Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kwii

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:44

Zeker weten dat die wit hoort te zijn? :=

Mijn pony is schimmel namelijk, maar haar wintervacht heeft ook zo'n gelige kleur.

Ik hoorde nog mensen over droogshampoo, geen idee hoe dat werkt. Misschien is dat wat.

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:49

[KS-MK] Het aftellen kan beginnen! Goude pony in de maak! ! Ik ga eens kijken naar tondeuses

droog shampoo heeft echt totaal geen nut.
het is eigenlijk een soort talk met een geurtje.het maakt je haar stugger en absobeert het meeste vet.
geen zin om mee schoon te maken dus..

sinds eldora drachtig is en we weinig rijden hrbben we extra veel tijd om te poetsen :D gister beentjes opgeschoren, oren, baard, staart,manen en neus haartjes wat korter.
Was ik aan het poetsen, ging ee baby toch te keer! :o

Dit was een klein stukje :')

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:15

_Sapphire schreef:
Knippen is te proberen. Paard lief vind het knip geluid van de schaar een beetje eng haha manen knippen gaat ook al best lastig;)

Watten in de oren, doen dan hoort hij het niet :j

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 23:46

Die groene fles van equistar. Dat is droogshampoo wat wel werkt!!!

Bij ons op stal staat een paard die nooit verzorgd wordt. Stond nog met een dikke winterdeken op enzo. Gisteren heb ik m uit zn stal gevist en ben hem gaan poetsen. Wat stond hij te genieten. Zo leuk om te zien. Ook heb ik zijn benen en staartwortel gewassen met anti jeuk shampoo. Vond hij minder leuk maar was wel even goed want meteen controleren op mok. Was niet aan de orde gelukkig. Wel zijn hoeven ingesprayd met dry feet.
Als hij dan weer schoon en voldaan op stal staat dan voel je je toch wel weer goed!!!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 04:19

Roos, waarom ga je een paard van iemamd anders staan te verzorgen?

Ik heb ook wel eens op stallen gestaan waar mensen de stal niet uitmeste enz. En in mijn jongere jaren trok ik me heel erg veel van aan. Tegenwoordig weet ik wel beter. Je krijgt toch alleen maar stank voor dank...

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 06:05

Oei dat zou je hier op stal ook niet moeten doen..

Ik ben ook zo iemand die altijd voor alle paarden klaar staat maar je krijgt alleen maar stank voor dank en vaak nog een leuke roddel over je heen

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 06:52

Als je toestemming van de eigenaar hebt prima.
Mag hopen dat je niet zomaar een paard uit zijn stal trekt om te poetsen en te wassen. :=

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:07

:oo ... Dit vraagt om toelichting :+

Gisteren alleen maar bezig geweest om wintervacht weg te poetsen, lekker dekentje lag er op de grond daarna. Zondag als het mooi weer is schimmelpony in de was! :))

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:59

Ik kan hier blijven wassen! Paard is wit-vos van kleur meer wit dan vos en draagt geen deken meer maar ligt wel elke nacht in de mest! Dus naast spikkels heeft ze bonte mest vlekken! Elke dag even met water en een borstel weg halen anders krijg je ze er nooit meer uit!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 14:44

Vriendin is gisteren geweest om de mijne een sportcoupe te geven. Ze moest toch toegeven dat ie lastige manen heeft om te knippen, ze zijn dik en vallen in lagen := maar hij ziet er nu tenminste weer iets netter uit.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 14:58

Ohhh aanstekelijk topic ! Ik heb een grullo bont ruintje. Met 4 witte benen, zwart witte staart en manen. Wat. Een. Drama. Het is ook wel een zwijntje eerste klas dus bijna geen beginnen aan en toch doe ik het steeds weer hahaha. Zilvershampoo en cowboy magic zijn toch wel mijn beste vrienden !

Gelukkig is het een reining pony dus manen mogen gewoon "lang" blijven maar oren, staart, sokken en baard moeten wel altijd netjes zijn vind ik !
Afbeelding

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:19

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:26

Haha leuk!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:21

Oeh wat een knapperd Kimvicious! <3

Ik heb Woensdag m'n nieuwe Horzehoods + staartzak binnen gekregen! Krijg meteen zin in wassen enzo, maar moet nog wachten tot Juni :')
Afbeelding

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 19:12

Ohh!! Die horzehoods zijn echt geweldig.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 23:29

Binnenkort moet ik weer m'n ruiterbrevetten opnieuw afleggen, perfecte kans om mijn groom-skills nog eens boven te halen :D Ik kijk er naar uit!

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 14:25

Daphne__ schreef:
Oeh wat een knapperd Kimvicious! <3

Ik heb Woensdag m'n nieuwe Horzehoods + staartzak binnen gekregen! Krijg meteen zin in wassen enzo, maar moet nog wachten tot Juni :')
[ Afbeelding ]

Alleen om de kleur wil ik hem al hebben :D

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 16:39

Ik zal vanavond een foto uploaden van Veronique en haar staart (mijn trots :') )
Als het lukt tenminste O:)

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:29

Gave Horzehood! Werkt het een beetje? :)
Kimvicious: wat een leuk beestje!

Hier vandaag ook weer even wezen tutten. Beentjes geschoren, hoofd/oren/derde oor getoilleteerd en zijn beentjes en staart gewassen.

Iemand die misschien een tip heeft: mijn pony heeft bovenaan bij zijn voorpluk schilfers zitten, wou het vandaag wassen maar kon met geen mogelijkheid met de slang bij zijn voorpluk komen. Hoe wassen jullie die? En misschien iemand die een goed product tegen schilfers heeft?

LisaXLoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:36

snorremans schreef:

Hier vandaag ook weer even wezen tutten. Beentjes geschoren, hoofd/oren/derde oor getoilleteerd en zijn beentjes en staart gewassen.

Iemand die misschien een tip heeft: mijn pony heeft bovenaan bij zijn voorpluk schilfers zitten, wou het vandaag wassen maar kon met geen mogelijkheid met de slang bij zijn voorpluk komen. Hoe wassen jullie die? En misschien iemand die een goed product tegen schilfers heeft?

Wat bedoel je precies met die schilfers? Mijn pony heeft namelijk tussen haar manen ook allemaal witte schilfers zitten, dit valt mij op bij het vlechten en als ik er op zit. Haar manen gaan twee kanten op dus als ik er bovenop zit valt mij dit op. En nu vraag ik me dus best wel eens af wat dit precies is. Het is niet heel veel dus ik denk dat het niet echt nodig is om haar nu te gaan wassen (alleen koud water)
Er gaat ook aardig wat mousse en anti-klit in, ik dacht dat dat het er ook wel niet beter op zou maken haha.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:43

snorremans schreef:

Teatree zou daar goed bij kunnen helpen.

Ik gebruik zelf een doek of spons en een emmer water en maak daarmee de voorpluk nat en spoel hem ook zo uit.

Wat je ook kan proberen is de slang op een heel zacht straaltje zetten en achterlangs tussen de oren door de voorpluk uitspoelen. Dan schrikken ze vaak niet zo van de slang en het water.

[RIJ-ITP] Nash door Raw Horse Photography OHZ! M1 dressuur
Mijn mannetje afgelopen zondag onder het zadel. Strak in de vlecht. Heerlijk getut met hem :D
Laatst bijgewerkt door Peelie op 16-04-16 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:43

LisaXLoll schreef:
snorremans schreef:

Wat bedoel je precies met die schilfers? Mijn pony heeft namelijk tussen haar manen ook allemaal witte schilfers zitten, dit valt mij op bij het vlechten en als ik er op zit. Haar manen gaan twee kanten op dus als ik er bovenop zit valt mij dit op. En nu vraag ik me dus best wel eens af wat dit precies is. Het is niet heel veel dus ik denk dat het niet echt nodig is om haar nu te gaan wassen (alleen koud water)
Er gaat ook aardig wat mousse en anti-klit in, ik dacht dat dat het er ook wel niet beter op zou maken haha.

Droge witte schilfers, lijkt bij die van mij op roos maar weet ik niet zeker. Hij heeft er ook jeuk van dus wou het met teer shampoo wassen (is onder andere tegen schilfers) maar dat is helaas niet gelukt.

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:45

Peelie: helemaal niet aan gedacht maar met een spons nat maken is natuurlijk ook een optie, morgen maar even proberen! :)*

Stoere Haf heb je! Mooie strakke hengstenvlecht ook! Toen die van mij nog lange manen had lukte het mij nooit zo strak.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:51

Iedere keer de streng die je er bij pakt goed strak aantrekken, dan komt hij zo mooi strak op de hals te liggen :D

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:06

Vanavond paard gewassen, ze was zo smerig! Manen staart en benen met zeep rest gewoon afspoelen met borstel en warm water. Half uur gestapt en ze was droog. Ze is weer keurig schoon en super zacht!! Alleen geen foto gemaakt, was te donker!