Ik vroeg me af: stukjes bestraten/verharden, wat is daarvan het voordeel voor de paarden? Is het nodig of kunnen ze ook de hele winter op zand staan?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lynn_Nikita schreef:Ik heb zandgrond en zelfs daarop is het blubber na heel veel regen rondom de voerplek, dus met geen enkele grondsoort hou je dat schoon en netjes. Niet alleen om droog te staan want dat kunnen ze bij mij wel maar zeker met voer en drinkplek voor de stal is het verharde fijn, restjes hooi kun je opvegen ipv dat het door blubber getrapt wordt en nog meer blubber komt
BiHB schreef:Hoi hoi,
Ik meld mij ook in dit topic, in januari krijgen wij de sleutel van ons nieuwe stek, en daar kunnen de paarden aan huis.
We willen ook iets van een track maken, aangezien het perceel niet groot is (de paarden hebben 3000m2) maar ze al dicht groeien als ze naar het gras kijken, is het voor onze paarden een prima oplossing.
We zitten echt midden in de randstad, en op kleigrond, het wordt dus wel een soort uitdaging...
Zijn er mensen in zuid holland (ik zit tussen den haag en Rotterdam) die ook Eem track of pp hebben waar ik eens zou mogen komen kijken??
Sammyoo schreef:Wel erg blij met onze nieuwe aankoop dit jaar: de hayshelter. Hooi eten ze per paard gedoseerd in het voerstation, daarnaast is er altijd stro om te knabbelen
ManonGrr schreef:Hebben jullie nog leuke ideeën om de ruimte wat te verrijken?
Molzebeer schreef:Wat voor grond hebben jullie? Wij hebben namelijk agrarische grond gekocht en ik wil graag een pp maken maar ben bang dat veel niet mag.
Zo iets fabster heeft vind ik erg mooi!
Sammyoo schreef:Hier is geen verschil tussen winter en zomerverblijf
[ Afbeelding ]
Wel erg blij met onze nieuwe aankoop dit jaar: de hayshelter. Hooi eten ze per paard gedoseerd in het voerstation, daarnaast is er altijd stro om te knabbelen.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]