Sensitive Stable, ons project

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Sensitive Stable, ons project

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 10:02

Wij zijn vorig weekend verhuisd, dus nog in de dozen en halve kasten :)
tot morgen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 19:20

Vandaag verhuisd naar ons nieuwe plekje. De reis van Deventer naar Amsterdam gign op een file bij Amersfoort na voorspoedig.
In de ene wei stond al een groepje van vijf. En Hill kwam samen te staan met twee anderen die ook vandaag verhuisden.
De kennismaking verliep prima en al gauw stonden ze alledrie rustig te grazen.
De wei is 400 meter lang, ruimte genoeg.

De palen voor de schuur zijn al geheid , en eind September zal de schuilstal er ook staan.
Een positieve start.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 21:38

Fijn dat het al goed bevalt! Valt het wat mee met de nattigheid?

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 21:46

Het land was vandaag gewoon droog.

Die van mij vond het ook meteen erg gezellig, volgens mij gaan ze het wel fijn hebben daar :)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 08:01

Wauw, wat een vooruitstrevend iets in Het Westen..ideaal en ik hoop zo dat dit gaat werken naar jullie zin *\o/* Men verklaarde mij voor gek toen ik mijn weide had en 24/7 buiten stond met alleen maar een schuilstal, haha.

Ik wil jullie nog even de tip geven (hebben jullie vast aan gedacht, maar voor t geval van niet), check het LTO even voor de wetten (mbt hoeveel paarden per te gebruiken hectare mag staan, hoeveel mest ivm stikstoffen, mestwetregeling etc) en regels in jouw omgeving..anders kom je voor verassingen te staan en dat is zo afschuwelijk als je met zoveel liefde en enthousiasme iets opstart ;)

Er zal altijd kritiek zijn en net wat je zegt, je kunt het niet iedereen naar de zin maken..
Hebben zelf een poos op het veen gestaan, wat ook hoog lag en omgeven door lage sloten..helaas werd het toch een drama..wat van tevoren niet zichtbaar was en mooie grond leek..(redde 3 paarden per hectare om het enigzins redelijk te houden)
Zorg dus dat de paddocks, hun ingangen en verharde deel als eerste af is, nu de winter er aan komt ;)
Dan heb je vast inkomsten van klanten.

wens jullie veel plezier en geluk!

sanneveenma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 17:28

Wat een prachtig uitzicht! Veel succes ermee. Ik ga dit zeker volgen!

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 15:48

Er mag wel weer een update komen...

Taxfree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:05

Cerastes schreef:
Er mag wel weer een update komen...

Dan moeten we dat maar even doen :)

Zelf hebben we een start gemaakt met de rijbak. Omdat we op goed gedraineerde veengrond zitten, doen we een experiment met eigen opbouw. Ik wil voorkomen dat de bak te zwaar wordt en langzaam wegzakt, dus maken we een lichte bak. Die is ook makkelijk verwijderbaar, dus als blijkt dat we moeten aanpassen dan gaat dat nog.

10 pallets met panelen voor bodemstevigheid:
Afbeelding

Naast de bak geplaatst met de kraan, dat scheelt slepen met losse panelen:
Afbeelding

Klaar! Nu nog wachten op zand, dat komt deze week:
Afbeelding

En de bouwvakkers hebben geheid (is nu af) voor de nieuwe schuur:
Afbeelding

Vandaag zijn ze begonnen met de bekisting voor de fundering.

De brughoofden van onze draaibrug zijn ook onderheid sinds kort. Hierdoor blijft de brug lekker lopen omdat de slootkanten door de werklui niet verzakken. Daar zijn we erg blij mee! *\o/*

Ondertussen staan we met 8 paardjes lekker op de nieuwe stal. Volgende maand komen er nog wat meer paardjes, waardoor onze limiet van 20 paarden voor de winter vast gaat lukken!

piffgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:54

Leuk! Leuk om de opbouw van de bak te zien! Ik ben heel benieuwd hoe het verder allemaal gaat worden :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 14:19

Hebben jullie de graszode nog laten freesen onder het bodemdoek?

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:22

Ben ook wel benieuwd hoe de opbouw van de bak gaat verlopen.

Had het niet lager gemoeten?
Als er nog zand overheen komt moet er nu ook een flinke rand omheen...

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:28

Leuk Sibel! Ik ben erg benieuwd naar je stal, de 20e heb ik zelf helaas een clinic overdag, dus dan kan ik niet :( Ik kom graag een andere keer bij je kijken hoor!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 17:12

Cerastes schreef:
Ben ook wel benieuwd hoe de opbouw van de bak gaat verlopen.

Had het niet lager gemoeten?
Als er nog zand overheen komt moet er nu ook een flinke rand omheen...

Geen ervaring met het aanleggen van een bak, maar het lijkt me niet handig op grond die zo nat is om de bak lager te leggen, water loopt immers naar het laagste punt. Door de bak hoger te leggen heb je een grotere kans dat die bij regenval te berijden blijft.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 17:19

Ik dacht dat het land bij hun vrij hoog lag en niet zo nat, vandaar mijn vraag.

(En ik heb zelf ook geen ervaring met het aanleggen van een bak)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 19:17

liever opbouwen dan ingraven. Alleen vroeg ik me af hoe het zat met de graszode omdat mij verteld is door loonbedrijf dat de oude graszode een verstorende laag wordt als je op gaat hogen. Advies hier was zode verwijderen door afschrapen en/of kapot frezen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 22:19

joyce B schreef:
liever opbouwen dan ingraven. Alleen vroeg ik me af hoe het zat met de graszode omdat mij verteld is door loonbedrijf dat de oude graszode een verstorende laag wordt als je op gaat hogen. Advies hier was zode verwijderen door afschrapen en/of kapot frezen.

Bij ons in Brabant ook :j

Taxfree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 18:05

Inderdaad, met opbouw houd je nog de stevigheid van de graszoden. Je kan de zoden verwijderen maar dan raak je dat dus kwijt. Er komt inderdaad een rand om de bak om het zand op te sluiten. Zodra de bak af is, zal ik detailfoto's plaatsen.

Volgende week komen de schuilstallen, dat is ook net bevestigd.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 18:07

Oh spannend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 13:13

20 september open dag . Ik doe de koffie en thee, dus kom gezellig even kletsen

Siebjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 09:52

Update time!

Zand moest even uitgesteld worden in verband met het storten van de fundering voor de schuur. Last minute komt het zand aan.. aankomende vrijdag! Als je de 20e komt, zie je dus echt een gloednieuwe bak ;)

De 20e zullen we activiteiten hebben met en zonder paarden. Er zal een demonstratie zijn van FIT-Paard (Eva Goudswaard) en Justin Steen (Justainable) zal uitleg geven tijdens het bekappen van een van mijn paarden.

Afbeelding
Bij het wegmaaien van het riet kwamen we een museumstuk tegen :)

Afbeelding
Winterpaddocks in wording.

Afbeelding

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 17:42

Volgens mij wordt het allemaal erg mooi!

Ik had graag willen komen kijken zaterdag maar ik denk dat het krap wordt (ik ga trailerladen oefenen zaterdag en moet ook nog ergens en dam tot dam loop rennen). Ik heb wel op mijn facebook pagina jullie website gedeeld. Veel plezier vast bij de opening!

Taxfree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:24

Het had zo mooi kunnen zijn...

Een stal waar jij en je paard gewoon kunnen zijn, zonder verwachtingen, zonder stress. In klein verband samenwerken en de paarden 24/7 buiten hebben staan, het hele jaar door... Waar je niet vreemd bent als je alleen maar met je paard gaat lopen, of tegen hem praat, uren naar hem kijkt, geen wedstrijden rijdt en waar je je begrepen en thuis voelt...

Helaas gooit het bestemmingsplan van de provincie, ondanks onze zorgvuldige bestudering daarvan, zeer onverwacht roet in het eten en mogen we op dit mooie stuk land in de gemeente Landsmeer, geen commerciële activiteiten ontplooien.

Hobbymatig

We blijven wel met onze paarden op dit land, maar alleen op hobbymatige basis. De rijbak en andere verhardingen zullen verwijderd worden, en Sensitive Stable bestaat voort als mooie herinnering aan iets wat onze droom werkelijkheid had kunnen maken. En van daaruit zullen we rustig onze opties bekijken en kijken hoe we verder gaan.

En het openingsfeest dan?

Op 20 september hadden we vanaf 11:00 ons openingsfeest gepland. Dat kan helaas geen doorgang vinden. Je bent natuurlijk alsnog van harte welkom om te kijken naar het mooie stuk land, en met ons van gedachten te wisselen over hoe wij en jij over de paarden denken en hoe we het deel laten zijn van ons leven.

Wil je dat, dan ben je vanaf 11:00 uur welkom om een kijkje te nemen bij wat eens Sensitive Stable was. Er zullen geen activiteiten zijn die enigszins als commercieel aangemerkt zouden kunnen worden. Michiel en ik zullen vertellen waarom wij de stal waren begonnen en wat onze missie is, en hoe en waar we dit in de toekomst misschien alsnog vorm willen gaan geven. Aanmelden is niet nodig!

Wil je langs komen en kom je met de auto? Navigeer dan naar Zuideinde 43/45 of Giessenburg thv nr 19 te Landsmeer. Parkeer daar je auto en loop over de brug links langs het wijkpark. We liggen na de eerste brug meteen links.
Kom je met de fiets? Het adres is het Amsterdamsepad 1, Landsmeer
Kom je met het openbaar vervoer? Vanaf Amsterdam zijn we goed te bereiken met bus.

Tot de 20e?

Sibel en Michiel

ps. Heb je moeite om onze voormalige pensionstal te vinden of wil je op een andere dag komen kijken? Bel gerust: 06-53250070 of 06-110787871

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:28

Jeetje wat moet dat een verschrikkelijke domper voor jullie zijn, na zoveel investering van zowel geld als tijd en natuurlijk jullie grote droom... Sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:32

Dat is balen zeg! Maar was dit niet iets wat je beter als eerste had kunnen laten uitzoeken? Zoiets komt niet uit de lucht vallen... De stap naar de gemeente/provincie gaan wordt helaas in de praktijk vaak overgeslagen..

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:39

ooowww wat erg! wat gebeurt er nu met de mensen die er net zijn komen staan? moeten die weer opzoek naar een andere plek?