liefde!

Een fijne rasp/vijl is goud waard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 18:22

Daar zou ik ook spontaan Hitsig/hengstig van worden Abby, wat een prachtbeest!

En op de butox staat zo ongeveer exact hetzelfde op het etiket Anke, is ook erg prijzig.
En ik snap het niet, want heb vorig jaar na het scheer/butox incident, de rest van het jaar het zonder problemen, verdund weliswaar, op beide gesprayd. Ik zal het nog wel sterker gaan verdunnen de volgende keer, want ik weet natuurlijk niet zeker dat het door de butox kwam...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 18:39

Wat een tof paard, Abby! Een prachtige kerel. Ik geef haar geen ongelijk om meteen hengstig te worden!

Afbeelding
Mijn Belg heeft eindelijk zijn favoriete plek verovert; naast de oude ruin, de fjord en ook de chef van de kudde. Heeft hem 5 jaar gekost om naast hem te mogen staan. De b pony baalt, want die wil er ook naast. Maar 's avonds gaat de Belg apart, dus dan kan de bpony er naast staan. Eerlijk verdeeld, zullen we maar zeggen.

Een kennis zei laatst, dat mensen die paarden allemaal maar gevoelens toedichten, maar dat dat allemaal gezeur is. Een paard maakt t niks uit waar hij staat. Nou, als ik zo eens in mijn kudde kijk, kan ik daar gewoon een soap iver schrijven!

Net een half uur achter de bpony aan gelopen. Elke avond haal ik even de furminator over ze heen. En hij vindt bij zijn oren niet zo fijn. En daar vind ik dat hij niet moet zeuren, dus ik ga gewoon achter hem aan. Ik kan hem natuurlijk ook vast binden, maar hij miet het gewoon toelaten, vind ik, dus achter m aan. Geen opjagen, geen geren, gewoon achter hem aan tot hij get toelaat. Hij is een paard x gestopt en mocht ik bij hem komen. Maar zodra hij door had dat het echt om zijn rechteroor ging, was ie weer weg. Uiteindelijk (na half uur) gelukt. Even snel gedaan en weggelopen. Eens kijken of dat in de loop der tijd makkelijker wordt. Vorig jaar mocht ik m helemaal nuet borstelen. Dat is al opgelost. Nu zijn oren nog....

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 18:42

Tx :D ben ook heel blij met hem.

Ik geloof dat ook hoor Fabster. Misschien niet zoals wij mensen dat voelen maar er gaat toch zeker iets vergelijkbaars in ze om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 18:56

Ik ben een onvervalste 40+ pennytut wat dat betreft. Ik geloof het niet alleen, ik ben er ook van overtuigd, dat dieren gevoelens hebben.
En nu ben ik wel niet zo een helder licht bij tijd en wijle, want ik word na meer dan 10 jaar samen, nog altijd op regelmatige basis in de pis genomen door beide, die bespelen mij waar ik bijsta gewoon... :D
Ik vind dat alleen maar mooi, want ik krijg ook zoveel terug van ze, als ik dat nodig heb.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 18:58

Anke schreef:
Ik heb sinds kort deze van Pour On.
Zou ook (preventief) tegen luizen helpen.
Ik vind het wel loeiduur spul!

[ [url=m/w3AcUe.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qp9FCe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Anke, is dit in de strijd tegen eczeem?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:13

Ontluikende Belgen liefde :D

@Fabster: hier ook een hekel achter de oren furmiën. Ik hou het er op dat het schrapende geluid vervelend is in de gehoorgang. Als ik minder kracht zit krijg ik minder negatieve reacties.

@ohjajoh6: een goede vijl is zijn geld meer dan waard en als je meer vertrouwen in je eigen kunnen krijgt merk je echt het verschil wel. Zeker met 8 paarden maakt het beslist uit of je 10x pp moet raspen of 3x voor hetzelfde resultaat :D

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:28

Ohjajoh, wat naar van de butox! Voel me half schuldig ;( ik heb het zelf nog niet gebruikt dit jaar. Gebruik het alleen tegen de herteluisvlieg en die etters worden pas vanaf september weer irritant.

Prachtige foto's van waterpaarden voorbij zien komen. De merries hier voelen zich echt niet geroepen om in water te lopen. Stel je voor dat je vieze voeten krijgt! De ruin klettert overal door. 1 plas hier in het bos is een meter of 10 in lengte en komt tot boven zijn knieën. Vind hij best. Alleen toen er een ijslaagje op lag wat hij met zijn benen moest gaan breken ipv kapot stampen weigerde hij echt. Het is hem vergeven.

Gaaf paard abbey! En zooo schattig samen <3

Iemand had het over een omheining met ronde palen waar de dwarsliggers door gaan en iemand anders schreef dat dit een zwak punt op zou leveren. (Ik lees braaf elke dag bij maar kan echt niet altijd reageren dus ik onthou alleen de essentie) ik kan je garanderen dat dit enorm mee valt. Heb hier precies zo'n omheining en een paard met epilepsie gehad. Ongeveer alles is in die tijd wel een keer stuk geweest maar die palen niet! Ze is wel een keer door de dwarslatten heen gegaan. Toen het hek een week stond. Wat we hadden laten zetten zodat ze niet door draad heen zou gaan -:(- . Paard leeft al jaren niet meer, hek nog wel.

Verder weer ik het niet meer. Vandaag 15x 450 kilo hooi geleverd gekregen dus we kunnen weer even vooruit! *\o/* .
Met de paarden 2x naar het bos geweest. Eerst met twix en ik weet dat het bijna saai wordt maar wat was ze weer braaf! Voor de eerste keer gegaloppeerd dus ik weer blij. S middags met de ruin hetzelfde rondje gedaan ongeveer helemaal in galop. Meneer had er zin in zeg maar maar omdat hij weer wat aan het afvallen is mocht hij van mij niet meer kilometers maken. Was een half uur eerder thuis dan gepland. :D gek oud paard!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:53

Aaaahhhh, Abby, verliefde paarden <3 Fijn dat het zo snel goed gaat :j

Vanmorgen ben ik met de Ruiterpaden onderhoudsploeg en de boswachter op pad geweest om te snoeien en palen te plaatsen. Dit was een soort startbijeenkomst onder leiding van de boswachter. In de toekomst gaan we in kleine groepjes steeds stukjes ruiterpad aanpakken. Binnenkort al met een aantal wat plassen wegwerken.
Vanmiddag met mijn Quarter nog even een rondje gereden, mooie gemiddelde snelheid van 6,2 km/u. Als ik het in- en uitstappen niet mee tel, kom ik op iets meer dan 7 km / u. Gelijk gekeken waar er nog ruiterroutepaaltjes missen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:10

Hier in "het dorp" hebben we ook een groepje waar we paden mee onderhouden. Dit zijn dan niet speciaal ruiterpaden, al zijn ze vroeger (lees tot de trekkers te groot werden ;) ) wel gebruikt voor paard en wagen, of alleen paarden, of om koeien om te weiden. Vrij algemene paden dus, maar sommige daar is zo lang niets mee gedaan dat er bomen van 30 cm doorsnede groeien.
Deze paden gebruiken we dan voor de jaarlijkse volle-maan wandeling in de zomer.

Buiten de gezelligheid om, leer je elke keer weer een klein nieuw stukje kennen, dat we dan eventueel mee kunnen nemen met een Buitenrit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:22

Doe eens niet zo gek zeg Nathalie36!!! Je weet toch heel goed, dat ik dat spul al jaren gebruik? Dus ook bij MiniMe hoor.
Wat jij misschien wel als geen ander kan weten is of het misschien met de PPID te maken kan hebben, dat ze ineens ergens heel gevoelig op reageert?

Ik heb geen 8 paarden hoor DD, maar 8 stuks hoeven... :D

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:24

Ahhhh Abby, wat zoet!!

Mooi dat Palousa en nog iemand hier aan ruiterpadonderhoud doen.

Hier niet gereden vandaag, ik had t aardig gehad. Trailer gekocht en opgehaald. En mijn bulten landschap getracht te slepen. Gevolg een schorre keel van het gillen en de bouten later moeten zoeken in de wei, omdat de boel losgetrild was. Even de stekker eruit en lekker niets nu.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 23:57

Ahh wat een schattige Belgen!

Ben heel benieuwd of dat spul werkt! Weert het dan echt alles voor langere tijd? Ik heb geen eczemers maar wel 1 die heel gevoelig reageert op beestjes op de huid.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 08:03

Wel fijn als paden onderhouden worden.

Hier is vanochtend de paardenzegening.
Kan er zelf niet heen. Dunya heeft haar tweede Bixie wedstrijd.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 08:14

Oh wat fijn Abby, dat ze zo lief zijn voor elkaar... Mooi paard heb je erbij...

Ik heb gister les gehad... In de regen/hagel.... Ik was toch niet van suiker?
In de les met van die toltschoenen gewerkt... Ging naar mijn volle tevredenheid....

Mijn trailerlaadcursus heeft succes gehad ze stond er binnen twee minuten op. Was wel grappig, want mijn man was wat sceptisch toen ik deze cursus ging doen ( hij was er ook níet bij).... Maar was nu duidelijk onder de indruk!

Ik zag weer leuke, mooie foto's voorbij komen....ik ga ook nog maar even mijn kast inspecteren op vliegenspul... Of ik nog voldoende heb, anders deze week maar even aanschaffen.

Gisterenmiddag ging mijn rijmaatje alleen even weg.... Wat een gedoe! Ik ben naar buiten gegaan om mijn paardje te troosten.
Mijn merrie gilde alles bij elkaar,volledig overstuur. Terwijl ik minimaal twee keer per week alleen weg ga en dan blijft de Tinker achter, er niets aan de hand is. De Tinker hinnikt als ik ga en terugkom een keer en mijn merrie niet.....toen mijn rijmaatje terugkwam zei ze: "nou dat is geen doen hoor alleen weg, helemaal gek en maar hinniken", hoe kan het dat het omgekeerd niet zo is, zou je zeggen?

Anke veel succes met je dochter...
Antheman; fijn een nieuwe trailer... En nu de wereld rondreizen?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 08:31

Zo snel de paarden doen en dan vanmiddag naar de Drunense duinen. De weersvoorspellingen hangen erom. Het kan de hele tijd regenen, het kan droog zijn en alles er tussen in. Voor de zekerheid maar droge kleding mee.

Voordeel van een grote kudde is, dat er nooit een paard alleen staat. Dus nooit toestanden met weg gaan.

hypos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 08:38

Ach monmaster, hier het zelfde, de ruin kan zonder problemen mee, maar de merrie hoef ik niet te proberen. Tris heeft ooit de staldeur stuk getrapt, toen de merrie weg was. Ook is de merrie zodra de ander uit het zicht is niet meer te rijden.
Voordeel hier is dat de merrie eigenlijk nooit weg gaat, er wordt op het moment niets meegedaan.
Voor het mooie zou er een pony bij moeten :D vindt mijn dochter niet erg.

Vandaag is mijn Tristan 24 jaar, waarvan 20jaar en 2 maanden bij mij.