Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
M_D_H schreef:En daar ga je weer...
Weer kan je niet bevatten dat er toch echt paarden zijn die een stal nodig hebben...
Je snap het gewoon niet...
Dan kan je mij arrogant noemen, maar als je maar overtuigd blijft van je een geloof en je niet wilt aanpassen aan het individuele paard, omdat je kortzichtig blijft vast houden aan jou ideaal dan mis je echt een groot stuk horsemanship.
Jou overtuiging past gewoon niet bij elk paard.
Maar je zult het hopelijk ooit wel merken als je zelf een paard hebt die een stal nodig heeft...
Dan praten wij wel verder.
Nikass schreef:M_D_H schreef:Ik vind dat geen flauwekul.
Zoals er al meerdere malen is aangegeven, zijn er paarden die er wel baat bij hebben.
Dat jij dat niet kan of wil bevatten is een gebrek aan horsemanship bij jou en níet bij de eigenaren van die paarden.
Ieder paard heeft baat bij de mogelijkheid van continue beweging en frisse buitenlucht. Echter lukt het ons vaak niet om de juiste omstandigheden te bieden (geen goede schuilstal, geen stabiele kudde, geen droge grond enz enz). Daardoor is een stal soms nodig bij gebrek aan beter.
Er is geen paard, die ondanks de juiste omstandigheden, toch beter op stal opgesloten kan staan. Dat is mijn overtuiging en ga niet zo arrogant zitten l*llen over horsemanship. Een dier hoort niet in een kooi. Dat wij zijn leefgebied zodanig verkloot hebben dat hij niet meer goed zonder die kooi kan, is diep droevig, maar praat niet recht wat krom is asjeblieft.
Nikass schreef:Dinopino schreef:Hier in de buurt zijn aardig wat openstallen in Duitsland. En het valt daar op dat daar ook regelmatig er paarden zijn die dit dan ook niet trekken. Vooral oude paarden zijn blij met een dichte staldeur vanwegen de garantie van rust. Ze hoeven niet waakzaam te zijn.
Jij denkt dat een paard niet waakzaam is op stal? Instinct veranderd niet door een deur dicht te doen hoor. Ze kunnen alleen niet reageren als ze ergens van schrikken.