Ongewenste bezoeker bij de weide, wat nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:27

russel schreef:
Best wel triest dat zij dat zo moeten doen, ze mogen komen en denken dat het nieuwe leven voor het opscheppen ligt....

Maar niet fijn als je dat constateert, als er een slechte tussen zit, heb je wel een probleem en inderdaad misschien slaapt hij wel in de schuilstal.....

Dat zou dan ook een optie zijn.. Hij wou of was in de schuilstal en TS kwam met mams en hond..

Maar dat inbreken steekt me een beetje.. Waarom?!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:27

Ik hoef geen pb want die verstuur je al genoeg denk ik maar wat een raar figuur zeg. Een zwerver denk ik niet, waarom worden die paarden/honden dan zo gek en waarom komt die binnen?

Lau

Re: Ongewenste bezoeker bij de weide, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:47

Roemen en polen zou best kunnen,
Ze kunnen geen slaap plek vinden, zien jou schuilstal en denken daar kan ik slapen.
Jutten de paarden op omdat ze er last van hebben.
zoiets?

Iets kwaads kan ook, maar dan was er bij de inbraak wel iets weg geweest. Denk ik.
En had hij je wel aangevallen als hij je zag. Want je verstoord zijn plan.

Ik zou echt controleren of er niks door het voer zit, je stallen nog wel veilig zijn en dergelijke.
You never know.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:28

Laten we niet gaan speculeren tot welke etnische groep de indringer behoort, zeg.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:38

He bah ts om je dood te schrikken. Ik hoop voor je dat alles snel wordt opgelost en je je weer veilig voelt op je eigen terrein.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 13:03

Jeetje TS ik zou me echt helemaal doodschrikken. Ik kan niet anders zeggen dan respect voor je moed en nuchterheid.

Ik hoop de persoon heel snel gepakt wordt en dat je je weer rustig kan bewegen op je eigen erf!

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 13:37

Jakkes, ik zou echt de schrik van mn leven krijgen! :oo
Ik lees al wel even mee dus als je wilt TS, mag je me op de hoogte houden via pb!

Iniedergeval succes,
Knap dat je zo nuchter blijft! :wow:

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:41

Het klinkt mij toch meer als iemand zonder vaste woon- of verblijfplaats dan een paardenbeul of iemand die de boel wil leeghalen, die gaan vaak wel iets geraffineerder te werk. En blijven echt niet "rondhangen" met het risisco betrapt te worden.

Wij hebben het vorig jaar meegemaakt dat er een man zonder woon- of verblijfplaats de caravanstalling (van een neef) opengebroken heeft en vervolgens onze caravan heeft gebruikt als goedkoop hotel.
De kippeneieren vedwenen en er verdwenen andere kleine dingen zoals dekens bij het woonhuis. Er gebeurde rare dingen, de hond die regelmatig aansloeg, de kippen over de flos, raam van de achterdeur ineens helemaal vies, het idee dat er iemand op het erf was geweest enz. Maar nooit iemand op heterdaad betrapt.
Totdat ze voetstappen zagen in de sneeuw en bleek dat de caravanstalling open was geweest aan de achterzijde. Toen ze gingen kijken vonden ze onze caravan die was opengebroken en helemaal bevuild en gebruikt om te slapen, eten, drugs te gebruiken en te "ontlasten". Toen ze verder gingen kijken zagen ze dat hun auto open was gebroken, die had hij proberen te jatten.

Uiteindelijk heb ik ontdekt wie het was, omdat ik tijdens het strippen van de caravan, tussen de rommel en ontlasting die hij achter gelaten had een briefje vond dat hij geld had geleent van een kerk en daar stond zijn handtekening en naam onder. Maar goed, vindt maar eens iemand te vinden zonder vaste woon of verblijfplaats.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 16:38

Wow Akishino, dat is ook een behoorlijk heftige situatie.

TS, ik bewonder de manier hoe je hier mee om gaat. Ik hoop voor jou dat je ons snel kunt laten weten dat de 'dader' is gepakt en dat jij weer kunt genieten van een stressloos bestaan op jullie erf. Het is toch van de gekke dat je niet eens je eigen paarden buiten kunt laten staan omwille van een 'kwaad' persoon?

Ook ik vraag me af hoe de gedachtegang van deze persoon is. Ik ben reuze benieuwd naar zijn motief.
Kop op TS, je hebt hem nu één keer gezien. De volgende keer word hij opgepakt. Althans, dat hoop ik.

Sterkte!

Sylbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:55

sylva schreef:
Ik heb een stuk of 7 mensen een pb gestuurd. Heb eerst jullie profielen en aantal berichten gecheckt, haha :+ Meer pb's mag ik schijnbaar niet verzenden, waarschijnlijk omdat t teveel achter elkaar zijn en sommige nog in postvak uit staan.

Wat je zegt Neon klopt idd wel

mag ik misschien ook een pbtje? :-$. Heb alle pagina's gelezen. Wat eng..

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:43

TS ... heel erg lief dat al die mensjes een PB willen maar controleer ajb of ze je echt willen helpen en het niet gewoon 'sensatiekick' is ... voor je het weet wordt het tegen je gebruikt ...

Lauraa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 20:15

xEmily schreef:
TS ... heel erg lief dat al die mensjes een PB willen maar controleer ajb of ze je echt willen helpen en het niet gewoon 'sensatiekick' is ... voor je het weet wordt het tegen je gebruikt ...

ja.. dat dacht ik ook al.. ik zou er wel een beetje mee oppassen hoor

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 20:36

xEmily schreef:

Er staat al genoeg op bokt, zou eigenlijk niet weten waarom al die mensen nog een pb willen :')

Hoe is het vandaag gegaan, hem alweer betrapt?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 20:50

*stille meelezer kruipt onder steen vandaan*
Dit is echt wel mega eng, ik hoop voor je dat je hem gauw pakt.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:18

Ik hoop echt dat ze snel worden opgepakt!
Ik zal het echt DOOD eng vinden als er zo-iemand op je erf zal rondlopen.
(ookal heb ik zelf een rijtjeshuis, het gaat om het idee..)

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:36

pas inderdaad een beetje op met de pb's! maar ook met wat je in dit topic plaatst denk ik zo...
misschien, je weet het niet, leest deze persoon ook mee in dit topic en zo komt hij best veel te weten... ik bedoel, je hebt al een plattegrond geplaatst en je beschrijft hoe de wei enzo eruit zien...
Ik hoop echt heel erg voor jou, je paarden, en je buren dat deze griezel snel gepakt wordt!

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:44

aeckker03 schreef:
pas inderdaad een beetje op met de pb's! maar ook met wat je in dit topic plaatst denk ik zo...
misschien, je weet het niet, leest deze persoon ook mee in dit topic en zo komt hij best veel te weten... ik bedoel, je hebt al een plattegrond geplaatst en je beschrijft hoe de wei enzo eruit zien...
Ik hoop echt heel erg voor jou, je paarden, en je buren dat deze griezel snel gepakt wordt!

Precies dit!

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:48

Anthea schreef:
Dejong, ik vind die tips echt niet handig. Touw om hem te boeien? Een mes? Dat kan zo tegen je gebruikt worden door diegene.

Want? Je gebruikt toch touw bij de stropakken? De hebt toch een mes nodig om de touwen los te snijden?!!

BrittFelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:54

dejong_wever schreef:
Anthea schreef:
Dejong, ik vind die tips echt niet handig. Touw om hem te boeien? Een mes? Dat kan zo tegen je gebruikt worden door diegene.

Want? Je gebruikt toch touw bij de stropakken? De hebt toch een mes nodig om de touwen los te snijden?!!

Het gaat er denk ik meer om dat je niet zelf actie moet ondernemen, en mensen gaan vastbinden met touw enz. Wat als hij je overmeesterd dan is het alleen maar handig voor diegene dat je touwen een mes bij je hebt. Gewoon meteen 112 bellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:57

Dat bedoelde ik inderdaad. Daarmee breng je jezelf alleen maar in gevaar. :)

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 21:58

We maken mekaar hier ook wel wat angstig!

Ts, hoe gaat het?

BrittFelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 22:09

uiltje001 schreef:
We maken mekaar hier ook wel wat angstig!

Ts, hoe gaat het?

Ja sorry TS, doemscenario's wil je natuurlijk niet horen :x

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 22:40

Ik denk dat de meeste mensen die een pb wilden vooral erg nieuwsgierig en meelevend zijn. Het zal vast niet dat diegenen de informatie zullen misbruiken. :D

Toch blijft het een vervelende situatie voor de TS.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 22:53

Lees nog steeds mee, vind het echt heel erg en leef ontzettend met je mee.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 23:05

TS ik lees ook mee.
Hoop dat de ongewenste bezoekers niet meer terug komen.

Wat je wellicht tot die tijd wel kunt doen is van die goedkope tuinkikkers kopen die geluid maken als iemand langs loopt. Die maken echt veel herrie. Je zult ze zelf niet horen bij jullie in huis maar de ongewenste gast schrikt zich in elk geval wel rot.

Ook een goedkope babyfoon of walkietalkie. Die werken op een grote afstand zodat je in jullie huis in elk geval kunt luisteren. Als je slechte zin hebt kun je ook spookgeluiden maken in de hoop dat je hem de stuipen op het lijf jaagt.

Een walkietalkie oid is gemakkelijk te verstoppen tussen wat stro etc.